Dagens i-landsproblem: kort eller långt?

Mitt hår är slitet och i en ful dassig ljusbrun färg. Min frisyr nu är á la Mary-Kate. Lite lätt vågigt och uppklippt, bak går det nedanför bh:n. Så det är ju ganska långt. Har en idé om att klippa av det i page, tycker att både Nicole Richie och Jessica Simpson blev söta när de kapade sina hår.

Men det är ju ett stort dilemma med tanke på hur lång tid det tar att spara ut. Blir lite dyrt att hålla på m extensions om jag skulle ångra mig. Har prövat det en gång men det är lite krångligt att sköta tycker jag. HJÄLP, vad ska jag göra? Jag är ju så himla impulsiv så risken är att jag ringer och beställer en tid idag....Det är så himla kul att förändra sig och håret blir så blekt och slitet under sommaren så ett rejält klipp skulle nog göra gott. Nej nu är jag så rådvill så jag måste surfa efter lite frisyrer. Har någon något tips på bra frisyrsajter?

Om jag klipper mig ska jag göra ett före- och efter-reportage så får ni rösta vad som var bäst. Men tänk om ni väljer före-bilden....


Kommentarer:
Postat av: Hanna

Åh, jag är i precis samma tankar.

Har också BH-långt hår med lite fall. Det är slingat med en utväxt, men jag tycker inte det gör så mycket för det är inte så jätteljusa slingor (jag har ljusbrunt hår naturligt) och de är inte så täta. Jag funderar dock på att färga håret mörkare, fast å andra sidan så blir det ju solblekt i sommar så det kanske ska få vara.

jag har blivit så feg sen jag fick långt hår. Det känns så läskigt att klippa när jag vet hur lång tid det tar, och extensions är krångligt och trassligt. Hmm..

2005-06-02 @ 08:18:57
Postat av: Eleonore

Ja, med den här längden känns det inte som man har någon riktig frisyr. Mina kompisar tycker att det är jättefint och min pojkvän tycker att jag passar bättre i kortare...man kanske får tänka att det växer ut och man lever bara en gång.

2005-06-02 @ 08:30:10
Postat av: Jonna

Tips på frisyrsajt...

www.ukhairdressers.com

Och vad kan jag säga. Jag är också enormt impulsiv vad gäller att gå till frisören. Det är nu, eller inte alls. Jag har alltid varit sån att jag tycker det är skitsnyggt med långt hår, men när jag sitter där med min trista utväxtfrisyr och ser någon läcker kort frisyr... Ja, då trillar jag dit. Alltid. Varje gång. Det går liksom inte att komma undan.
Fast jag tror jag lärt mig min läxa nu. Hoppas jag. Sist jag var hos frisören hade min utväxtfrisyr faktiskt växt sig ner mot axlarna. Och det var inte så illa. Man kunde gjort något bra utan att ta bort längderna. Istället hittade jag en bild, gick till frisören (ny, som jag hade noll koll på och som hade noll koll på sig själv). Hepp! Jag gick därifrån och hade ungefär samma frisyr som Bröderna Lejonhjärta (i den där gamla teveserien, om du vet?!). Hu, vad jag såg ut. Det var INGEN som kunde förmå sig att säga att det var snyggt. Inte ens för att göra mig glad. Det var bara omöjligt. Ja, för jag såg ju inte klok ut! Fick ringa nästa dag och komma tillbaka (tack o lova att det var en annan frisör som tog sig an mig... Den andra hade ju faktiskt försökt inbilla mig att frisyren var snygg... Hmfr!). Allt klipptes av (no mercy) och jag var tillbaka på ruta ett.
Nu har det växt lite igen. Jag totalvägrar att gå till frisören. Det får vara hur tråkigt det vill. Fast i förra veckan gjorde bästa vännen slingor på mig, så nu är det minsann ganska snyggt.
Värsta utläggningen blev det. Önskar dig i a f lycka till med håret! (Och hoppas sajten kan vara till hjälp.)

2005-06-02 @ 09:02:58
Postat av: Eleonore

Stackars dig, snacka om bad hair day. Nu blev jag ju riktigt skraj ju. Men jag ska testa sidan.

2005-06-02 @ 09:13:16
Postat av: Ida

Jessica S och Nicole R:s nya frisyrer är hur söta som helst, jag skulle gärna haft det så, men har man lite självlockar känns det som om det skulle behövas en hel del tålamod för att få det så där blankt och fint.

Jag hade också långt långt hår fram till i höstas. När jag märkte att det var så slitet att det blev trassel i underhåret varje dag fick jag nog.
Då klippte jag det axelkort, men jag märker att det är på väg nedåt igen. Så det jag egentligen skulle säga var nog att det växer ut rätt snabbt. Jag tycker du skall klippa dig. Det är alltid skönt att ha kortare hår på sommaren.

Postat av: Eleonore

ja, jag har nog faktiskt bestämt mig nu. Jag kan behöva en makeover...Det är mycket snyggare att ha ett helt hår än ett tunt långt och slitet. Var inne på www.ukhairdressers.com och testade virtual hairdresser nyss och höll på att skratta ihjäl mig. jag såg inte klok ut, men det var ett roligt nöje.

2005-06-02 @ 09:43:40
Postat av: Jonna

Nej, nej! Menade inte att skrämmas. Det finns ju faktiskt massor bra frisörer där ute. Och nu vet jag att man måste vara nogrann i sitt val... :)
Kan inte annat än hålla med dig, en makeover är inte fel. Känslan av att gå från frisören och vara nöjd... Det är fint det! Ser framemot före o efterbilder. OM du slår till, vill säga...

2005-06-02 @ 11:13:43
Postat av: Eleonore

Jag älskar min frisör och nu måste jag nog ringa henne. Enda nackdelen är att besöket lämnar ett stort hål i plånboken i form av 1300:-...

2005-06-02 @ 11:18:41
Postat av: anna

klipp dig kort helt klart

2005-06-05 @ 02:05:05
Postat av: zandra

jag hade midjelångt längd men nu har min pojkvän kllipt mig till en pojkfrysa skönt tycker hellt klart att du ska kllipa dig kort

2005-10-01 @ 00:15:48
Postat av: Annette

det är svettigt med längre hår...

2006-01-29 @ 15:33:47
Postat av: Anonym

b-n.kl bn

2007-06-10 @ 10:40:30
Postat av: gags

ruit borutynbdfjtgmhnlmkvcjgkmuyhfyignjubkignujbjymkfgjb

2007-06-10 @ 10:41:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits