Nu börjar det gå lite för långt med bantningstrenden...

Skräckexempel
Jag har aldrig bantat i hela mitt liv och tänker inte göra det heller. Jag tränar hellre och äter gott. Jag tycker att Nicole Richie behövde gå ner lite förut, eller i alla fall omfördela sin vikt. Men nu är hon inte sunt smal längre. Ännu värre är det med copycaten Lindsday Lohan som var jättesöt innan. Hon ser riktigt sjuk ut. Stackars flickor med så mycket press på sig.

Jag skulle också bli galen av att se mig själv i alla vinklar och läsa senaste skvallret om huruvida jag skulle ha celluliter på låren eller inte. Klart att man blir påverkad. Det mest tråkiga är att det är många småtjejer som inte växt klart ännu som försöker banta bort det naturliga tonårshullet och blir sjuka på köpet. Hemskt.

När jag gick på dagis vägrade jag vara med på gympan eftersom jag tyckte att "det flöt ut" på sidorna när jag låg ned. Min äldre kusin m kompisar retade mig och kallade mig för tjockis. Detta satt kvar i mitt huvud ända till högstadiet. När mamma grät när jag förklarade hur fet rumpa jag hade, tyckte jag att hon var knäpp som inte såg. I efterhand när man ser på bilder så är jag jättepinnig revbenen sticker fram. Jag har aldrig varit anorektisk eller slutat äta eller så, har alltid varit ett matvrak.

Istället för att följa jantelagen och ursäkta mig så tänker jag säga att jag tycker att jag är snygg. Och det borde alla säga till sig själv! Ytlighet är jättekul men det är inte allt. 


Kommentarer:
Postat av: sara

helt sant, och shit vad Nicole ser läbbig ut på den högra bilden... hon som egentligen är så himla snygg.
Jantelagen suger - jag är också snygg och rätt så bra också faktiskt :)

Postat av: Eleonore

go girl!

2005-06-02 @ 07:30:57
Postat av: Hanna

Fast jag skulle tycka det var jättejobbigt att ångra en skumflipper och en liten plopp också. Du som är så himla duktig på att springa och verkligen ser jättesmal ut!

2005-06-02 @ 08:26:40
Postat av: Eleonore

Finns ingen som dömer hårdare än en själv....anledningen till att jag ångrar när jag smäller i mig godis är att jag har försökt ha en regel att bara äta godis på lördagar, men det har utökats till fredag, lördag och söndag. Då är det verkligen onödigt att smälla i sig godis mitt i veckan också. Jag skulle aldrig kunna sluta äta godis.

2005-06-02 @ 09:46:38
Postat av: Hanna

Jag förstår! Godis är gott :-)

2005-06-02 @ 11:10:41
URL: http://hannaslilla.blogg.se/
Postat av: sara

jag måste typ vara den enda som inte tycker om godis... sött är äckligt, äter godis högst en gång i månaden.
Möjligen jättemörk choklad kanske...

Tyvärr byter jag ut det mot salt, chips o nötter - och det är ju lika illa...

2005-06-02 @ 13:14:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits