Hot städtant

Anna Sui - fallAnna Sui - fall2Anna Sui - fall3

Jag gillar ju scarves men förstår de som tycker att jag ser ut som en städtant. Anna Sui kör konceptet fullt ut på sin höstvisning. Känns sådär lyxigt 70-tal. Jag gillar det. Var tvungen att ta med bilden med den rödhåriga tjejen också. Synd att man inte ser sminkningen för den är snygg, fräknar ger liv till ansiktet. En av tjejerna på visningen (ej med här) liknar Rory i Gilmore Girls väldigt mycket (appropå ingenting)....

 

En grej som jag har tänkt på är hur designers tänker (naturligtvis olika). Anna Sui är ju kort och ser 'normal' ut. Undrar om hon designar kläder hon själv vill bära eller om hon ser sitt skapande som konst. Läste att Carin Rodebjer designar kläder som hon själv skulle vilja bära. Så skulle nog jag också göra. Hämta inspiration överalltifrån och kombinera ihop. Det är ju stor skillnad om man har ett starkt varumärke i ryggen eller om man bygger upp ett eget. 


Kommentarer:
Postat av: Nike

samma sak skulle jag göra, mer användbart. Man undrar ju om designers som commes des garcons springer runt i sina kläder? haha.

Postat av: MiriamVelvet

jag bor ju i borås och där finns ju rätt mkt designers pga textilhögskolan och det textilrike som det är.. jag har uppfattningen att de kanske inta alltid ha på sina egna kreationer. De flesta har konstigt nog en fabläss för 80talsmodet även om de sen gör helt andra kläder med andra inspirations källor. Såg iofs Bea Szenfeld (hur man nu stavar det) idag och hon verkar ofta bära sin egen design.
Gilmore girls är ju så bra förresten.. längtar till säsong 6 nu.. fast man får väl vänta för säsong 5 har inte sänts klart i sverige och i usa har de inte börjat med 6an ännu... sorry för långt inlägg

2005-08-19 @ 18:03:27
Postat av: Sanna

Hej Eleonore!

Jag undrar om dina mellow yellow är trånga fram? Jag fick mina idag och dom kändes trånga,dock inte för små. jag vet att alla har olika fötter men dom kändes extremt trånga!? Kanske borde testa en större storlek andå,,,

2005-08-19 @ 19:29:48
Postat av: Matilda

Jag ska lätt göra som Carin Rodebjer och designa sånt jag vill bära. Kläder ska göras med kärlek, och jag vill skapa det där jag tycker saknas i modevärlden.
Att bära sin egen design är dessutom ett bra sätt att inspirera andra och visa upp sina kreationer.

2005-08-19 @ 20:51:09
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Eleonore

Precis, gratis marknadsföring :)

2005-08-19 @ 21:02:32
Postat av: anna

Tja! tänkte bara fråga om du också har problem med att komma in på webblogg ikväll? Eller omd et är min dator det är fel på. :)

2005-08-19 @ 21:32:13
URL: http://annawii.webblogg.se/
Postat av: Karin

Anna; du är inte ensam om det..! Jag kommer inte in jag heller. Försökt ett bra tag..! Lite tråkigt, men det fixar sig säkert snart.. :)

2005-08-19 @ 23:24:03
URL: http://alltochinget.webblogg.se
Postat av: stella.

det är bra med kläder och det är bra med mode och det är bra med konst. alla dom sakerna behövs lika mycket. och dom har alla något att ge varandra. tråkigt utan någon av dom. kläder som konst kan vara inspirerande, vissa ser sej själva som konstverk, men det är ju tur att det finns "vanliga" kläder också. rodebjer kör lite vågat, det är bra!

2005-08-20 @ 00:30:03
Postat av: Tereza

Modellen heter Lisa Cant och syntes överallt. Fick själv en chock och trodde det var Alexis (från Gilmore girls). Keep up the good work :9

2005-08-20 @ 09:17:13
Postat av: Anonym

Hej
Du skrev tidigare om en ögonkräm från Biotherm: Hydra Detox. "En svalkande gel som minskar svullnader och mörka ringar."

Tar den verkligen bort mörka ringar under ögonen?
För jag har provat så många olika ögonkrämer, men det finns ingen som hjälper.

Någon annan som vet någon bra ögonkräm som tar bort mörka ringar?

2005-08-20 @ 10:02:05
Postat av: Lollo

Av allt jag förstått så skall hylexin vara riktigt bra mot mörka ringar, gå in på: http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P113602&_requestid=103933

2005-08-20 @ 18:52:43
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: Ann-Charlotte

Hej, ursäkta att jag tränger mig på såhär men jag har inte hittat någon mailadress till dig, Eleonore. Läser din blog ofta och upptäckte länken till Shop The States på sidan - har du (eller någon annan, såklart) använt deras tjänster? Jag vill så gärna kunna handla i USA och få grejerna hem till gamla Svedala. :) Någon som vet ifall det funkar bra?

2005-08-20 @ 22:57:45
URL: http://www.ann-charlotte.com/
Postat av: Eva

Till Ann-Charlotte, jag har använt mig av Shop The States och det funkade utmärkt. Jag hade beställt från två olika ställen och fick det sampackat på StS. De skickar inte paket som gift så man får nog räkna med att bli debiterad för moms o tull, i mitt fall hade de noterat ett betydligt lägre belopp än det faktiska men jag vet inte om det var ett misstag av dem. Jag slapp i alla fall alla avgifter den gången.

2005-08-20 @ 23:35:09
Postat av: Ann-Charlotte

Ooh, tack för svaret Eva! En hel värld (tja, USA iaf) öppnar sig. Sephora ser trevligt ut. ;)

2005-08-21 @ 00:10:57
URL: http://www.ann-charlotte.com/
Postat av: hanna

hej...du verkar ha toppen koll på mode. önskar att jag hade samma modeöga som du! :) undrar om du tycker att jag ska beställa den svarta omlottklänningen från hm? kmr inte förren slutet att okt...vad säger du? kram

2005-08-21 @ 17:27:50
Postat av: Eleonore

hanna: koll och koll...jag visar bara det jag tycker är fint sedan är ju smaken som baken :)

Även om många kommer att skutta omkring i den svarta H&M-klänningen i höst/vinter så tycker jag ändå att det är ett jättebra kap. En svart klänning är alltid en svart klänning. Provade en nästan identisk på Filippa K för någon vecka sedan och den satt precis likadant (på mig ialla fall) men den kostade 600 :- på rea. Köp den och ge en personlig prägel på den med hjälp av smycken, skor etc. Det ska jag göra!

2005-08-21 @ 18:19:21
Postat av: Hanna

Eleonore, jag måste bara få fråga dig en sak! Har precis börjat blogga lite efter att ha inspirerats av din och några andras intressanta modebloggar. Men jag undrar om det är lagligt att, som du gör, lägga ut bilder på exempelvis jeans eller kändisar? Vad är det för regler som gäller?

Hoppas på svar!

2005-08-21 @ 18:29:17
URL: http://fashionaddict.blogs.se
Postat av: Eleonore

Hanna: inte lagligt. from månadsskiftet kommer jag inte längre att lägga ut bilder på det här sättet. Man kan ju dra parollen 'alla gör det' men tänk om ngt företag bestämmer sig för att stämma en privatperson. Kanske inte hänt ännu men för att vara på den säkra sidan kan man länka till bilderna istället :)

2005-08-21 @ 18:57:16
Postat av: Lollo

Eleonore och Hanna: Man tycker att företagen eller shop-sidorna skall bli glada för "gratis reklam", men då possitiv sådan. Att skriva negativt om ngt. och visa den på sin sida borde vara en annan grej... undra hur dom ser på dessa saker Egentligen. Jag tror jag ska göra som dig Eleonore, att sluta med bildinläggen som jag inte "äger rätten på"...

2005-08-21 @ 19:36:44
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: Lollo

Blev lite paranoid nu och raderade alla inlägg som hade den minsta "negativa klang", som tur blev det inte många :)

2005-08-21 @ 19:45:55
Postat av: Ellinor

hej! tänkte bara höra m dig om du shoppat från www.yoox.com någon gång? jag tycker det finns en hel del bra grejer/fynd där men likaså svindyra fula saker, vad tycker du?

2005-08-21 @ 20:15:14
Postat av: Ellinor

en sak till, vad tycker du om Bulgaväskan http://www.testimoboutique.com/testimo/newcobulaplb.html ? jag fudnerar starkt på att köpa den men frågan är hur länge den kommer att "hålla" med tanke på priset, antingen denna eller en från mulberry. din väska va jättefin förresten :)

2005-08-21 @ 20:44:38
Postat av: Hanna

Jag har shoppat från Yoox, och jag tycker det fungerar jättebra! Har beställt bland annat Helmut Lang-jeans där, och blev verkligen nöjd. Min lillebror har beställt från yoox flera gånger också, och han har precis som jag blivit supernöjd, så Yoox kan jag verkligen rekommendera. Men som du säger, vissa grejer är bara dyrt skräp, så det gäller verkligen att leta, leta, leta på den sajten... Lycka till!

2005-08-21 @ 22:13:03
URL: http://fashionaddict.blogs.se
Postat av: Lollo

Inte om detta, men är det någon som vet vad som hänt/händer med webbloggs hemsida???

2005-08-21 @ 23:37:51
Postat av: Galadriel

servern har kraschat.

//G.

2005-08-22 @ 05:40:22
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Eleonore

Såg en fråga om ögonkrämen Hydra Detox någonstans däruppe: mirakel kan nog ingen kräm utföra. Mörka ringar beror oftast på vätskebrist eller för lite sömn. Men vissa har det genetiskt, ett mörkare pigment och då är det nog concealer som gäller (i kombination med bra ögonkräm). Jag tycker att Hydra Detox får mina ögon att 'vakna' och det känns som om mörka ringar försvinner men om de verkligen gör det, vet jag inte. Vad som är jätteviktigt är att inte använda dag och nattkräm runt ögonen eftersom huden är så mycket tunnare där och klarar inte av att absorbera så pass feta krämer. Man kan få milier och mörkare ringar om man gör detta, jag vet för jag gjorde det förr :)

2005-08-22 @ 09:08:56
Postat av: Elenonore

Ellinor: Såg att du redan fått svar men jag kan ju bidra med att jag inte handlat därifrån men hittade en missoniscarf där för ngn vecka sedan. När jag några dagar senare skulle köpa den var den naturligtvis slut. Så kan det gå.

Bulgaväskan var jättesnygg men som du antyder kanske den inte är så klassisk. Men så kan man inte alltid tänka heller, man ska köpa en väska man verkligen VILL ha och inte köpa ett substitut för att det är mer praktiskt (då blir i alla fall jag aldrig nöjd). Jag kanske inte gillar min väska om ett par månader och då är det bara att spara igen. Men detta kommer från en tjej som inte har sparkonto och noll framförhållning :)

2005-08-22 @ 09:14:03
Postat av: Ellinor

Tack för tipsen!

2005-08-22 @ 11:28:11
Postat av: Charlotte

Make up store har i alla fall bra concealer som neutraliserar blå MÖRKA PIGMENT RUNT ÖGONEN

2005-08-22 @ 19:30:04
Postat av: Andreas

hej igen. Hon ser ju ut som man gjorde på 80-talet:)fnissfnissfniss

2005-08-22 @ 19:50:11
Postat av: Anonym

tack för alla svaren om mörka ringar under ögonen :)

2005-08-23 @ 19:22:11

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits