Klippning, före och efter

Förebild
Nu var det gjort. Två decimeter av. Jag är jättenöjd. Synd att bilden inte gör frisyren rättvisa, färgningen och glansen syns inte lika bra på kort. Jag var så snygg när jag lämnade Carina på Corinne & Friends men innan jag hann hem så hann några droppar falla på min nya look. Jag trivs superbra. Jag tycker att jag passade i långt också men  min nya frisyr känns  så himla rätt. Tack Carina!  Ska  försöka lägga ut ett kort när jag lockat det också, men det får bli en annan dag.

Perfekt längd eftersom man kan ha det uppsatt, tofsen blir så söt när den är liten. Man kan verkligen variera håret så himla mycket. Rakt, rufsigt, lockigt, uppsatt....idag kör jag oborstat söndagsrufs :)

 

UPDATE

Lägger ut bild från HP:s reportage där jag har mörkare färg också!

Eleonore - mörkt hår


Kommentarer:
Postat av: Linda

Ohh, vad fin du blev i håret! Själv ska jag klippa mig på fredag och jag vet inte vad jag ska göra... Min pojkvän tycker att din längd blev väldigt bra, men jag vet inte om jag vågar, har ju sparat ut mitt hår så länge (har lite kortare än vad du såg ut att ha)... Ska bli spännande att se vad frisören tycker passar mig!

2005-06-05 @ 13:20:14
Postat av: Terése

Så fint det blev! Perfekt längd och snygg färg!

Postat av: Ellinor

Håller med ovanstående, ska bli skoj att se hur det ser ut då det är lockat med! Är också hur less som helst på mitt halvlånga och vill SÅÅ gärna göra något åt det, tänker dock vänta tills efter sommaren. Då hinner jag fundera på vad jag vill göra med - plattången har varit min bästa vän i flera år men eftersom jag har självfall kanske man borde utnyttja det. Fast det är alltid svårt då man vant sig vid att ha håret på ett visst sätt (du var riktigt modig som vågade klippa av så mkt!), det är då man ska gå till en bra frissa som inte bara lyssnar på vad man säger utan har lite egna åsikter med på vad man passar i...

2005-06-05 @ 16:43:58
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Eleonore

tackar, tackar...pojkvännen tyckte det blev jättebra (sexigt, sa både han och frissan, hihi) Ska locka det någon dag i veckan också. Tror det kan bli en hit. Linda: klart att du vågar klippa dig. Det växer ju ut. Mellanlängd = ingen frisyr alls. Page = rätt. Lycka till!

2005-06-05 @ 16:46:15
Postat av: sara

himla snyggt - jättefin färg också. Jag tonade mitt hår i morse i färgen Intense Coffee. Intense är ordet... Men det är ju bara en toning. Jag skulle behöva gå till frissan jag med, men eftersom jag köpte en kamera idag så väntar jag lite med det...

2005-06-05 @ 16:47:01
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Kan bli värsta makeover-trenden bland bloggarna nu kanske :)

2005-06-05 @ 16:48:39
Postat av: Harriet

Supersnygg frisyr :)
Måste nog spana in den där salongen i helgen.. Har redan kollat var den ligger (på eniro.se).
Själv håller man på att spara ut håret. Vill ha en sån där Mary-Kate-frisyr du vet.. Ungefär den längden du hade innan du klippte dig :P..

2005-06-05 @ 18:08:33
URL: http://chicnsilly.webblogg.se/
Postat av: Sara A

Supersnygg frisyr, härligt att du hittat en frisör som du trivs med, det är så himla viktigt! Själv är jag på gång att göra en jättehårförlängning (har kort "pojkfrissa" nu och är dödstrött på den) och är lite nervös. Har nästan glömt bort hur det känns att vara långhårig. Kommer nog lite bilder på bloggen sen, om jag blir nöjd vill säga.

2005-06-05 @ 18:39:36
URL: http://www.saralito.blogspot.com
Postat av: Eleonore

Jag har också gjort hårförlängning för ett par år sedan. Hade iofs axellångt från början men det blev ändå en shock (stavas det så?)när jag skulle tvätta håret. Det blev hur tungt som helst. Men snyggt var det.

2005-06-05 @ 20:25:41
Postat av: Jonna

What can I say?! Det blev ju hur snyggt som helst!! :)

2005-06-05 @ 21:20:46
URL: http://www.kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: Carina

Hallå bruden! Detta är din frisör... What can i say?? Snygg frisyr på en snygg tjej! Blev själv sugen på att klippa mej, men jag kan inte leva utan mitt långa hår! Men ditt hår gör sej så bra i den här längden i och med att det ser tjockare ut! Supernice!! :-) Hoppas du trivs, sexy... Och att du får mycket användning av sjalen, perfekt på sommarkvällen! Kraaaaaaam

2005-06-06 @ 09:27:38
Postat av: Hanna

Åh vad fint det blev, det passade verkligen dig. precis den där färgen jag vill ha också. Nån aning om märke + nyans på färgen (eller blandade frisören själv)?

2005-06-07 @ 08:56:36
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Eleonore

Hon blandar själv eftersom jag har mkt guld i mitt eget hår, måste man blanda i både blått och en cognac-guldig färg för att mitt hår inte ska bli rödaktigt. Jag gillar nämligen inte rött hår på mig. Det måste nog blandas individuellt eftersom grundtonen på håret är det som avgör resultatet.

2005-06-07 @ 09:37:16
Postat av: Hanna

Aha.. måste slå en pling till frisören!

2005-06-07 @ 10:06:33
Postat av: Hana

Tack för inspiration, min tid är bokad.

2005-06-07 @ 10:33:36
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Eleonore

Vad kul! Du får fixa lite före och efterbilder också!

2005-06-07 @ 10:35:28
Postat av: Linnea

gud vad du är snygg på den bilden. Rosenkindad och hälsosam, älskar din blus.

2005-09-03 @ 19:17:54
URL: http://adolfinas.webblogg.se
Postat av: anna

du är så söt när du ler :)

2006-05-06 @ 22:00:35
Postat av: Anonym

VA FUUL herregud

2007-01-28 @ 23:19:59
Postat av: Anonym

färga håret blont, mkt snyggare!!!!!!

2007-02-14 @ 17:57:46
Postat av: blärta

gud vad ful, skaffa dig en frisyr.

2007-03-11 @ 20:10:12
Postat av: jemps

jättefint det blev med kort, men som sagt så passade även det långa håret dig! :D jag hade också enormt långt hår å klippte nyss axellångt, gråter varje gång jag kollar mig i spegeln.. :/ tyvärr.. /jennifer

2007-06-07 @ 19:20:31

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits