Österlen och Olof Viktor

 

  

 

 

De här bilderna tog jag i helgen när jag var och hälsade på min kompis.... Jag har aldrig varit på Österlen förut men åh vad det var vackert! Bilderna är ifrån Olof Viktor där min kära vän arbetar i sommar. Hon håller på att utbilda sig till gastronom och i botten är hon konditor med inriktning choklad. Det blir alltid origer i mat och desserter när vi träffas. Mums.

 

På Olof Viktor åt vi först jättegoda smörgåsar, min var med lufttorkad oxbringa. Sedan blev jag bjuden på  en cappucino av en tjej som ska tävla som barista, den var alldeles perfekt! När vi skulle äta bakelse var det inte lätt att välja men det blev till slut en jordgubbsmousse med chokladbotten(Valrhona) och passionstryffel. Min kära vän tog blåbärscheesecake. Efter att vi ätit upp mådde jag lite illa, det var ganska märktigt. Inne i brödbutiken köpte vi med oss stenugnsbakat bröd med surdeg...och där fick jag syn på deras hemmagjorda glass! Var ju bara tvungen att testa en sort i alla fall. Det blev yoghurtglass med björnbär, sötad av honung. Var mätt ända till kvällen.

 

Helgen har bestått av frosseri och solbadande. Underbart. Men nu är det ny vecka, längtar redan till fredag. En kompis bokade biljetter till London i mitten av oktober så nu måste jag börja tänka på att spara pengar. Det kommer nog gå bra :)


Kommentarer:
Postat av: ida

Jag har sommarställe på Österlen sen 18 år och vi fikar ALLTID på Olof Viktors! På lördag åker jag ner och stannar till mitten av augusti - underbart!

Postat av: Eleonore

Härligt härligt. Jag får nog vara glad att jag har långt dit, annars skulle jag nog väga ca tio kg mer efter sommaren :)

2005-07-04 @ 09:42:14
Postat av: Agneta

Den cappuchinon såg underbart god ut. Blir väldigt sugen... På kakorna också iofs. :-)

2005-07-04 @ 09:47:02
URL: http://atomflickan.blogspot.com
Postat av: Ran

Vad vackert det ser ut! Pittoreskt och som en lantlig idyll. Sötsakerna ser mumsiga ut!

2005-07-04 @ 11:13:23
URL: http://koga.webblogg.se/index.html
Postat av: Eleonore

riktig idyll var det. Vi fikade i NÅGRA timmar...

2005-07-04 @ 11:14:50
Postat av: Lina

Det såg helt underbart ut! Har stället någon hemsida? Jag försökte söka på Internet utan resultat.

2005-07-04 @ 13:53:18
Postat av: Eleonore

glömde länka : http://www.olofviktors.se
hemsidan är inte så bra men det är definitivt stället !

2005-07-04 @ 14:07:00
Postat av: Louise

Olof Viktor, det namnet ska jag lägga på minnet! De där kakbitarna såg inte tråkiga ut.

2005-07-04 @ 22:14:20
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: IngaLena

Hallå där...
Ska oxå dit och fika i sommar. Går i samma klass som din kompis som jobbar där. Går oxå och utbildatr mig till Gastronom. Ha en skön forts sommar.

2005-07-16 @ 17:41:49

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits