Smoky Eyes

I helgen tänkte jag testa att sminka snygga sotiga ögon. Det gick inte så bra. Måste boka en tid för sminkning så att jag lär mig. Hellre går jag ut osminkad än att se ut som en clown. Just det, det var det jag skulle komma till. Vill man se ut som en clown kan man titta på den här filmen efter man testat en sminkning med mycket mascara. Jag är SÅ glad att jag inte såg den på bio. Jag satt och hulkade brevid pojkvännen i två timmar. Jobbigt bra och han är såå charmig....min pojkvän alltså :)

 

När jag vaknade på morgonen såg det ut som jag hade festat i tre dagar oavbrutet. Ögonen svullna och röda, allmänt plufsig. Men hurtig har jag varit i helgen, söndag morgon klockan sju var jag uppe och tvättade, vi städade lägenheten och jag hann med och springa uppe på Galgberget. Mötte en gammal gubbe i joggingshorts, skjorta och slipover. Var han senil eller tyckte han det var praktiskt/snyggt? Klockan halv elva var jag klar. Resten av dagen tillbringades framför tv:n, såg First Daughter med Katie Holmes. Ja, den var egentligen värdelös men jag gråter på alla filmer ändå. Är det inte av ett patetiskt kärleksdrama så är det av skratt. Därav ingen bloggning.


Kommentarer:
Postat av: Nina

Har du sett A walk to remember? Den är ju av samma författare som the Notebook, och jag tycker den är ännu bättre! :)

Postat av: Eleonore

Nej, den har jag inte sett så nu har jag en gråtfilm till. Tack :)

2005-08-15 @ 17:49:16
Postat av: Helena

Måste ju tipsa om böckerna Making faces och Face forward av Kevyn Aucoin. Där finns steg för steg beskrivningar till i princip allt. Med bilder.
Mången gång har jag stått i badrummet med böckerna uppslagna på toalocket för att öva :)

2005-08-15 @ 20:07:57
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Dea

Din blogg är ju bara underbar..Har blivit modebloggstorsk. Läser noga varje kväll, studerar bilderna och tänker på allt jag kunde köpa om jag bara hade lite mer pengar och var lite mer sparsam haha :) . Well, jag jobbar som makeupartist och är du i Göteborg någon gång så ger jag dig mer än gärna en lektion i sotig makeup.

Ha det gott!

2005-08-15 @ 22:46:01
Postat av: Eleonore

Dea: tack för det, jag är i göteborg var och varannan dag (tex idag) så om du menar allvar kommer jag definitivt att utnyttja dig :)

2005-08-16 @ 09:01:14
Postat av: Dea

Klart jag menar allvar.Skicka ett mail så styr vi upp det!

2005-08-16 @ 10:52:21
Postat av: Dea

p.s "inte missoni" -scarfen är tvärsnygg, jag löste en likadan på H&M..men tillhörde den något plagg?Hmmmm...

2005-08-16 @ 20:53:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits