Dagens outfit + major dataproblem

Idag blir det ingen bild på dagens outfit, pojkvännen snodde den (UPDATE! kameran såklart) när han åkte på en liten fiskeresa. Jag har i alla fall på mig:

Jeans, Paige Premium
Grått sidenlinne, Mango
Rosa oversized v-ringad tröja i cashmere/ull från La Reodute

Strax ska jag göra en smoothie och byta om till träningskläder. Första passet på ett halvår, har siktat in mig på ett halvtimmes Core-pass. Det är nog ungefär så mycket jag klarar av. En kompis och jag kom igår överens om att köra Tour de France-pass varje söndag fram till v.52, puh....

Från en jobbig sak till en annan. Jag är ingenjör men hatar datorer ändå just nu. Sitter på segmodem hemma och min snabba Dell-dator bara hänger sig så fort jag går ut på nätet. Aldrig annars. Ibland kan jag vara ute i en halvtimme, ibland en minut. Någon som vet hur jag lättast, snabbast löser detta?



Kommentarer:
Postat av: Julia

Hate when it happens; pojkvännen drar på liten fisketur i min dagens outfit. ;-)

2005-09-01 @ 11:32:06
Postat av: Eleonore

ha ha...så går det när man skriver mot tiden :)

2005-09-01 @ 11:33:38
Postat av: vella

snälla hjälp mig!! Jag vill så gärna beställa ett antik denim jeans från revolvecloth. men har ingen aning om vilken stl jag ska beställa. Är de stora eller små i stl? Please!!

2005-09-01 @ 11:53:05
Postat av: Sandra

Hehe det är lätt att skriva fel, men roligt lät det =) Kommer du använda dina kukuihalsband i höst? Jag menar de är inte så somriga egentligen (svart och brunt passar på hösten). Ha en bra dag!

Postat av: Jenny

Hej Eleonore! En mycket trevlig blogg. Tänkte fråga dig vad du tycker om cashmere/ull-tröjan från La Redoute. Har själv funderat på att beställa en men är osäker på materialet. Är du nöjd?? Hur är den i storleken?

2005-09-01 @ 13:06:41
Postat av: Åsa

Hej Eleonore, första gången jag skriver nåt här även om jag läser din blogg ofta och gillar den jättemycket! Jag har en fråga till dig som verkar veta så mycket, är det sant att Fryes är stora i storleken? Om jag har 36 i vanliga fall kommer stl 5,5 vara för stora då? För det motsvarar väl vår stl 36?? Ha en trevlig och solig dag!

2005-09-01 @ 13:07:48
Postat av: Rebecca

Kanske sitter problemet I själva webbläsaren? En grej du kan testa är att avinstallera din webbläsare och installera den igen.. kör du explorer så ta tex hem Mozilla Firefox gratis på nätet och kör den istället, den är jättebra.

2005-09-01 @ 13:21:42
URL: http://rebeccommended.blogspot.com
Postat av: Yel

Hej! Angående den rosa tröjan du sa att du har på dig idag - på vilken sida hittar du den i katalogen? Är jättesugen på en v-ringad oversized tröja, men den allra första man ser i katalogen (i svart, lila och mullvadsbrunt) gillar jag inte färgerna på. Är de tröjorna i samma stil? Tack

2005-09-01 @ 13:56:06
URL: http://yel.blogg.se
Postat av: Ellinor

Måste bara säga att jag är så förvirrad när d gäller höstjacka..finns typ 5 jackor jag vill ha lika mkt. jag vill ändå ha en jacka som e lite mer exklusiv. har sett en mörkblå skepparjacka m guldknappar för 2900 på solo men den e slut för tillfället. sen vill jag även ha en brun, kort skinnjacka, en tweedkavaj, en längre kappa..suck d e svårt vad skulle du ha satsat på?

2005-09-01 @ 13:59:28
Postat av: mary

fixa bredband :)
because you're worth it..

2005-09-01 @ 15:30:03
URL: http://snyggmary.webblogg.se
Postat av: Eleonore

vella: jag fick gå ner en storlek när jag provade Antik Denim

Sandra: kommer jag nog säkert :)

Jenny: Jag har den på mig idag, jätteskön. Jag beställde 38/40 för att den skulle vara stor. Nackdelen är att det är kemtvätt men det kommer man nog aldrig ifrån.

Åsa: Jag har storlek 36 och jag har strl 6 på mina Fryes. Min kompis blev tipsad i New York att man skulle gå upp i storlek så att de kippar lite när man går. Efter några månader har skinnet formats efter foten. Det funkade! Jag har aldrig haft skoskav i dem.

Rebecca: det spelar ingen roll om jag använder Mozilla eller explorer, den hänger sig ändå.

Yel: jag beställde den på internet så jag vet inte vilken sida det var i katalogen. Men det finns både v-ringade och polos. Kostar 379 :-

Ellinor: du är inte ensam om att vara förvirrad. Men jag skulle nog satsa på en lite dyrare jacka som man använder varje dag, skepparkavaj är ju jättesnyggt. Tweedkavaj kan man faktiskt köpa på kedjorna för ca 400:- istället för 2000:-...Om jag skulle tveka i ditt fall så skulle nog valet falla på skepparkavaj :)

mary: jo, det är på g men vi vill flytta från vår lägenhet så det känns lite dumt att skaffa bredband när det tillkommer massa avgifter vid flytt...men snart blir jag galen!

2005-09-01 @ 16:31:43
Postat av: MiriamVelvet

Till Yel och Elenore> Tröjan från La Redoute kan du tvätta i ullprogrammet på i din tvättmaskin se utmärkta tips för tvätta ulliga material på Annas blogg:
http://mymarkup.net/anna/archives/cat_klaederna.php
Jag håller med om tipset med att skaffa Mozilla.. det är en bättre webläsare släpper inte in så mkt skit..

2005-09-01 @ 17:38:04
Postat av: Eleonore

Jag brukar använda ullprogrammet eller handtvätta. Jag är för snål för kemtvätt :)

Jag gillar också mozilla bättre, lättare med tabs istället för en massa fönster. Men mitt problem kvarstår, jag ha laddat hem de senaste uppdateringarna både på virusprogram och för windows. Skit. Nu ska jag surfa efter biligaste bredbandet...om den inte hänger sig nu.

2005-09-01 @ 18:03:08
Postat av: stina

Vill bara säga att jag har inte gått upp i storlek på fryes, kändes som jag höll på tappa dom i affären i en större storlek, dom har format sig bra ändå ( för ska jag vara ärlig, så är dom rättså tunga på foten - klumpiga). Jag har oftast 39, men har 7,5 på fryes.

2005-09-01 @ 19:07:36
Postat av: Anonym

Hejsan! Abercrombie and Fitch, hur är T-shirtarna i storlekarna, någon som vet?

2005-09-01 @ 22:03:57
Postat av: Galadriel

abercrombie-tröjorna är normala i strl. jeansen är däremot stora och töjer sig mkt, även om man köper 100% bomull.

//G.

2005-09-02 @ 00:18:16
URL: http://galadriel.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits