Dunk dunk dunk

Man ska aldrig träna dagen efter man klunkat vin hela natten. Jag kämpade mig upp igår till spinningen och drack massor av vatten. Det gjorde inte så stor inverkan, svettades som en galning och försökte dricka mycket när jag kom hem. Brukar aldrig ha huvudvärk men det har jag nu och jag vet att det beor på vätskebrist. Korkat. Så idag blir det ingen träning, måste återhämta mig lite. Ska nog äta samma kvällsmat idag som jag gjorde igår: popcorn.

Förutom popcorn tog jag ett nytt recept på scones på SATS. Jag som hatar recept tänkte att jag skulle göra ett försök efter som mitt lilla
expriment förra veckan inte gick så bra. De blev jättegoda så nu delar jag med mig av receptet (jag gjorde halv sats eftersom de inte är så goda att spara).

Scones, 16 stycken
4dl     Vetemjöl                    
2dl     Havregryn                 
2dl     Grahamsmjöl           
3tsk   Bakpulver                
0,5dl  Flytande margarin  
4,5dl  Mjölk                          

Gör så här:
Sätt på ugnen på 225 grader. Lägg bakplåtspapper på en plåt. Blanda de 4 första ingredienserna i en bunke. Rör ner margarin och sist mjölken. Klicka ut 16 bullar på plåten och grädda i mitten av ugnen 15-20 minuter. Servera sconesen ljumma.


Kommentarer:
Postat av: K

Ett tips är att det går att byta ut mjölk mot filmjölk och margarin mot olja, det är kanske det man har hemma!

2005-09-12 @ 18:05:26
Postat av: Matilda

Ååh.. filmjölken ger så god smak också! Grövre scones är mycket godare tycker jag, gillar bäst aprikosmarmelad eller ost på mina.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits