Jag har jagat

Jag har jagat

Vet att jag skrev för ett tag sen om rött rouge. Orkar inte leta länken nu men det var inte så länge sedan. Idag har jag kollat de flesta märken (ej NARS för det finns ej i lilla Halmstad) men är de inte åt det rosa eller aprikosa hållet så är det rostfärgat. Till slut gav jag upp och köpte på skoj en ögonskugga på H&M för 19,50. Färgen är den ovan men jag har tagit kortet själv så blixten ljusar upp färgen en aning. Testade i alla fall att lägga den som rouge och jag tyckte att det blev riktigt snyggt. Ska nog ha den imorgon när jag fotas för artikeln. Kanske med min nya fynd t-shirt, gauchos, ballerinas och kukui-halsband? Nej, det får bli en fråga imorgon, nu måste jag sussa om jag inte ska se ut som ett lik imorgon.


Kommentarer:
Postat av: Eleonore

märks att jag är trött för jag skriver som en kratta :)

2005-07-30 @ 00:19:10
Postat av: Ellinor

Lycka till imorgon! Och glöm inte att länka till sidan sedan då du kommer i tidningen! :)

Ps! Du köpte både ett brunt och ett svart kukuihalsband va'? Vilket var finast?

Postat av: Emma

Jag köpte HMs (riktigt) illrosa ögonskugga för 19 kr när jag skulle sminka till en modevisning här i stan. Kinderna skulle bli sådär riktigt dockrosa med väl markerade runda rosor på kindbenen. Funkade perfekt till ändamålet!
Har använt den på mig själv i efterhand med mycket lösare och med mjukare borste, även det har funkat finfint.

2005-07-30 @ 03:47:49
Postat av: Eleonore

Ellinor: tack :) jag köpte både svart och brunt och jag tycker just nu att det bruna är finast men eftersom jag håller på att lära mig att bära svart så var det nog ett bra köp också. Kanske ska ha det svarta idag?

2005-07-30 @ 08:48:25
Postat av: Ellinor

Synd att det inte blev halsbandet, det är verkligen jättefint! Har kollat upp dem på eBay, men dragit mig lite eftersom en del ser så korta ut (som chokers typ) och jag vill ha ett längre. Kan ju inte de amerikanska längdmåtten heller. Verkade som om de var bra köp båda två alltså, vi får se om jag slår till jag med :)

2005-07-30 @ 11:13:50
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Ling

Bästa röda rouget måste vara "slurpy" från Make up store. Hypades rejält i den eminenta klubben Beautyqueen på Shortcut.nu förra sommaren. Klockrent.

2005-07-30 @ 19:04:58
Postat av: Rebecca

Hahah, jag har gjort precis samma sak! Ögonskuggor kan ibland fylla helt andra ändamål än man trodde från början! Den här röda från H&M är snyggare på kinderna än ögonlocken!

2005-07-30 @ 22:42:50
URL: http://rebeccommended.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tror att jag har missat lite... Vad är det för tidning du ska vara med i? Och får man fråga varför?

2005-07-31 @ 22:33:54
URL: http://kristinasmode.blogs.se/main/
Postat av: Eleonore

Hallandsposten...de hade sett mig på aftonbladet och ville göra en personlig intervju :)

2005-08-01 @ 09:19:54
Postat av: Ida

Jag använder den röda ögonskuggan som rouge och har gjort det länge nu...funkar suveränt tycker jag...

2005-08-12 @ 10:25:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits