Vips...så blir man pigg

 Idag investerade jag i YSL:s Touche Éclat och har redan testat på ena ögat och jämfört. MVG är betyget än så länge, den smälter in i hyn. Jag har testat Dior, Lumene och Clinique innan men YSL är överklass. Många gillar ju burkarna med tre nyanser (bl.a. Make Up Store )som blandas beroende på vad man vill dölja. Det skulle inte funka för mig, jag kör expressminkning klockan sex på morgonen.

Fick lära mig att de tre olika nyanserna är för: ljus hy, asiatisk hy och mörk hy. Det blev den ljusa för den här blekfisen.


Kommentarer:
Postat av: Anna

Fast jag använder båda - till olika saker. Touché eclat till vardags om man vill pigga upp sig lite snabbt, och som den highlighter den är. Den lyfter verkligen ögon och fräschar upp lite här och där. Men den täcker ju inte ordentligt om man behöver det nån gång. Då använder jag MUS-hjulet.

Postat av: Lollo

Har du handlat på Strawberry.net? Skulle bara vilja veta om det är ett Ok företag innan man lägger in en beställning..

2005-08-25 @ 21:49:32
Postat av: Eleonore

Anna: jag har blivit sminkad några gånger på MUS och då använder de 'hjulet' man ser jättefräsch ut men jag orkar inte pilla med spatlar och sådant. Jag borde verkligen ta lektioner i sminkning :)

Lollo: nepp, men jag tror att Ellinor har gjort det, hör med henne på nippertippan.webblogg.se

2005-08-25 @ 21:52:05
Postat av: Tesan

Du kanske redan har sett det här men ändå =)
Från Linda Skugges blogg:
I dagens AB står det att Fredrik Virtanens blogg är störst. Det är ingen som betvivlar det, AB.se är väl Sveriges största site. Han har 10 000 besökare om dagen på sin blogg.
Det är ett företag som heter Blogsoft som har bestämt att Fredrik är etta. Två är nån blogg som heter ytligheter, den har 6700 som topp.
Ursäkta mig, men hur fan vet Blogsoft hur många besökare folks bloggar har? Jag har en dold räknare på min blogg sedan en vecka tillbaka. Och jag har fler besökare än ytligheter. Så ytligheter är tyvärr inte alls tvåa. Det kanske tom är så att Fredde är tvåa. Och Linda etta.
Jag har mellan 8000-9000 besökare om dagen. Unika!
Så sorry ytligheter.

2005-08-25 @ 21:55:48
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Jag fick tips om det på ett annat inlägg :)

2005-08-25 @ 22:00:58
Postat av: Lillis

Vilken är den bästa budgetvarianten på concealer enligt dig/er andra? Alltså max 100 kr. Då får man jämföra hur det blir med budgetconcealer mot det jag använder nu: lite foundation från Maybelline och löst puder, främst under ögonen. Jag vill inte vara student längre, jag vill vara rik... *tjura lite*

2005-08-25 @ 22:45:23
Postat av: MiriamVelvet

jag har använt en concealer från Rimmel innan jag köpte en på Make up store och den från Rimmel var faktiskt superbra och billig 60 pix tror jag. Min pojkvän använder den oxå ibland för täcka mörka ringar och ovälkommna fläckar och den funkar super.

Postat av: Anonym

Naturligtvis var jag tvungen att kolla in ovanstående blogg, tesans, för at se om den kunde vara ngt att ha, men sorry tesan. När det gäller mode slår ingen ytligheter, och ngt annat allmänintresse fanns inte heller på din.

2005-08-26 @ 09:01:47
Postat av: Lillis

MiriamVelvet: tack tack, ska genast testa!

2005-08-26 @ 09:10:43
Postat av: Sofia

Jag har haft Touché eclat i evigheter (nästan 7 år tror jag) den är ju så dryg och jättebra. Fast jag har märkt att man skulle nästan behöva en annan nyans på sommaren när man är brun, fast då försöker jag iof inte sminka mig så mycket. Men när man väl behöver det så blir färgen lite väl ljus...

2005-08-26 @ 09:43:51
URL: http://sofiansblog.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

till "postat av": Men det var ju inte tesan som hade skrivit det där om ytligheter på sin blogg.. det va linda skugge på expressen

2005-08-26 @ 09:44:33
Postat av: Sandra

Herreguud Charlotte, fattar du inte, "postat av" har kollat in tesans blogg, inte Linda Skugges!!!

2005-08-27 @ 13:02:09
Postat av: Jasmine

Precis som Anna skriver längst upp täcker inte Touche Eclat så mycket utan är en highlighter.
Jag har nyligen köpt det bästa täckstiftet jag någonsin haft, Airbrush från Clinique. Det täcker jättebra (behövs om man som jag lätt får mörka ringar under ögonen), är dryg och sitter hela dagen (även efter svettig träning!). Kostar 205 kr och kommer nog vara i evigheter.
Min Touche Eclat varade i över ett år, förresten.. mycket bra valuta för pengarna.

2005-09-02 @ 23:32:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits