Carbs...

Läs om deras dieter, ett nyckelord kunde man finna: no carbs.

Jag skulle aldrig kunna följa några dieter, jag vill äta nötter (nyttigt fett), potatis (högt GI), grönsaker(nyttigt), bönor (nyttigt), bröd(högt Gi oftast), smågodis, tårta, bullar, mumsmums, kärleksmums (socker, socker, socker), massor av frukt, helst vindruvor och bananer (vindruvor tydligen inte bra, bananer högt GI), kött, fisk, fågel och mittemellan. Lösningen för mig är att äta allt men röra på mig annars skulle jag rulla fram. Jag har vissa principer som jag försöker följa: inget godis och annat sött på veckorna. Funkar inte bra, senast för en timme sedan gick jag och köpte dumle, ferraris och colaflaskor.

Kommentarer:
Postat av: Nannis

Att ta bort kolhydrater HELT från sin diet är bara korkat i dubbel bemärkelse! Du blir korkad av det eftersom hjärnan behöver minst 100g kolhydrater om dagen för att fungera, d.v.s. tänka o.s.v. Däremot tycker jag att det är bra om man kan äta "rätt" kolhydrater, d.v.s. långsamma sådana, istället för de snabba. Det mår kroppen tippentoppen av!

2005-08-30 @ 14:58:14
Postat av: Anonym

Vad tråkigt med dieter. Hade aldrig klarat av.. jag äter hellre allt och tränar lite då och då. Dessutom har Beyonce snyggast kropp av dem alla. och hon är inte supersmal.

Postat av: Agneta

Jag brukar också ha den målsättningen på måndagar: inget gottegott förän till helgen. Går ungefär lika bra för mig som det verkar gå för dig... Men så länge man tränar och inte bara vräker i sig känns det ok.

2005-08-30 @ 15:04:07
URL: http://atomflickan.webblogg.se
Postat av: Louise

Håller med, tråkigt att ha saker som man absolut inte får äta. För den skulle behöver ju inte det betyda att man äter jätteonyttigt. Jag tror också på att äta varierat och det man vill ha, men att röra på sig.

2005-08-30 @ 16:35:39
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: Frida

haha jag försöker med bara äta godis på helgerna...men visst, det slank ner en kexchoklad idag på rasten =/

2005-08-30 @ 18:51:40
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Den tjocke konsulten

Man kan verkligen diskutera hur mycket av GI rörelsen som är till för hälsans skull och hur mycket som mest är uppumpat för att sälja böcker.

Potatis har ätits här i några hundra år med hälsomässigt gott resultat.

2005-08-30 @ 20:08:34
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Andrea

Oh no Jag som tyckte Duff var så skön då hon ratade pressen som tyckte att hon var mullig. Men hon har tydligen gjort som alla andra. Beyoncé ser hälsosam och snygg ut!

2005-08-31 @ 07:36:42

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits