Fetto!

När man tränar blir man varm och måste tvätta håret. Tvättar man håret för ofta blir det fett. I en sådan period är jag nu. Ellinor hypar Redken så jag funderar på att köpa på mig ett set. Frågan är vilket som är bäst för håret nu när det lätt blir fett? Nu använder jag Brilliant Brunette och det doftar underbart, men håret blir fett direkt. Det var jättebra i början men man måste erkänna att det är kvalitetsskillnad på frisörschampon och budget.

 

Nej, nu ska jag stupa i säng så att jag inte krockar på vägen till jobbet i morgon. Återkommer i morgon kväll, längtar redan! God Natt :) 


Kommentarer:
Postat av: Ellinor

Kolla diskussionen här för lite tips: http://nippertippan.webblogg.se/160705173554_som_ett_smck.html#comment

Postat av: Malin

Jag kan (om än lite svalt) tipsa om Schwarzkopfs Seah-produkter. Finns en för varje hårtyp. Ligger på 200 kr styck dock. Har en fråga till dig dock. Eller två :) Vad innebär kommunikationsingenjör och var tusan har du lyckats hitta jobb? (Är själv informatör... eller ja... utbildad till iaf) :)

2005-07-27 @ 23:16:49
URL: http://jag.blogg.se
Postat av: Linda

köp ett light-balsam. wella har jättebra hos frisören; color definition light conditioner. för mig funkar det. matrix har oxå lättprodukter; ett superschampoo som heter so clean.

2005-07-27 @ 23:46:02
URL: http://lindarling.blogg.se
Postat av: maria

hej!
jag igen, som hade fått för mörkt hår då jag färgat det hemma o hade en date på g...

har tvättat håret hur många ggr som helst sen den dagen (torsdag, tror jag) o använt inpackningar o nu har håret blivit lite ljusare o jag börjar vänja mig vid det. egentligen var det inget fel på nyansen, tom min frisör tyckte färgen var superfin, men det är en vanesak för mig att ha lite ljusare hår, annars blir jag så deppig... min frisör ville vänta m att färga om det då det kommer att bli ljusare m tiden. om två veckor ska jag testa m en ljusare nyans, HOS FRISÖREN (!).

tack för dina tips o killen som skrev att det var fint m mörka tjejer :)

förresten, sluta inte blogga på dagtid...

2005-07-28 @ 00:55:23
Postat av: Maria

Framförallt är väl ett tips att inte tvätta håret för ofta. Sedan är Joicos Silkserie bra för hår som tvättas ofta eller vill bli fett.

2005-07-28 @ 06:40:21
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag har precis samma problem. Mitt hår blir inte fett av sig självt utan av att jag måste greja med det, kanske har keps när jag tränar med hunden, blir svettig när jag är ute och går osv. För mig funkar det rätt bra att då tvätta håret med minimalt med schampo och mest vid hårfästet. Dessutom brukar jag försöka klara nån dag genom att ha keps eller hårband. Jag älskar redken, men tycker inte att Brill.br. är så mycket sämre alls.

2005-07-28 @ 08:31:37
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: sara

Hej!
du har en jättebra hemsida.. går in nästan varje dag... hittar jättemycket tips! Angående Redken så har jag handlat ett set "all soft", som är det bästa jag haft!(kanske ej för fett hår, tvärtom) köpte det dessutom till bra pris på www.lookfantastic.com
tog endast 2 dagar att få hem paketet via post... ett litet tips från mig..
/sara

2005-07-28 @ 10:57:10
Postat av: Emma

Hej!
Förut använde jag frisörshampo till mitt feta hår men det blev bara uttorkat och slitet. Sen fyndade jag det gröna Herbal Essences för normalt till fett hår som finns i alla välsorterade mataffärer. Milt och effektivt! Finns även som balsam. Se länken för mer info.

Postat av: sara

Eleonore: När jag satte i mina extensions fick jag tvättförbud varje dag. Jag har hår som blir fett på en gång men nu använder jag Sunsilk - den varianten för fett hår, hår som lätt blir fett.

Det schampot är det bästa jag provat och jag tvättar håret varannan/var tredje dag och det känns helt ok.

Prova det, det är ju så billigt!

2005-07-28 @ 14:26:24
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Tack för alla tips! Inboxen svämmar över, kul! Får se vad jag väljer till slut, ska läsa ignom och undersöka era tips lite närmare.

Malin: jag är utbildad informations-och kommunikationsteknologi-ingenjör (världens längsta titel, kallas för ICT-ingenjör) men just nu jobbar jag som kvalitetsingenjör så jag syssslar ju inte med det jag är utbildad till.

många marior...

maria (med för mörkt hår): vad bra att det blektes lite i alla fall. Jag trivs faktiskt i mitt mörka hår, passar till alla murriga färger nu till hösten. Tyvärr måste jag blogga endast på kvällen, i alla fall Augusti ut då jag slutar på mitt nuvarande jobb. Håll ut, det försöker jag göra :)

Maria (maria.blogg.se): Du har helt rätt, naturligtvis tvättar jag det för ofta men det känns inte fräscht när man är genomsvettig efter träning och inte schamponera....fånigt kanske

Emma: Jag har faktiskt testat Herbal Essences just för doftens skull. Tyvärr tycker jag inte att det var så bra på mitt hår, men tack så jättemycket för ditt tips :)

Sara: bra budgettips, jag har inte testat det. Kanske ska göra det innan jag ger mig på Redken, kassan är skral just nu :)

2005-07-28 @ 17:32:10
Postat av: Anna

Jag gillar också Redken - köp på nätet eller be nån som ska till USA (skulle du inte själv till NYC eller minns jag fel?) Ett OBS dock - Redken löddrar betydligt mindre än andra schampon - jag har vant mig vid det o gillar det nu, men om lödder är viktigt för dig så är risken stor att du blir besviken.

2005-07-28 @ 18:03:34
URL: http://mymarkup.net/anna
Postat av: Anna

Jag gillar också Redken - köp på nätet eller be nån som ska till USA (skulle du inte själv till NYC eller minns jag fel?) Ett OBS dock - Redken löddrar betydligt mindre än andra schampon - jag har vant mig vid det o gillar det nu, men om lödder är viktigt för dig så är risken stor att du blir besviken.

2005-07-28 @ 18:07:43
URL: http://mymarkup.net/anna
Postat av: Eleonore

Anna: jo jag ska egentligen till New York (EGENTLIGEN) men nu kommer jag att sluta mitt jobb sista augusti och sedan börja ett nytt. Inte riktigt läge att ta ut semester...och pengarna har jag ju inte heller. Väldigt många som gillar Redken, får nog testa det nästa omgång. Just nu är kassan tom :(

2005-07-28 @ 18:18:09
Postat av: Galadriel

jag hämtade ut mitt all soft schampo&balsam-set så sent som idag! ;)

in i duschen och testa det nu .. luktade fruktansvärt gott iaf!

//G.

2005-07-28 @ 18:26:49
URL: http://galadriel.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits