När jag blir stor...

 

...vill jag bli stylist. Rachel Zoe är väl den som är mest känd just nu. Hennes klienter som blivit 'stilikoner' (Lindsay, Jessica, Nicole, Mischa, Kate Hudson, Brittany Murphy mfl.) har nog alla samma jeansstorlek (25) som sin påklädare. Någon sådan stylist vill inte jag bli. Jag skulle vilja arbeta med 'vanligt folk' och göra så att de lär sig att lyfta fram sina bästa sidor. Det är min dröm. Rachel är inte utbildad stylist utan har kommit dit hon nu är genom sitt brinnande intresse. Nu är hon 31, jag har några år att lära upp mig på. Så länge kan man ju bara beskåda hennes goda arbete.

 

Vill man komma lite närmare hennes klienters skönhet kan man använda Jergens natural glow Daily Moisturizer...


Kommentarer:
Postat av: Moa

Du kan bli som Trinny och Susannah i What Not to Wear. Jag fattar inte hur de gör det, men det är ju mycket sällan deras fall inte lyser upp som små solar efter deras behandling. Kul att se sånt!

2005-07-20 @ 15:34:16
Postat av: emma

Ja, det skulle nog helt klart vara ett jobb för dig, kan jag nog tom säga bara genom att läsa din blogg:)

2005-07-20 @ 15:36:09
Postat av: Eleonore

Jag brukar testa på kompisar, det är så kul!

2005-07-20 @ 15:37:23
Postat av: Eleonore

men gud, hur ser bilderna ut? Ja, ja alla vet väl vad de föreställer...

2005-07-20 @ 15:39:18
Postat av: Maria

Jag blev så sugen att testa den där lotionen att jag budade hem en på ebay för 6 dollar. Bara att testa, för totalt 65 spänn med frakt är det värt att chansa.

Postat av: Terése

Jag tror att du skulle passa perfekt som det! Vem vet, kanske vi anlitar dig någon gång i framtiden!

2005-07-20 @ 18:58:04
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Isabel

Eleonore, hjälp mig med material. Hur är ett plagg med mycket polaymid. Och vad bör jag undvika i rent materialmässigt för att mitt plagg ska hålla så bra som möjligt!?

2005-07-20 @ 19:50:09
Postat av: Eleonore

Maria: jag kollade också men just nu är jag verkligen pank :( Det får bli nästa vecka...den är verkligen hypad, den finns inte kvar i lager hos vanliga återförsäljare så vill man ha en är det eBay som gäller.

Teresé: man kan ju alltid hoppas :)

Isabel: jag brukar undvika blandmaterial. Tex. köper jag inte plagg med akryl i om det inte är extremt billigt och jag vet att det är ett 'engångsplagg'. Jag hatar noppriga kläder. Stickade tröjor på sommaren ska helst vara 100% bomull, vinterplagg 'ska' vara ren lammull el. cashmere (benetton är duktiga på lamull och cashmere till ok priser) el. ull. Lite polyamid eller en liten procent akryl sägs göra att plagget behåller formen bättre men akta dig när det blir 60/40...

Jag är ingen materialexpert så detta är helt baserat på personlig erfarenhet. Om ngn annan vet mer så tipsa gärna!

2005-07-20 @ 20:43:08
Postat av: Andrea

Eftersom du funderar på att bli stylist kanske du skulle vilja hjälpa mig att hitta några olika trendiga snygga guldringar?! Som kan passa till ett Adina Signature Circle halsband i guld. Fyller snart år och vill ha en eller två ringar att byta med...Tips på bra sajter som säljer ringar mottages tacksamt!

2005-07-20 @ 22:36:31
Postat av: Eleonore

Jag använder inte ofta ringar eftersom jag lätt får handeksem. Jag har ändå några tips:

Efva Attling
Stamped From Here To Eternety 7 1/2(passar som förlovningsring men man kan ha den själv också) Det finns lite olika varianter på den. Den jag syftar på är den på andra raden, andra ringen. http://efvaattlingstockholm.com

Tiffany&Company
1.
http://www.tiffany.com/shopping/item.aspx?c_id=WEB1&c_it=66J9&start_id=71&CategoryId=14&category=Jewelry&

2.
http://www.tiffany.com/shopping/item.aspx?c_id=WEB1&c_it=67A&start_id=1&CategoryId=14&category=Jewelry&

Billiga kopior av kändisringar:
http://czfantasy.com/prodList.asp?idCategory=10

2005-07-21 @ 08:27:12
Postat av: Andrea

Tusen tack har precis kommit hem från jobbet och det är alltid lika kul att sätta sig vid datorn och läsa din blogg Jag fastnade för flera av ringarna Nu är det bara att hoppas på att pojkvännen nappar!

2005-07-21 @ 13:54:36
Postat av: Eleonore

Så lite så :)

Jag tycker att nr 1. på tiffanys är den som passar bäst till halsbandet eftersom den är så nätt. Men de lite grövre ger ett tuffare intryck...

2005-07-21 @ 13:57:54
Postat av: Andrea

Måste bara fråga, länkarna leder mig inte direkt på ringarna utan fram till hemsidorna. Med nr 1 menar du då den ringen med romerska siffror i guld? eller den som är designad som ett "rep"?

2005-07-21 @ 18:41:05
Postat av: Eleonore

jaha, jag trodde länkarna funkade... den som är designad som ett rep menar jag iaf :)

2005-07-21 @ 19:44:24
Postat av: nicole

på vilken sida kunde man hitta kopior av kändisringar?? ja vill ha victoria beckhams ring den e underbar!

2007-07-18 @ 10:09:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits