Huvudbonader

Jessica Simpson - keps 1Jessica Simpson - keps 2jJessica Simpson - keps 3
Jessica Simpson gillar gubbkepsar.  Det ser så mysigt ut på andra men jag känner mig som någon slags Sherlock Holmes i det. Mössor däremot trivs jag i. Såg en himla söt från See by Chloé härom veckan men den 500-lappen rök till något annat. Jag har en kompis som ÄLSKAR hattar, sist köpte hon en slokhatt á la Jennifer Lopez, skitsnygg. När jag provade den, försvann hela huvudet eftersom jag har barnstorlek (men då skvalpar å andra sidan inte hjärnan omkring). Nu till hösten är det huvudbonader överallt. Jag ska nog satsa på några nya mössor ändå. Hur ska ni göra?

(Bilder från
jessicastyle.com)


Kommentarer:
Postat av: caroline

Hon passar ju oförskämt bra i gubbkeps, men allt klär ju en skönhet var det ju...
En annan liten fundering jag har.. såg ett par sjukt snygga stövlar/boots, men högt skaft o lite lagom hög träklack som passar till vardags.. men också till lite finare.. nu till det stora dilemmat, ska jag välja kamelfärgade eller mörkbruna tro? skulle behöva lite vägledning, tacksam för hjälp!

2005-09-01 @ 19:47:16
Postat av: Frida

jag funderar på en söt gubbkeps!

Postat av: Eleonore

Jag hade valt mörkbruna, helt klart. Men det baserar jag på att jag redan har ett par ljusare. Både kamel och brunt funkar i höst men det bruna känns lite mer nytt :)

2005-09-01 @ 19:51:42
Postat av: caroline

tack för det rådet.. hmm jag har dock både ett par kamelfärgade o ett par mörkbruna, men så klart inte just ett par sådana här..såklart. Men som du säger, mörkbrunt känns lite mer innovativt!

2005-09-01 @ 19:56:59
Postat av: moa

jag satasar på en mörkbrun stickad mössa med brunt sidenband i till hösten... såg på indiska idag, supersöt!

2005-09-01 @ 20:04:07
Postat av: Beccy

Jag skulle vilja bära huvudbonader oftare! Problemet är att jag är så kräsen. Nej tack till gubbkeps (fick nog av det senast det var inne efter att ha sett fula bilder på mig själv och känner mer för något uppklätt nu) och slokhatt (lite för boho vs. Silvia för min del). Det finns ju en del snygga hattar, men de är ju alltid för stora! Några tips?

2005-09-01 @ 20:14:43
URL: http://rebeccabergsland.blogg.se
Postat av: Em

Vet du vart man kan köpa See by Chloé i Sverige?

2005-09-01 @ 20:17:25
Postat av: Martina

See by Chloé finns blandannat(?)på Åhléns city i Sthlm...Enda stället jag vet av iaf.

2005-09-01 @ 21:00:38
Postat av: Soja

Provat några gubbkepsar och skulle gärna ha en, men jag är så kräsen och så får jag för mig att jag ser ut som en svamp...

2005-09-01 @ 21:04:36
Postat av: Lia

showroom på humlegårdsgatan har haft see by chloé tidigare iaf, vet inte hur det ser ut inför hösten.

2005-09-01 @ 21:06:04
Postat av: MiriamVelvet

jag gillar huvdbonader men använder dem mest när det behövs alltså på vintern.. men jag har hört att jag passar i det.. har en söt luddig basker som jag ska använda så fort det blir lite kallare.. annars gillar jag mössor.. varma och goa ska de vara..

2005-09-01 @ 21:06:39
Postat av: Anonym

See by Chloé finns (eller fanns ialla fall) på ByUs i Stockholm.

2005-09-01 @ 21:53:12
Postat av: Hanna Nordsten

Jag kommer följa det ryska kosackinspirerade modet och sätta på mig min stora vita fluffiga pälsmössa från Diesel med öronlappar, så underbar!

2005-09-01 @ 21:53:25
Postat av: Ida

Som sagt tidigare, hon passar verkligen bra i keps! Jag tänker använda en svart-vit rutig som jag ärvt efter min farfar, den är inte det man kallar för gubbkeps utan den är en riktig gubbkeps... tunnare framtill på nåt vis. Ganska cool.
Man tröttnar säkert på keps och då kommer du vara personligare med mössa, Eleonore!

2005-09-01 @ 22:06:15
URL: http://shopblogg.webblogg.se/
Postat av: Sara A

Jag bara ÄLSKAR huvudbonader, oavsett form och storlek... eller nä, de får inte se ut hur som helst kanske. Jag har massvis, både mössor och kepsar. Nu till hösten tänker jag köpa mig en superfin grå lite klockad sak som kommer att passa perfekt till en tweedkavaj och fin kjol.

2005-09-01 @ 22:16:52
URL: http://saralito.blogspot.com
Postat av: wear sunscreen

Tack för huvudbonads-påminnelsen!! :) Ska genast beställa en brun virkad mössa med ett rött blomtryck på som jag listat tidigare i min blogg. Tycker dom är sååå snygga, vackra och romantiska... Hur kunde jag tro att jag skulle hinna lära mig virka i höst?? För övrigt kommer jag nog att variera mellan mina gubbkepsar och mössor... Älskar huvudbonader!!

2005-09-01 @ 23:57:26
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: wear sunscreen

blomtryck... menade en röd virkad blomma På den bruna sköna kreationen....

2005-09-01 @ 23:59:59
Postat av: Cissi

Jag älskar mössor. Brukar köpa en ny mössa varje år, det ser kanske töntigt ut men är superskönt och sedan jag började använda mössa fryser jag inte heller lika mycket! I år har jag köpt en ljusgrön ifrån HM.

2005-09-02 @ 09:09:39
URL: http://cissis.webblogg.se
Postat av: LuckyEm

jag gillar alla slags kepsar o mössor...de är skönt att gömma sig ibland i en skön mössa. Men de kan vara lite avant i början....Elenore satsa på en keps i höst./emma

2005-09-02 @ 14:59:53
URL: http://luckyem.bloggi.se
Postat av: Kajsa

Jag har alltid varit och kommer nog alltid att vara ett mössbarn. (Jag är sjutton så då är jag väl fortfarande också ett barn?!) Har massvis av mössor av olika de slag. En mycket stor hit i höst/vinter är ju den klassiska baskern. Snygg, söt och så kan man känna sig fransk. Så ett litet tips är, plocka fram de gamla baskrarna och använd igen!

2005-09-02 @ 15:06:49
Postat av: sparris

Kommer köra stenhårt på mina mössor; en röd och en svart som är dubbelt så stor som huvet, får nog ha dem inomhus också om det ska vara såhär svinkallt i datasalarna =O

2005-09-02 @ 18:43:28
URL: http://blekgul.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!

Någon som vet vart man kan köpa see by chloes snygga mössa, den där gråa med ett hänge på ?

Kram

2006-10-11 @ 14:16:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits