Det lönar sig att testa

                                       Flashbronzer -Lancome                                             

Nu har jag testat tre olika solspray: TanCan, Lancome och TurboTan

TanCan

Kostar 245 (tror jag det var)+frakt. Tyckte att den var bättre än Lancome. Mna blir snyggt brun, enda nackdelen är att man blir 'prickig' så en dusch krävs på morgonen innan  man kan gå ut.

Lancome

Svider på min torra hud. Kostar ca 270 kr och funkar inte så bra i ansiktet. Brännan blir snygg på kroppen och man blir väldigt mjuk,  men ingen höjdare för mig som vill använda sprayen över hela kroppen. Känns som halva flaskan går vid en omgång.

TurboTan

Kostar 250 kr inklusive frakt. Lätt att applicera, snygg brunfärg och blir snygg i ansiktet! Klart bäst i test. Fördelen med TurboTan jämfört med TanCan är att man inte blir prickig och kan gå ut så fort man torkat (ca 5 min).

 

Alla sprayerna är godkända men TanCan sticker ut. Innan applicering behövs peeling men det tjatas det så mycket om så det vet ni nog redan. Glöm inte att sträcka upp armarna framför spegeln så att ni inte missar att ni fått en rand...man vill ju inte bli avslöjad :)


Kommentarer:
Postat av: Sandra

vart finns turbotan att köpa?

2005-07-26 @ 23:12:11
Postat av: Eleonore

http://www.turbotan.se

Gå dit via manolo.se så får du 10% rabatt :)

2005-07-27 @ 06:02:55
Postat av: Alexandra

Tack så jätte mycket för tipset, har beställt en nu efter jag såg ditt test :)

2005-07-27 @ 10:45:41
Postat av: Marre

Det står att TanCan sticker ut. Du menar väl ändå TurboTan sticker ut då det står att den är klart bäst i test..

2005-08-13 @ 21:57:01
Postat av: Lollo

Jag rekommenderar inte turbotan utan bus servetter från comondynes istället, verkligen jättebra resultat och pprisvärda 8 st för ca. 100. En servett ger dig brun färg i ca 6 dgr.

2005-09-13 @ 17:19:25
Postat av: annica

Tänkte bara kolla en sak...när man sprayar turbotan i ansiktet..färgar det inte ögonbrynen då?? eller ska man applicera krämen med händerna i stället????

2005-09-29 @ 19:48:06
Postat av: Eleonore

annica: det har jag inte tänkt på, mina är ju så mörka. Men du kan ju ta lite lotion på dem så färgas de inte :)

2005-09-29 @ 21:35:42
Postat av: Ullis

Hej Vänner!!
Vill bara berätta att jag testat ytterligare en flaska som säger sig vara orginalet, den heter Spraysun.Lite dyrare men vilket resultat!!Otroligt!
Dem har även BUS servetter som även dem funkar kanon....Ingen mer Foundation för mig!!

2005-10-19 @ 00:03:34
Postat av: Sara

Jag har provat spraysun nu... Har inte provat någon av de tre som är med överst men spraysun funkar jättebra.... men med tanke på att den är så dyr så kan man nästan gå till en salong för samma pris.

Jag kommer nog prova turbotan. Eller någon i servett-form. Räcker de till hela kroppen?

2005-10-26 @ 18:32:01
Postat av: elin

Hej!!!
Har aldrig använt något av dessa utan bara brun utan sol och det blir man ju lite fläckig av. Är denna sprayen bra, alltså ser det ut som man solat bara eller är det för mkt efter en sprayning?
Vilken sort skall man ta det finns ju en massa förutom dessa?Och de flesta kostar ju en del.

2006-01-24 @ 20:12:58
Postat av: Kenneth

Hej.
Jag kan varmt rekomendera Turbo Tan. Har provat många brun utan sol sprayer,kolla som säkert många andra på priset och trodde att dyrast var bäst! Men så är det inte. Många luktar skarpt, men turbo tan är mer neutral. Köpte en dyr sol spray som jag använde en gång ( minns ej namn)!! Dålig "bränna" och man lukta som en godis fabrik. Turbo funkar för mig. Simma lugnt :-)

2006-03-05 @ 23:42:25
Postat av: Charlotte

har använt niveas brunutansolkräm under lång tid och varit nöjd med den. För ngn månad sen köpte jag en flaska som heter spraytan-in-can som jag blev VÄLDIGT nöjd med! luktade ingenting och gav mycket bra resultat jämfört med niveaskräm. REKOMMENDERAS!

2006-03-15 @ 23:42:38
Postat av: Elisabeth

Håller med! Har också provat spraytan-in-a-can, blev riktigt bra BRUN färg. Inte alls som sådär gul man kan bli av vissa krämer. Lite dyr bara, kostade 170kr på ica..

2006-03-25 @ 11:58:29
Postat av: Malin

Någon som provat Xen-tan Extender el mousse?
Jag är väldigt ljus i hyn och vill inte bli så där jättebrun (bara få bort det blåbleka och se lite mer "frisk" ut..haha). Vill inte att alla ska säge "Åh, har du varit utomlands!!?" - utan bara se fräsch ut. Rekommenderas dessa sprayer ändå?
Hur länge efter man tagit brun-utan-sol kan man lägga sig och sova,utan att all färg hamnar på kudden? Tack till alla som orkar ta sig tid att svara!

2006-03-25 @ 22:33:34
Postat av: Markus

Här kommer ett tips! www.solspray.nu är den officiella Turbo Tan Solpsray-sidan och om ett par dagar har deras nya sida premiär med ett "köp två få rabatt"-erbjudande

Postat av: Mia

Jag vill också ha tips på bra brun utan sol-produkt för ljushyade. Är rödhårig och vill inte bli "konstlat" brun, bara lite fräschare ... och inte så likblek, hehe. Tacksam för alla tips.

2006-04-23 @ 13:14:35
Postat av: Martina

Hej! Har solduschat och vart riktigt nöjd, synd bara det var lite dyrt + att det inte håller så länge, tänkte testa tancan,turbotan eller spraysun. Vilket är bäst tycker ni? tacksam för svar. /Martina

2006-05-04 @ 11:50:28
Postat av: Martina

Var förresten nyss ner på Ica och köpte Spraytan in a can nyss..hoppas det blir bra! 169kr..

2006-05-04 @ 12:44:05
Postat av: Ida

Hallå. Jag undrar, när man använder till exempel spraytan in a can, (eller något annan liknande produkt) hur länge räcker färgen innan den försvinner? Och om man sprayar hela kroppen, räcker en sprayburk till en eller flera omgångar?

2006-05-06 @ 14:35:12
Postat av: Milli

Ida: Jag använder SPRAYSUN och enligt hemsidan så ska en burk spray räcka till 45 ansiktssprayningar. Det är väl kanske 15 helkropps? Den brukar i alla fall räcka rätt länge...:)

2006-05-09 @ 08:36:14
Postat av: Sara

Hej Hej , jag är väldigt blek i hyn på vintern och jag har testat många brun utan sol produkter bla tancan , tycker att brännan på kroppen blir bra , men bleknar ganska snabbt och blir ojämn och i ansiktet blir det fläckigt redan efter några dagar och eftersom flaskan va väldigt dyr blev jag lite besviken! Jag undrar om någon av er kan tipsa om en bra brun utan sol produkt som ger en semesterbrun färg och som inte blir ojämn efter några dagar och en som inte är allt för dyr:) , Vore väldigt taksam för svar :) MVH Sara

2006-05-10 @ 10:43:28
Postat av: Vera

Jag har letat lite på nätet nu efter en bra spray tan och såg att nån av er köpt på Ica!! finns det verkligen där???? I så fall ska jag dit.. smidigt och bra :)

2006-05-12 @ 19:59:33
Postat av: solle

Elisabeth/Charlotte! såg att ni gillar spraytan in a can!
finns den på ica??
hur många helkroppsbehandlingar räcker den till?
jätte tacksam för svar!!

2006-06-03 @ 17:58:17
Postat av: Jennie

finns ju en lista på ica-butiker som spraytan in can säljs på!! kolla in deras hemsida ->

www.tropicalsun.se

2006-06-05 @ 23:40:46
Postat av: Peter

Varning! tropicalsun har inte rent mjöl i påsen!!
luringar

2006-07-02 @ 23:13:19
Postat av: Eva

Hei!!

Blir det prikker av TanCan er det fordi du sprayer på for mye, eller holder flasken for nære. Les bruksanvisningen!! :P

Eva

2006-07-11 @ 20:08:20
Postat av: lina

testa aldrig dior bronze self tanner !
den är sjukt dyr och man blir flamming, orange och fläckig! ps. jag hade gjort precis som det stod på förpakningen !

2006-08-09 @ 16:56:15
Postat av: Lisens

'spray tanned' från esunless är en fin BUS solspray. Har köpt en flaska på 'allt på hälsan' mässan och blev mycket imponerade :-)

2006-12-02 @ 00:41:17
URL: http://www.esunless.com/sverige
Postat av: Lisens

'spray tanned' från esunless är en fin BUS solspray. Har köpt en flaska på 'allt på hälsan' mässan och blev mycket imponerade :-)

2006-12-02 @ 00:45:58
URL: http://www.esunless.com/sverige
Postat av: Mike

Undrade bara hur ni brukade göra när ni sprayar ansiktet, lägger ni nåt över håret så att det inte kommer nån spray där?

2007-03-07 @ 19:36:36
Postat av: Marie-louise

Jag har också testat flera solsprayer och måste tyvärr säga att Turbo Tan är den som är sämst och svårast att få jämn och den luktar inte gått heller.
Jag tycker de andra 2 du har med är bättre och en annan som också är bra heter Tropical Sun.
Jag använder solspray så ofta jag känner mig blek:-)

2007-05-17 @ 11:32:54
URL: http://www.tropicalsun.se
Postat av: Anonym

vilken är bäst av turbocan, tancan och tropicalsun??

2007-05-29 @ 20:05:57
Postat av: Kattis

Håller med Marie-loiuse; Gillar också den från Tropical Sun allra bäst!!!

2008-03-28 @ 09:53:36
Postat av: marylin

hur länge håller färgen om man andvänder
spraytan-in-can (själv är jag ganska blek/vit ) =) tacksam för svar!

2008-06-05 @ 14:49:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits