Fnasigt till hösten

Smith's Rosebud Salve
Nu när hösten kommer blir jag lätt narig på läpparna och det är lätt att bli ceratoholic. Läppglans funkar då inte så bra på mig men det finns ju alternativ.

Trots att Rosebud har hypats nästan lika mycket som Eight Hour Cream har jag inte testat den ännu. Såg via
Anna att man nu kommer att kunna köpa den utan att behöva tänka på frakt från fjärran länder. Själv är jag fast i Labello-träsket när läpparna är extra känsliga. Om man inte vill använda läppglans som är ganska uttorkande kan man även testa Biotherm's  Aquasource Levres eller Clinique's Superbalm. Jag har båda två och de är mycket skonsammare än glans. Lancôme har också en variant som heter Sweet Balm.


(Bild publicerad med tillstånd från Accessora)


Kommentarer:
Postat av: MiriamVelvet

hej... surfade omkring på tradera och ebay igår och snubblade in på en product som hette lip injection som skulle göra läpparna fylligare och enligt flera omdömen skulle det funka.. jag undrar om ngn provat ngt liknande för jag skulle supergärna ha lite mer läppar..som scarlett J.. hmm tips?

Postat av: Eleonore

Jag har aldrig testat, har sett att bl.a Kicks har CityLips som ska vara 'plumbing' men så kostade den 300 kronor så jag ville inte testa utan att höra med någon annan som gjort det....så ni som prövat: berätta!

2005-08-29 @ 14:37:18
Postat av: Lisah

Citylips fungerar så där. Första gångerna känner man verkligen att det pirrar i läpparna och de svullnar lite om man verkligen "jämför" men jag tycker inte den är värd 298 kr eller vad den nu kostar! Håller mig till min eight hour cream jag :D

2005-08-29 @ 14:46:10
URL: http://lillalisah.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag har citylips, den transparanta! Jag tycker faktiskt att det känns obehagligt på läpparna till en början. Instruktionerna säger att man ska sätta det på läpparna varje kväll (innan man sover) i 30 dagar sen ska man se en förändring. Men man kan använda det som vanligt läppglans också. Jag är världens lataste..hehe..har haft citylips i min necessär i nästan 1 år och aldrig orkat prova det i 30 dagar (enl. instr.) men ska prova någon gång, hade pojkvän tills alldeles nyligen och han tyckte inte om att få citylips i ansiktet.. :)

2005-08-29 @ 14:46:51
Postat av: Julia

Då jag bodde i Paris fanns det på Sephora en liten gul tub med rött lock. Den får igång blodcirkulationen i läpparna; det pirrar, blir lite rött och svullnar upp något (får det lov att vara en allergisk reaktion, någon?). Kostade bara ett par euro. En vit liten burk med gult lock och svart text, något dyrare, luktade starkt och fungerade verkligen meddetsamma. Men det är ju bara för stunden, som att nypa i kinderna för att få akutrouge.

2005-08-29 @ 15:09:22
Postat av: Cissi

När jag var i Nice ivåras köpte jag ett evian affinity lip balm, hur bra som helst och det har känts fräscht. Nu är det slut o produkterna säljs inte på våra breddgrader :( annars är jag fast i lypsyl och eight hour cream träsket!

2005-08-29 @ 15:18:23
URL: http://www.cissis.webblogg.se
Postat av: Josefin

Citylips är ingen höjdare direkt. Det pirrar i läpparna- that's it! Inget Jolie-plut med andra ord.

2005-08-29 @ 15:24:43
Postat av: caroline

köpte rosebud på c/o stockholm idag, som förövrigt är en helt underbar affär! som man lätt går utifrån ett par spänn fattigare, kan ialla fall starkt rekommendera rosebud- förföriskt härliga blir läpparna..haha lät som värsta reklamen.. jag gillar det i vart fall!

2005-08-29 @ 15:33:38
Postat av: Jeni

Angående Rosebud, så kan man kolla om den säljs där man bor på: http://www.rosebud.se/
Annars så finns den här: http://www.pulpstore.se/

2005-08-29 @ 15:37:00
Postat av: Eleonore

Jeni: bra tips, såg att den fanns nära mig. Måste ta en kik efter jobbet...så min recension kommer nog också!

2005-08-29 @ 15:42:06
Postat av: MiriamVelvet

tack för tipsen brudar.. jag tror jag ska prova på ngn häxbrygd jag hittade på e-bay som ska visst fungera.. den kostade bara ngra spänn. Så då kanske det är värt det om det nu inte ger mig Angelina läppar ;)

Postat av: sofia

Ingen kan väl ha missat det men jag måste bara få slå ett slag för Carmex. Jag är läppbalsamohollic och klarar inte av vare sig läppstift eller läppglans om jag inte är ute och festar. Men carmex är helt underbart! Och så jvla billigt. Elisabeth Arden är ju grym, men inget slår Carmex när det kostar 2 dollar!!! Och jag älskar den friska mintkänslan varje gång jag inte tagit på det på ett tag.

2005-08-29 @ 15:56:52
URL: http://sofiansblog.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Låt mig rekommendera Locobase Repair som finns på Apoteket. Är från början en hudsalva men den funkar så otroligt bra på läpparna, håller sig kvar jättelänge och är snygg att kombinera med läppstift om man bara vill ha lite färg.

Här har jag skrivit om denna för ett tag sen:

http://rebeccommended.blogspot.com/2005/06/se-hit-torrisar.html

2005-08-29 @ 16:14:02
URL: http://rebeccommended.blogspot.com
Postat av: Susanna

Rosebud har man kunna köpa i över ett år i Sverige!

2005-08-29 @ 16:14:55
URL: http://http://fashionistas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Prova aloe vera lipgloss , den funkar bäst!

2005-08-29 @ 16:23:35
Postat av: Lisah

Håller med Sandra om Aloe Vero... och den luktar grymt gott!

2005-08-29 @ 17:39:31
URL: http://lillalisah.blogg.se/
Postat av: Annis.

Carmex är helt överlägset, har provat det mesta.

2005-08-29 @ 18:11:05
Postat av: Eleonore

Susanna: ...jag är nog lite seg då :)

2005-08-29 @ 18:29:37
Postat av: Eleonore

Har inte testat Carmex och Aloe Vera-gloss heller...jag har en del att gå igenom märker jag :)

Tack för alla tips!

2005-08-29 @ 18:54:19
Postat av: Julia

Just det - Carmex hette det!

2005-08-29 @ 19:13:34
Postat av: Anonym

Jag har både Rosebud och Eight Hour Cream, föredrar Rosebud faktiskt. Läpparna blir så så härligt lätt röda. Medans Eight hour cream är väldigt bra, men luktar illa.

2005-08-29 @ 19:48:09
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: sofia (en annan mot ovan)

jag som inte kan någonting (nästan) om smink, gloss och liknande associerade direkt ordet rosebud med filmen Citizen Kane. Men här handlar det onekligen om ett annat slags rosebud.

2005-08-29 @ 19:49:27
URL: http://elinsofia.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Använder också både Rosebud & Eight Hour Cream. Ingen av dom luktar hallon precis men man vänjer sig vid lukten och nu tycker jag om dem mer & mer. Jag vet att rosebud finns med jordgubbssmak, eftersom expiditen försökte tracka på mig den. men den är bara för läpparna. Som Jeni skrev, så står ju alla affärer som Rosebud säljs i på www.rosebud.se

nu känns det som jag skrev av precis alla andra. struntsamma.. den är bra iaf =)

2005-08-29 @ 20:47:11
URL: http://monsuite.webblogg.se
Postat av: Anja

Har også både eight hour og rosebud - foretrekker rosebud som lukter godt og fins i en fin liten boks. Skal til New York om 2 uker og skal kjøpe med meg masse rosebud hjem!

2005-08-29 @ 22:14:00
URL: http://www.pipfugl.dk
Postat av: Camilla

Åh, jag älskar min rosebud! sån himla synd att jag inte stockade upp när jag var i CA.. och nu håller min på att ta slut! Får väl bli en tripp in på c/o stockholm.. men jag ska hålla hårt i plånboken! (as if!)haha..

2005-08-29 @ 22:14:09
URL: http://camillaaaa.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag blev riktigt besviken på rosebud. Den kladdar och är så opraktisk. Jag borde såklart kunnat räkna ut att den skulle göra det i rumstemperatur, men ibland blir man bara så sugen när något hajpas ;)
Nu sitter jag och väntar på att rosebud ska komma på tub istället.

2005-09-01 @ 12:00:51
URL: http://lipglossbitch.se/blog
Postat av: jenny

blev sugen på att köpa carmex! fick för mig att jag läste att man kunde köpa det på nk?? e det vid sminket då lr ?

2005-09-27 @ 20:45:00
Postat av: Bubbell

Säljer ett par carmex till bra pris... Kolla länken vettja :)

Postat av: Ica

Jag tycker att ni borde pröva på lip fusion XL
Bättre plumper än den här kommer ni inte säkert att hitta!Om ni vill ha nu Angelina Jolie LÄPPAR!

MVH ICA
BYE!!!!=)

2006-11-01 @ 02:40:56
Postat av: Martin

Jag gillar Elisabeth Ardens Eight Hour Cream. Doften funkar bra tillsammans med Old Spice, och krämen ger extra glans och stadga åt mustaschen.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits