Nolita - Hästmode

Nolita - jeansNolita - hästsvansNolita - byxor

Jag gillar Nolitas grejer. Skulle vilja åka till Italien, jag trivs nog där. Både mat, kläder och skor verkar vara min stil. Jeansen till vänster var jättesnygga, särskilt till de klackarna. Nog för att modet i höst är väldigt hästinspirerat men jag tror att Nolita tagit detta på lite för stort allvar :)

 

Byxorna till höger var jag och kollade på igår, i brunt. Fanns ett par kvar och det var i min storlek så jag provade naturligtvis INTE. För jag tror att jag hade älskat dem och då hade jag blivit förkrossad eftersom jag inte kunde köpa. Ibland när jag provar kläder blir jag glad när de inte passar för när det gör det så blir jag besatt. Som med min Benetton-kavaj som jag hittade i Malmö, provade, köpte inte. Väntade till lönen och skyndade mig till Göteborg och köpte den. Bra att man jobbar så att man inte hinner springa runt i affärer hela dagarna. Jag blir ruinerad. 


Kommentarer:
Postat av: fruit

Jag håller med dig! De har jätte snygga grejer, jag går och suktar efter en jacka från Nolita men 2800 kr is way over my budget

Postat av: Frida

De första jeansen var jättefina!

2005-08-12 @ 18:12:12
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Anna

tänk på stackars mig - ledig hela dagarna - oändligt med shopping-tid. det är tur att jag jobbar för staten så jag får 90% av lönen trots föräldraledighet... ;)

2005-08-12 @ 19:40:42
URL: http://www.mymarkup.net/anna/
Postat av: Ebba

Tips! Åk till italien!! Mitt favorit land. Du kommer inte att ångra dig. Ioförsig har jag bott mest på landsbygden men varit i de stora städerna som florens och Pisa. Du kommer älska hela den italjenska livsstilen!!

2005-08-12 @ 20:10:38
URL: http://www.ebblogg.webblogg.se
Postat av: Italien?

vad har nolita med italien att göra? Märket kommer väl från New York. Åk dit istället...

2005-08-13 @ 12:32:06
Postat av: Alexandra

Jag såh ett par svarta byxor från Nolita som även fanns ibrunt med ett brett skärp upp till, jättesnygga!

2005-08-13 @ 15:35:55
URL: http://alexandrasfavoriter.blogspot.com
Postat av: stephanie

vart såg ni dom svarta byxorna?!

2005-08-14 @ 15:33:40
Postat av: sandra

Nolita är italienskt och har att göra med Replay.

2005-08-22 @ 14:47:22
URL: http://www.tele2.se
Postat av: Denise Paz

jag tycker också så mkt om dom första byxorna. vet du vad dom kan kosta? hittade en NoLita tröja i dag här i solsköna Monaco men den var ganska enkel och då lite för dyr. 220 Euro. Måste passa på att fråga. finns det någon hemsida som NoLita har. Hittade en sida men där fanns inga bilder på kläder. :'(

Tacksam för svar!

2005-09-29 @ 17:15:05
Postat av: Eleonore

Denise Paz: jag tror de ligger på mellan 1900-2500 kr. Jag har sett ett par andra och de kostade 2300 kr. Om du följer min länk i inlägget ser du bilder på kläder, därifrån är dessa bilder tagna :)

2005-09-29 @ 17:26:48
Postat av: mii

hej

om jag ska få tag på att par nolita jeans och bor i malmö var ska jag leta då (söker ett par med ett stort blå/vitt bälte i midjan, med utan på fickor och stuprörs model)?

mvh mii

2006-05-02 @ 09:32:53
Postat av: stina

vart har du köpt dom jätte fina jeansen med dinamanter?:)

2006-08-03 @ 11:34:02
Postat av: karin

Denise Paz och Eleonore, dom första byxorna kostade förra säsongen 1999:- i år har domsägt priset 100-200 kr, iaf på solo i gbg.

och till mii, do byxorna du menar, finns på solo, stuk och fashion room gbg.

2007-02-24 @ 13:44:19
Postat av: sara

Nolitas jeans är relativt billiga. I alla fall de jag sett och köpt. Från en tusing och uppåt. De flesta ligger i samma prisklass som diesel alltså 1500. På nätet har stayhard.se lite av deras kläder. Och om jag inte minns helt fel så tror jag att bubbleroom tagit in lite oxå. Det är ganska svårt att hitta märket i butiker självklart har solo och åhléns city lite. I skövde finns det en butik som heter La Rami som är återförsäljare. De har i alla fall grymt snygga kläder. Jag har deras skinnjacka och jag ångrar inte en dag att jag köpte den.

2007-11-27 @ 14:25:01

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits