Provrummet

TopShop - BlusH&M - klänningH&M - Kjol
Ny kategori från och med nu. I framtiden kommer jag inte (tyvärr) visa bilder som är copyrightskyddade. Så i väntan på lösning på det problemet inför jag egna modebilder. Idag kastade jag upp kameran när jag provade lite plagg. På TopShop hittade jag blusen till vänster och på H&M sprang jag på kjolen och klänningen. Det var så mycket folk ute idag (löning) så jag orkade inte prova allt jag ville. H&M har verkligen hottat upp sig de senaste säsongerna. Klänningen satt jättesnyggt och för mig hade det lika gärna kunnat stå 2900 som 299. Sådant är roligt. Kjolen var söt även om kortet är lite taskigt taget, lite Missoni/Rachel Bilson över den. Tycker jag.

Provade också massa skor och inte ett enda par jag ville ha, jo Rodebjers stövel för 3500:- men den kan jag ju se i stjärnorna efter. Snygg var den. Nackdelen när man vill köpa skor med klack är att det är svårt att hitta någon som man orkar gå i. Provade budgetstövlett från Vagabond men insåg att jag knappt orkade gå fem meter i den. Däremot testade jag en snygg och skön från Bronx, hög klack, slouch och vävt skinn (som min Andrea Brueckner) men då var den naturligtvis svart. Livet är hårt.

Nog med svammel, nu ska jag sova så att jag inte behöver använda upp hela concealern i morgon.

Kom på en sak till, jag måste uppfattas som otroligt egocentrisk eftersom det är bilder på mig hela tiden, får nog leta reda på lite fler provdockor...

Kommentarer:
Postat av: Anna

Jättebra kategori. Jag brukar ju inte lägga upp bilder som inte tillhör mig, men däremot så länkar jag ofta in bilder i bloggen och skriver varifrån de kommer. Det är ju helt ok. Visserligen är det lite tråkigt när bilderna försvinner på någon annans bevåg, men det är ändå ok tycker jag - det är inte så vansinnigt ofta man kollar i arkiven och då är det ändå roligast med ens egna bilder.

Däremot tycker jag ofta att det är lite jobbigt att fota sig själv i provrummet - även om jag har gjort det ibland också när jag har velat visa nånting jag inte ville köpa. Man inser på något sätt till fullo hur nördig man är ;) men jag kommer att fortsätta lite med det ibland ändå...

Postat av: Maria

Vilken underbart rolig och kul kategori! =)
Jätteroligt att få lite inspiration på hur olika plagg som faktiskt finns tillgängliga i butik passar ihop och matchas. Toppen! =)

2005-08-25 @ 23:32:23
Postat av: Nilla

Har oxå kollat in skorna från bronx. Men har så svårt att bestämma mig, villa ha både ett par nya svarta och ett par bruna men pengarna räcker bara till ett par *suck*. Lycka till med dina kommande mode bilder!

2005-08-25 @ 23:38:39
Postat av: Sessan

Du är bara bäst alltså! =)
Jag har varit ute de här senaste dagarna och letat efter fina höstkläder som en galning. Det enda jag har kommit hem med är typ två tröjor. Så hår du in i två affärer och hittar en massa snyggt. Har både varit i TopShop och H&M men hittade inget. Så man kanske ska besöka de igen...
Köpte du inte nåt av plaggen då?

2005-08-25 @ 23:42:08
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Jus

shysst brun väska (i mitten) vilket märke? är på jakt efter någon bliig i sånt stuk, vart skall man leta? Tack för en bra blogg!

2005-08-26 @ 00:27:04
Postat av: Lollo

Jag kommer att ta efter ditt goda exempel och börja länka. Du är en bra förebild :) Känns säkrast så... Härliga kläder i "provrummet" förresten! :) U doin a great job out there!

2005-08-26 @ 05:41:22
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: Matilda

Ahh.. så du har redan provat kjolen! Tänkte tipsa dig om den när jag såg den igår.. ;)

2005-08-26 @ 08:05:33
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Malin

inte ego! roligt :)
kjolen var jättesnygg. hm...

2005-08-26 @ 08:08:53
URL: http://palin.blogsome.com
Postat av: Eleonore

Sessan: nepp, köpte inget av dem även om jag ville. Min budget den här månaden är extremt tajt eftersom bensinräkningen på x antal tusen måste betalas...

Jus: Väskan är en Andrea Brueckener, om du vill ha en billig variant kan du kolla tex. på Asos.com men då är det ofta inte äkta skinn. Åhléns har ett stort utbud av väskor och igår på H&M såg jag en jättefin skinnväska men den kostade iofs ca 1000 kr.

2005-08-26 @ 08:16:06
Postat av: Eleonore

Matilda: kjolen var jättesöt, enda nackdelen är at tman inte är van att bli så stor nedtill genom att den är ganska vid...tål att funderas på den där kjolen :)

2005-08-26 @ 08:17:37
Postat av: Matilda

Ja, du får prova den några gånger till och känna efter (oftast känner man sig större än vad man är). En av de härligaste känslorna är när man sucktat efter ett plagg jättelänge och väl kan köpa det. Igår köpte jag t.ex. ursnygga mörkbruna stövlar med rund tå från vagabond, kanske var de du provade? Klacken är rätt hög och jag är redan lång.. haha.. :p I alla fall så ville jag ha på mig dem hela tiden efter inköpet..

2005-08-26 @ 08:23:54
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: alek

Nä vad kul, jag provade klänningen från H&M igår!La undan den till idag för jag kunde inte bestämma mig...

2005-08-26 @ 09:06:22
URL: http://alek.blogg.se
Postat av: Frida

Provade också den där klänningen för någon vecka sen. Den är så fin! Men tyvärr satt den för trångt över bysten i min vanliga strl och en större strl hade gjort den för stor överallt annars. Suck :(

2005-08-26 @ 22:46:21
Postat av: Charli

Jag blir tokig!!!!
Hittar INGA vita ribbade linnen någonstans!
HM har tunna nästan genomskinliga :-) och alldeles för korta enl.min smak.

VAR HITTAR JAG DEM??????

2005-08-27 @ 10:54:24
Postat av: Hanna

HA! Bronx-stövlarna lät perfekta för mig, letar ju svarta. Jag visste att Bronx skulle ha nåt :)

2005-08-29 @ 13:56:40
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: p

ja

2006-06-13 @ 18:49:07
URL: http://www.p.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits