Midsommar och bröllopstider

Day wrapdress 
Jonna ville ha lite tips. Det är ju jättesvårt när man inte vet hur personen ser ut, vilken stil den har eller vilken budget. Men jag fantiserar fritt. Om man har en nyfödd kanske inte magen hunnit platta till sig och då passar en omlottklänning jättebra. Det gör att man både känner sig och ser smalare ut. Den på bilden är från
Day som jag tycker har många fina klänningar. Glöm inte att ha med en snygg sjal eller kofta för det är inte så kul att behöva ta på sig en jacka som inte matchar över outfiten när det blir kallt på kvällen.

Tunika är också snyggt om man inte gillar att ha klänning. En lång tunika med ett tunt flätat guldskärp som markerar midjan....eller varför inte en klassisk vadlång klänning med blommor. Till det en söt bolero? Oavsett hur "fint" man klär sig, tycker jag att ett par nätta guldsandaler är på sin plats. Och utsläppt hår.


Kommentarer:
Postat av: Isabel

Den vadlånga blommiga klänningen låter helt underbar. Just tell me where to find it!

2005-06-14 @ 11:31:22
Postat av: Eleonore

Jag fantiserade vad jag skulle tycka vara snyggt. Jag har inte hittat en i verkligheten. Det var liksom lite inspiration. Men nu blev jag ju triggad at hitta en. Återkomer.

2005-06-14 @ 11:36:10
Postat av: G

Hej!
Har varit inne på din sida flera dagar i rad nu och det är alltid lika kul att börja och sluta arbetsdagen med en titt på sidan!
/G.

Ps, väderleksrapporterna hinner ändras minst två gånger innan helgen, så ge inte upp hoppet än! =) ds.

2005-06-14 @ 11:46:50
Postat av: emma

Jag har en liten undring, jag är så sugen på ett par vita jeans... men har inte hittat några. Har du nåt tips på vart man ska kolla?

2005-06-14 @ 11:55:14
Postat av: isabel

Sass& Bide har de absolut snyggaste just nu. www.flare.se

2005-06-14 @ 12:01:02
Postat av: Eleonore

Jag köpte mina förra året, ett par Lindeberg. Finns annars massor på eBay. kollade lite snabbt och kunde hitta bla dessa som var äkta:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=63863&item=5399651959&rd=1
och
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=63863&item=5399615803

Om du vill ha budgetjeans så har jag sett att H&M Divided har haft vita jeans. Topshop också tror jag. Vill du prova märkesjeans och inte köpa på nätet skulle jag gå till Champagne. Sevens Havana Flare(lite trasiga) kom ju i vitt i våras, har du tur kanske det finns några kvar. Vill du betala överpris så kan du ju checka Sass&Bide på Flare.se (3500:-) Lycka till!

2005-06-14 @ 12:07:36
Postat av: Eleonore

Oj, kollade inte att Isabel redan tipsat om Flare.se...

2005-06-14 @ 12:11:23
Postat av: emma

Tack! Din blogg är verkligen hur bra som helst! :)

2005-06-14 @ 12:58:08
Postat av: Eleonore

Tack :)

2005-06-14 @ 12:59:59
Postat av: Anna

Eleonore - jag klarar inte att läsa din blog längre - jag kommer att ruinera mig fulständigt! Fast jag återkommer nog i alla fall.


Lite budgettips - Vero Moda har fina omlottklänningar för 200:- som dessutom har ett lite abstrakt mönster - på det stora hela mycket smickrande för nyblivna mödrar.

vita budgetjeans har cheap monday för 400:-

Postat av: Eleonore

Jag har köpstopp så jag "fönstershoppar" bara...bra budgettips! Har faktiskt provat blå cheap monday och de sitter helt ok.

2005-06-14 @ 13:18:02
Postat av: emma

Jag instämmer med anna, egentligen är det köpstopp här också:) men men... cheap monday blev jag lite sugen på att prova... är det nån som har nån uppfattning om storlekar/modeller?

2005-06-14 @ 13:35:19
Postat av: emma

Det där blev lite konstigt:) jag instämmer med anna om att din blogg ruinerar mig:) och jag instämmer med eleonore om att det är köpstopp:) bara om någon undrade:)

2005-06-14 @ 13:36:17
Postat av: Jonna

Eleonore! Tack för bra tips! :) Klart det inte är lätt när man inte vet hur personen är osv. Tror jag är mer tunika än klänning... Fast jag har funderat lite på en sån där lååång kjol...
Och Anna, jag såg att du tipsade om klänningar. Budgettips är alltid bra! Tack till dig också!

2005-06-14 @ 14:15:57
URL: http://www.kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Jag är egentligen heller ingen klänningsmänniska men jag tycker det är fint på andra. Kjol känns mer prisvärt eftersom man kan variera den med andra plagg. Jag har faktiskt en klänning som jag köpte jättebilligt som väntar på att klippas av och sys om till en "sån där låååång kjol" :) Bilder kommer finnas när jag tar tag i det.

2005-06-14 @ 14:36:24
Postat av: Isabelle

Vart kan jag hitta ett flätat guldskärp? Tack på förhand :)

2005-07-07 @ 21:40:40
Postat av: Eleonore

Jag har sett på h&m men de var inte så snygga. Däremot kan du kolla i första bästa second-hand affär, jag har sett på myrornas. Allra snyggast är ett tunt, ganska långt som du kan "vira" så det ser lite knutet ut. Svårt att förklara men du kanske förstår? Mango och Topshop har säkert också... :)

2005-07-07 @ 21:57:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits