Wanted - Isabella Fiore


Snurfade runt lite och hittade nästa vill-ha-väska. Båda är jättefina men brunt håller nog i längden. Synd bara att man måste beställa via butik och inte kan hitta den på Ebay. Blir ju svindyrt med tull och skatt.

Vackert

Grönt halsband

Det här skulle sitta fint runt min hals till solbrännan i sommmar...har ngn sett ett billigare alternativ någonstans?

Söta ballerinor

mimi & coco ballet

Även om man har vit månad får man titta. Bara namnen är ju gulliga: mimi&coco ballet och neet libby gold.  

Ha ha, nu blir jag både fet och olycklig...

...rätt åt mig. Jag gick och köpte en skum-flipper och en liten plopp. Jag njuter ända tills jag kommer att tänka på att det är springdag idag. Ännu lite mer att bränna.

Apropå träning. Var ju på Liseberg igår och hade femkamp. Jag orkade knappt lyfta den där "släggan" som man skulle svinga...men gubbarna sa att jag hade rätt teknik, vad hjälper det när man har pinniga armar och ungefär samma vikt som släggan? Men jag fick ialla fall åka karusell.


Vill mysa och kolla på skitfilmer...

juicybyxa

Helst av allt skulle jag vilja sätta på mig byxorna ovan och krypa upp i soffan med godis och täcke. Sen skulle jag kolla på dåliga tjejfilmer som jag älskar och gråta till alla lyckliga slut. Istället sitter jag på jobbet och kollar ut på regnet i mina trasiga Joe's jeans, fattig som bara den, skyfflar papper och är allmänt uttråkad. Jag behöver muntras upp.


Joe's -dålig kvalité

I Fredagsbilaganhamnade joe´s jeans på utelistan pga dålig kvalité. Jag tyckte det var lite galet eftersom jag älskar mina. Så i dag hade jag de på mig och nu har jag precis upptäckt ett hål. Mellan benen. Kul kul, och arbetsdagen har bara börjat. Så jag instämmer på Ebbas lista.

Vit månad...

...och då menar jag för klädköp plus alla andra köp. Jag är fattig som en liten kyrkråtta och därför väldigt deppig. Varför kan inte någon knacka på min dörr och erbjuda mig ett riktigt bra jobb. Jag är ju både ambitiös och social....men utan fem års erfarenhet. Jobbet på kärnkraftverket tar slut 1:a september och vad ska jag göra då?

Dagens outfit

Regn och tråkigt idag...


Måste fixa håret...

Mitt hår är tunt och slitet och solblekt. Inte snyggt, måste färga och klippa men plånboken är skral. Jag har världens bästa frisör som alltid fattar hur man vill ha håret. Jag har alltid varit nöjd när jag varit hos henne och vandrat ut med Hollywoodsvall. Henne kan jag verkligen rekommendera! Carina på Corinne & Friends i Halmstad.

Bubbleroom är lite skraja tror jag...

Väldigt roligt att Ebba tog upp det som jag skrev om Bubbleroom förra veckan. Inte för att jag tror att hon läst det hos mig. Men fredagsbilagan stämde mkt väl överens m mina inlägg. Både mina Paige Premium och klassiska Seven var med på innelistan. Det var ju väldigt tur så jag slapp byta ut hela garderoben :)

Gick in på Bubbleroom i fredags, de hade naturligtvis skrivit om Ebbas kritik plus att man senare fick ett mail angående detta. Känns väldigt desperat. Men det är klart, med den power Ebba har så riskerar ju de att förlora en del kunder...


Konferens och Liseberg + Dagen outfit

Liseberg
Som sagt är jag ingen fotograf...Idag är det konferens hela dagen och sedan bär det av till Liseberg för femkamp, middag och den nya karusellen. Jag är älskar att åka karusell och hade hellre gjort det hela dagen. Men, man är ju vuxen nu och ska göra vuxengrejer...


 


Vill ha - Clinique moisture sheer

Clinique moisture sheer
Den här testade jag samtidigt som jag köpte min Lancome solspray. Den är definitivt på min vill-ha-lista. På sommaren brukar jag ha Cliniques rosa fuktgel som är jättebra och svalkande. Den här är i princip samma sak fast den är tonad. Jättebra för att utjämna hudtonen. Med solskyddsfaktor också, den får bli mitt nästa köp.

Lancome solspray

Lancome solspray

Härmade Fashionista och köpte Lancomes solspray. Blev lite besviken att den inte gav färg direkt som min föregående. Sprayen var väldigt riklig så det kändes som halva flaskan försvann, dessutom sved den lite (jag har lite eksemhy, torr och jobbig). Men trots allt, när färgen väl kom så var den jättefin. Nu återstår bara att se hur länge den varar. Men nästa gång återgår jag till min vanliga spray.

Shoppat

Skulle ju inte shoppa ngt mer egentligen men nu är det i alla fall stopp. Hittade ett bredrandigt linne i grått och rosa, knytkoftan (som jag tror att ngn tipsade om på ngn blog eller så var det i fredagsbilagan) från Cubus, skor m kilklack, strandklänning...Men nu får det vara nog.

Helgen var underbar!!!

Beach

I lördags var det sol, sol och sol!!! 27 grader och jag befann mig på Playa del Tylösand. Verkade inte vara många som fattade hur varmt det var för stranden var inte full precis. Skulle ta ett litet kort på min outfit och inser att fotograf lär jag aldrig bli. Pojkvännen och jag hade det väldigt trevligt, avslutade kvällen med grillning på stranden. Så himla mysigt.


Dags att dra....

Nej, ska nog sluta jobbet tidigare idag. Pallar inte att sitta inomhus och titta ut på solen. Ska sätta på mig mina Chanel och åka hem. Sugen på vin så det får nog bli en sväng förbi systemet. Ska nog bara titta lite i affärer efter ngt randigt...vill ha det till mina vita fcuk-shorts.

Aftonbladet Klick

Har nu läst bilagan till Aftonbladet. Inget nytt direkt. Lite tunt med mode. De skulle säljas mer bilagor om fredagbilagorna endast handlade om mode. De kan skippa tevespelsrecensionerna tycker jag. Men det är ju jag det.

Shoppat - La Redoute

La Redoute

Blev så besviken på att jag inte kunde läsa ngn fredagsbilaga så jag beställde denna tröja från La Redoute. Man hade ju rabatt. Jag tycker att uringningen är fin när den är rundad. Blir snygg till ribbat linne och mina Juicy shorts som jag hittade på Ebay.

I helgen blir det sommar!

rosa linne
Solen skiner utanför mitt fönster och i morgon ska solen bränna min hud. Nej, det lät hemskt. Har i alla fall tänkt inviga min sommarkjol från indiska när jag ska till playan...Sommar, sommar och sol!

Blev plötsligt en tråkig fredag...

Skulle gå till resturangen och köpa Fredagsbilagan så var det slut. Besviken fick jag traska tillbaka till kontoret. Nu vill jag bara att arbetsdagen ska ta slut så att jag kan åka hem. Får väl försöka få tag på Aftonbladets bilaga om inte det är rusning efter den också....men om man ska se det positivt så är det kanske en skitbra bilaga idag då?

Munthe mot cancer

Munthe mot cancer
Tycker att alla ska stödja kampen mot bröstcancer och köpa Munthe plus Simonsens snygga top för 399:-....det ska i alla fall jag. Den rosa såklart.

Dagens outfit

Gina TricotSeven jeansjacka

  • Kjol som jag fyndade igår på Gina Tricot. Klippte bort det som hänger ner...
  • Seven-jeansjacka
  • Trähalsband, träarmband
  • Aprikos v-ringad bomullströja
  • Fryes

  • En till snygg kjol...

    Snygg kjol
    Vill verkligen hitta en kjol med struktur i tyget. Hittade en på
    Shopintuition, men där måste man ju fixa postbox i USA för att kunna beställa. Hittade massa som jag vill ha.


    Någon som har testat postbox?


    Nu slog jag till!

    Kunde inte hålla mig, jag BEHÖVER ju faktiskt ett par nya jeans. Det blev Paige Premium. Nu vill jag bara att de ska komma....


    Dagens outfit och träningsvärk.

    • Chip and Pepper jeans
    • rosa ribbat linne
    • Tiffany-armband "Return to Tiffany & Co"
    • Attling-halsband "Carpe Diem"
    • Rosa tunika med silverdetaljer
    • Rosa ballerina-mockasiner från Pied a Terre
    • + en massa träningsvärk

    Nu ska jag sitta på möte hela förmiddagen med mina värkande lår. 


    Munthe plus Simonsen

    Munthe plus Simonsen

    Om jag någon gång skulle få spons av ngt företag skulle det vara Munthe plus Simonsen. Skulle kunna tänka mig att bära hela deras kollektion. Varje dag.

    Tips! Collistar

    Tips! Bra ögonskugga

    Kan verkligen rekommendera Collistars ögonskuggor "Wet and Dry"....Fina färger och mkt pigment. Bra priser också, en ögonskugga kostar 110-120 kr och räcker hur länge som helst. De ljusa nyanserna passar utmärkt som highlighters.

    Dagens outfit


    Har någon 150 dollar till övers?

    Har någon 150 dollar till övers?
    Jag vill verkligen verkligen ha
    detta halsband. 150 dollar, hm det blir 1074 kr + frakt + tull + moms....Det blir skitmycket. Tipsa mig gärna vart jag kan hitta ngt liknande, billigare, eftersom jag inte tror att jag kommer vilja ha det nästa år.

    Söt...vill ha, vill ha, vill ha!

    Söt...vill ha, vill ha, vill ha!

    Koftan vill jag ha, linnet med. Synd att man är så himla fattig just nu...


    Bra penna för trötta ögon!

    Bra penna!

    Den här kan jag verkligen rekommendera. Blir inte åttiotalsvit utan ger bara fräschare ögon. Bra när man går upp halv sex på morgonen som jag. Idag har jag bara pennan och rouge. Riktigt snyggt till min fejkbränna.

    Sol!!!

    Sol!!!
    På lördag blir det Tylösand minsann!!! Längtar redan!

    Bubbleroom håvar in cash....

    Jag vill inte klaga på Bubbleroom, det är jättebra att de är snabba i vändningarna. Märks att de läser Ebbas blogg. Några dagar efter att hon skrivit om "Paris for President", dök den upp i Bubblerooms sortiment. Likaså med Banana Republic-koftan. Snacka om att tjejen har inflytande.

    Det som är lite tråkigt är att grejerna kostar runt 40-50 dollar. Köper man dem på Bubbleroom får man betala det tredubbla. Men tuller och skatter är ju dyrt förstås. Tänk om Ebba själv skulle äga en sajt som Bubbleroom. Då skulle hon kunna skapa trender och sälja dyrt. Men jag ska inte klaga. Jag gillar Ebba och hennes stil. En riktig follower är vad jag är.


    Dagens outfit



    Fynd när jag var pank
    • Svart löst sittande, djupt v-ringad t-shirt
    • Trähalsband (fyndade igår)
    • Stora träarband+ett i guld (fyndade i går)
    • Tajta seven
    • Fryes

    Inser verkligen att jag nu inte bara är shoppingsugen utan verkligen BEHÖVER ett par nya jeans. Har gått ut alla andra. Seven är de enda m riktig stretch. I mina Joe's står det att det är stretch, men den har nog rymt någonstans. Synd att jag ligger rejält back på krediten....


    Spring för livet!

    Måste bara skriva till alla som vill gå ner i vikt. När jag började på kärnkraftverket, frös jag mitt medlemskort på sats p.g.a att jag jobbar borta på veckorna. Jag började springa istället. Har alltid vägt 55 kg. Nu när jag börjat springa har jag gått ned till 50! Utan att vilja det egentligen, jag trodde att jag i princip inte kunde väga under 55. Men nu känns det finfint...äter precis som jag alltid gjort. Har en godisdag i veckan som varar fredag-söndag. I början är det skitjobbigt och skittråkigt men med bra musik i öronen och vetskapen om hur mycket man bränner så blir det genast mkt bättre.

    I lördags sprang jag i spöregn, då var jag ensam i spåret förutom en pensionär med stavar. Då var jag riktigt stolt. Igår blev det lite powerwalk till Hemköp i det vackra vädret....för att köpa frukt och vaniljvisp. Mums.


    Dagens outfit....


    Vunnit på Ebay...

    Vunnit på Ebay...
    Såg precis att jag vunnit dessa på Ebay. Fick betala 39 dollar, riktigt bra pris. Nackdelen är att det är stl. 28 och jag är en typisk 27. Hmmm...hoppas de är små i storleken.

    Dagens outfit

    • Scarf runt huvudet från Benetton, lite Pucci-inspirerad
    • Långt halsband m glaspärlor från Indiska
    • Grönt ribbat linne från H&M
    • Juicy couture hoodie med slitna volanger i Glow
    • Vita Lindeberg-jeans från förra året
    • Mockasiner från Minnetonka
    • Gucci-väska
    • Vit kort Björn Borg-jacka frrån förra året. Gillar eg inte BB men den är kunde jag inte motstå. Lite sailoraktig...

    Längtar til kafferast då jag får se vad Ebba hittat på den här veckan... 


    La la la Laleh

    Idag på joggingturen är det underbara Laleh som får sjunga för mig. Väldigt mysig skiva och ungefär så djup som jag klarar av. La la la la la....

    Bubbleroom har bra marginaler...

    Bubbleroom har bra marginaler...

    Var inne på
    Bubbleroom och såg dessa mkt söta sandaler. De skulle jag vilja ha. Tyckte att 1300 lät lite dyrt. Hittade dem på Nordstrom för 49.95 dollar. Lite skillnad. Tyvärr var det väldigt lång leveranstid på dem, annars hade jag slagit till.

    Snygg

    Snygg

    Den
    här önskar jag att jag hade pengar till.

    Vill ha, fast inte så dyr...

    Juicy Couture

    Jag vill ha ovanstående. Men inte betala så mycket. Den här kostar ca 190 dollar. Jag tycker att tyget är så fint när det är struktur i det. Om någon vet vart jag kan hitta en liknande är jag glad för tips. Den behöver inte vara så lång.


    Värsta teknikfreaket...NOT

    Igår tänkte jag vara lite smart och mäta upp sträckan som jag springer och "powerwalkar"...Hade fått lånat en handburen gps. Glatt traskade jag iväg, spänd på resultatet.

    När jag kom tillbaka stod det att jag hade gått 12,54 km...på 55 min. No way. Kollade kartan och såg att jag visst skulle vara tvungen att nollställa innan jag började gå. Så nu får jag springa med gps:en idag. Känns lite riskabelt. Den är inte min och kostar ca 8000:-. Kul kul.


    För kalla kläder...

    • Minnetonkas
    • Seven
    • See by chloé - t-shirt
    • Gammal genombruten vit stickad tröja
    • Seven jeansjacka
    • Gucci väska

    Nu är det dags för ett två timmar långt möte, jag som försov mig i morse får sitta med kurrande mage och vänta på frallorna som kommer vid nio...


    Guld

    Guld

    Sista för dagen. Hittade
    denna

    ha det!


    London shopping...

    Läste på Fashionista om shopping i London. Jag älskar att shoppa där och kan i alla fall ge några tips. Har man aldrig varit där kan man kolla på:

    http://www.londontown.com/shopping/

    Ett tips är att köpa "One-day-travel-card" så att man snabbt kan ta sig runt m tunnelbanan. Kostar runt 7 pund. Även om Londons innerstad är gångvänligt så är det skönt att ta "the tube", ont i fötterna har man i vilket fall. Man kan passa på att ta med sig en kaffe på Starbucks...

    Passa på att shoppa på Karen Millen som har flera butiker. Många snygga toppar och roliga skor.

    Vill man både ha lyx och lite billigare så är Selfridges perfekt. Har allt från TopShop till Gucci. Inomhus så man slipper regnet...

    På kvällen är SOHO mysigt, mindre butiker och nära till god mat.


    Wanted: Paige Premium

    Paige Premium Denim
    Jag älskar jeans, köpt för tusentals kronor: Joe's, Seven, Chip... Men de som jag älskat allra bäst är mina gamla seven. Nu har jag hittat efterträdaren. Det får bli Paige Premium. Får nog beställa dem fr USA för det blir billigast. Snygg färg också......vill ha nu. Tänk va snyggt till mina Fryes....

    Hurtig som tusan...

    Bikinisäsongen snart här...jag jobbar ju på mitt kärnkraftverk och veckopendlar hem till Halmstad och har därför frusit mitt SATS-kort. Det innebär att jag numer får ut i naturen och springa mig fit. Jag springer sju km tre ggr i veckan och går sju km tre ggr. Går snabbt eller som det modernt kallas: Powerwalking.Riktigt bra träning ger gång faktiskt. Får mycket träningsvärk, särskilt i rumpan. 

    Efter jag sprungit blir det armhävningar, magövningar och ryggövningar. Men det skulle inte sitta fel med en PT som pressar ut det sista och skriker på mig. Igår kände jag mig riktigt stolt, för trots att det kom värsta regnskuren avslutade jag hela styrkepasset. Coolt Eleonore!

    Idag ska jag Christian Walz sjunga för mig när jag promenerar...


    Dagens outfit


    Avskalat är snyggt.

    Tycker det är väldigt snyggt med "rena" ögon. Lätt brunbränd, fräknig och lite rouge. Helst ingen mascara men brun (cliniques naturally glossy) är ok om man har lika korta fransar som jag. Fräscht. Nu kan man ju få lite äkta bränna också. Annars funkar solspray lika bra....förutom fräknarna.


    Mix and match

    Jag kan bli lite irriterad på folk som absolut inte kan tänka sig att inte ha märkeskläder. Det tycker jag inte är stil. Det roligaste som finns är att blanda billigt och dyrt. När ingen kan säga vart man fått tag på grejerna. På mitt förra jobb trodde alltid folk att jag hade köpt en kjol för en tusenlapp när jag i själva verket köpt den på h&m på rea för 75:-...sån't är kul.

    Hittade ett fynd igår på min fönstershopping. Kjol på indiska för 199:- , den var vit med "blomslingor". Fanns i stl. XL så jag fick ringa till Halmstad och där fanns den i alla fall i medium. Det gör inget, den får hänga på höfterna lite. Snälla biträdet lade undan den till helgen då jag kommer hem. Skönt. Kommer att passa både till Minnetonkas och Fryes tillsammans med ribbat baslinne.

    Baslinne är nog årets plagg. Finns nästan inget snyggare än ett snyggt ribbat linne till kjol, jeans eller cityshorts. Också en snygg väska såklart. Har köpt linnen i korall, militärgrönt och flera vita.


    Sol, sol och solglasögon

    Äntligen slog jag till, hade dolce&gabbana solglasögon (café) innan. Känns ju lite passé. Men med elle fick man ju rabatt så jag passade på att köpa dessa:

    Riktigt nöjd faktiskt. Röda känns lite annorlunda och bra. Alla kommer nog att ha vita...


    Ebay.Risk för att bli ruinerad.

    Ebay. Där har jag gjort många fynd. Men också några tabbar. För några månader sedan hittade jag väskan jag ville ha. Ni vet de där sista minuterna av budgivningen då man bara vill ha, och inte tänker på hur mycket pengar det egentligen blir. Jag hade tänkt att ge max 1200:-. Tänkte inte på att budgivningen var i pund och fick till slut punga ut m. 3000:-. Men väskan var ju fin. Matchar mina Chip & Pepper och min slitna blå juicy t-shirt....en söt vit kjol och seven-jeans jackan m nitar är inte heller helt fel. Tyvärr hittar jag ingen bild på min snygga jacka men det känns lite bra för då är den inte så vanlig.


    Liseberg m kärnkraft

    Fick precis reda på att vi ska på Liseberg m obligatorisk femkamp måndagen den 30:e maj. Måste verkligen träna stenhårt inför detta. Jag är 23, övriga är mestandels 50+ med 1 meter ölmage. Puh.

    Löpning, bil och regn

    I helgen skulle jag, min lilla hurtbulle, ta bilen upp till Galgberget (Halmstad) och springa. Solen stekte och när jag överhettad satte mig i bilen öppnade jag takluckan och körde hem.

    Hemma duschade jag, åt och skulle sedan åka och hämta loverboy på jobbet för vi skulle åka till några kompisar. PLASK. Det hade kommit en regnskur och jag som inte haft körkort allt för längen och inte bil för den delen heller, fattar inte att man måste stänga takluckan innan man går ur bilen. Det hade kommit värsta åskskuren såklart.

    Loverboy fick sitta i baksätet hela vägen. Jag var tvungen och köra över en död kanin pga en korkad omkörning av mötande fordon. Glömde låsa bilen och dessutom kör jag som en riktig kärring eftersom man har prövotid i två år.


    värdelös blogger...

    märks att jag är ny på att blogga. Tänkte att de tre inläggen nedan skulle komma i precis tvärtom ordning. Jag är för dum för att fatta hur man lägger in bilder i själva inlägget. Här ska tilläggas att jag är ingenjör i informations- och kommunikationsteknologi. Ingen vidare cv....

    * * * * * * * * * * *

    När jag inte kunde hitta ngt annat åt födelsedagsbarnet tänkte jag att jag kunde bara titta lite i affärer men absolut inte köpa något eftersom jag ligger kraftigt på minus på kontot.

    Hade sett ett halsband på Massimo Dutti, ett långt med glaspärlor. Det var som tur va slut men jag hittade en budgetvariant på Indiska för 39,50! Då var jag ju tvungen att köpa det. Så idag har jag ett ribbat vitt linne från H&M, mina älskade gamla seven, minnetonkas, gul locman, Juicy voile terry hoody i färgen Glow. Detta tillsammans med halsbandet är riktikgt lyckat. Tycker jag.

    Förutom halsbandet var jag tvungen att testa saltvattensprayet från H&M som Anna skrev om. Jag blev riktigt nöjd. Min frisör är världens bästa men hos henne kostar sprayen 250:- och det tål inte kassan just nu.

    Idag på morgonen löste sig lite av mina pengaproblem. Jag har sålt mina vintage Frye boots på tradera. Egentligen ville jag inte sälja dem men jag har ju ett par nya så jag använder de inte så ofta ändå. Nu blir ngn annan tjej lycklig ägare...


    Lacoste

    Lacoste


    Varning för fönstershopping...det funkar inte

    Igår skulle jag byta ett par Lacoste-skor som jag köpt i födelsedagspresent åt min loverboy. Fick till och med butiksbiträde-killenpå NK att prova dem men det blev fel ändå. Skulle byta från 42 till 40. De hade bara storlek 47 kvar. Det blev inga skor. Synd, för de var fräscha.


    igång...

    ...med min alldeles egna blog. Tyder på att jag har alldeles för lite att göra på jobbet. Men man kan faktiskt inte diskutera Frye boots och Chip & Pepper jeans med arbetskamrater när man jobbar på ett kärnkraftverk. Medelåldern är 50+ och 99% män. De flesta har jobbat här sedan bygget kom till på typ 60-talet. Men detta är ju början på min karriärstege, så får man se det.

    Lite ventliation är jag berättigad till, jag ser min blog som fikarasterna jag skulle vilja ha.


    hits