Fynda på nätet

Asos - Joe's jeansAsos - Baby Cords
Många handlar från
Asos. Man slipper tull och moms och så har de bra priser. Extra roligt är det att inte alla man möter har samma plagg som det lätt kan bli när man handlar från kedjorna här hemma. Jag har själv inte beställt från Asos ännu, jag är helt insnöad på eBay. Men de här shortsen i smal manchester kan vara lite roliga om man gillar strumpbyxor och stövlar. Såg ett par jättemysiga knästrumpor på Solo förra veckan, de var 'virkade' i naturvitt. Kommer inte ihåg vilket märke (Diesel kanske?). Sedan en tid tillbaka har Asos Joe's jeans till ett mycket bra pris. När jag köpte mina fick jag betala 2000, på Asos behöver du bara betala dryga hälften.

(Bilder publicerade med godkännande från asos.com)


Kommentarer:
Postat av: Marie

Hej Hej!!!

Tänkte fråga dig vilken storlek man ska ta på asos och utlänska jeans om man har 34-36 upptill och 26-27 i jeans. Vilka jeansmärken ska man satsa på i höst? Är true religion och rock and republic helt ute? Jättebra sida du har :)
Kram kram!

2005-08-30 @ 12:50:55
Postat av: anna

Hur är joes jeans i storlekarna?
Jag är en 28 i diesel och blu cult, en 27:a i yanuk.

Postat av: Eleonore

Hej!
På asos har du en storlekstabell. En svensk 34 motsvarar en engelsk 6 och en 36:a motsvarar en 8:a. När det gäller storlekar på utländska jeans så varierar det från märke till märke. Om man har Seven som norm kan man säga (jag tycker) att Joe's och Antik Denim tex. är större i storleken.

Det är svårt att säga vilka märken som gäller i höst för det finns en uppsjö att välja bland. Jag vill t.ex ha ett par Stitch's, Chloé, 575 som komplement till de mörka smala jeansen från Acne och Paige Premium. Jag gillar ju inte att säga att något är 'ute', det handlar om vilken smak man har. Det som man själv trivs i, ser man oftast snyggast ut i :)

Vissa säger att True Religion är på väg bort men då måste man också tänka på passformen, det finns ju en anledning till att de hypas i Hollywood (t.ex. av Jessica Simpson). Rock and Republic försöker ju sig på en revival med Victoria Beckham som designer igen så det kommer nog ses på en del rumpor i vinter...

2005-08-30 @ 13:05:15
Postat av: Eleonore

anna: Jag är normalt en 27:a men på Joe's får jag gå ner en storlek :)

2005-08-30 @ 13:06:33
Postat av: Louise

Har sett att du gått över till att skriva att bilderna publiceras med godkännande. Hur gör du då, mailar du sajterna och frågar om du får använda deras bilder eller är deras policy att man får ta bilder? Har själv funderat över detta.

2005-08-30 @ 13:34:42
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: anna

Okay, Tack!

2005-08-30 @ 13:35:04
URL: http://annawii.webblogg.se/
Postat av: Eleonore

Japp! Jag mailar sajterna :)

2005-08-30 @ 13:39:40
Postat av: stina

Eleonore! Jag undrar om du vet någon jeans säljare på ebay som du "vet" säljer äkta vara? För visst hade du köpt dina paige på ebay? Det snackas mycket om billiga kopior på ex. seven på ebay. Har du någon du handlat av som du litar på?

2005-08-30 @ 13:56:37
Postat av: Eleonore

stina: Den här säljaren har äkta vara

http://stores.ebay.com/DAILY-DENIM

Det var där jag köpte mina andra Paige

2005-08-30 @ 14:21:44
Postat av: T

Hallå!

Har du provat Hudson jeansen, hur är det i storleken? Gick in på daily denim och tittade, det är ju skitsnygga!

2005-08-30 @ 15:46:43
Postat av: Eleonore

Har tyvärr inte provat Hudson, men kolla storlekstabeller och mät höften. Ofta skriver de ut hip- och waistmeasurements. Det brukar stämma bra, man kan jämföra måtten med ett par jeans man har hemma...eller ännu bättre: gå och prova jeansen på en affär innan du beställer (om du har tillgång). Lycka till :)

2005-08-30 @ 15:52:12
Postat av: sandra

var på asos.com hittade du de bruna shortsen? de var supersnygga!

2005-08-30 @ 15:58:23
Postat av: sandra

dum jag är, såg ju länken nu. :P

2005-08-30 @ 15:59:02
Postat av: Emma

Vilken modell tycker ni man skall satsa på från Joe's jeans?

2005-08-30 @ 17:36:51
Postat av: julia

jag som aldrig handlat på nätet, några tips och råd? vad ska jag tänka på?

2005-08-30 @ 19:40:55
Postat av: Eleonore

Emma: det beror helt på vilken modell du tycker att du passar bäst i. Nu tenderar ju midjorna att krypa uppåt och benen blir smalare. Men trivs man inte i det så finns ju modeller med lägre midja och rakare ben.

julia: Lämna ALDRIG ut ditt kortnummer. Om du handlar från en butik på nätet kan du använda e-konto (föreningssparbanken)och om du handlar på eBay kan du skaffa PayPal. Det är enkelt att handla på nätet, och säkert om man tänker sig för :)

2005-08-30 @ 19:46:55
Postat av: LuckyEm

Jag tänkte bara fråga dig som har lite koll på lite märkesjeans....vilka av märkena har stuprör? jag kan inte ha ngt annat än de. Tipsa gärna. Jag vet att Sass and Bide har men de är så dyra..../Emma

2005-08-30 @ 22:58:35
URL: http://luckyem.bloggi.se
Postat av: Charlies mam

Ska man våga lägga in sitt kortnummer på PayPal då?

2005-08-30 @ 23:59:55
URL: http://mig.blogg.se
Postat av: Charlies mam

En fråga till :) Om man kollar in jeans på eBay skriver de ofta - Size 29, waist 32". Vilken storlek är det då? Vanlig märkning på jeans är väl just midjemåttet? Passar dessa byxor för nån med 32 eller 29 som "vanlig" storlek? *förvirrad*

2005-08-31 @ 00:18:55
URL: http://mig.blogg.se
Postat av: Andrea

Om Asos; Det är ytterst sällan någonting finns i stl 6 dvs en svensk 34. Hittade ett linne i 6 men Allt annat finns ju i stl 8 som minsta storlek. Vågar man beställa det? Jag är ju en 34 egentligen. Någon annan med samma problem som testat?

2005-08-31 @ 07:40:12
Postat av: Eleonore

LuckyEm: Acne har prisvärda stuprör för under tusenlappen, CheapMonday och H&M har för 400 kr. Fornarina och Killah har också smalare modeller som ligger under Sass&Bide's prisklass.

Charlies mam: jag har gjort det och handlat mycket på eBay, aldrig haft några problem.

Det är storlek 29 men det räknas utifrån midjan. 32 tum är det faktiska måttet på jeansen. Ofta är de låga i midjan och ligger på höften, så det är runt höften du ska mäta antingen på dig själv eller ett par gamla jeans. Du kan ju själv testa, har du ett par jeans hemma som har storlek 29, mät och kolla vilken faktisk tum det är.

2005-08-31 @ 07:54:58
Postat av: LuckyEm

Hej igen...jag har Acne, Cheap Monday, H&M stuprör sen innan jag menar om de finns ngt andra roligare./Emma

2005-08-31 @ 13:07:43
Postat av: Eleonore

LuckyEm: Ja du, jag vet inte så många roliga i de lägre prisklasserna men Joe's är ju inte lika dyra som Sass&Bide. Två modeller:

Cigarette
http://www.revolveclothing.com/productpages/JOE-WJ162.jsp

och den lite rakare Twiggy
http://www.revolveclothing.com/productpages/JOE-WJ109.jsp

2005-08-31 @ 13:17:25
Postat av: LuckyEm

Tackar för tipset.. nja det är inte så många amerikanska jeansmärken som hakat på stuprören.. kanske är det för att majoriteten av amerikanska folket inte har passande kroppsform ;) ..nja kanske hårt sagt... synd att Sass & Bide är så dyra..

2005-08-31 @ 22:58:30
Postat av: Eve

Har varit inne på asos.se en del o sett en hel del som man gärna skulle äga. Hur funkar de att beställa därifrån. Är de hög frakt? bra kvalite på grejerna? Hur betalar man säkrast?

2005-09-15 @ 23:47:19

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits