För husmorshänder

Glycerodermine
Förutom torra läppar så blir mina händer supertorra på hösten och hela vintern (jag är ett gammalt eksembarn), hela apotekets och många, många andra märkens sortiments har testats. Eftersom jag byter hela tiden så är jag ju inte riktigt nöjd. Elisabeth Ardens ska ju vara super men med de mängder jag använder så är det inte särskilt ekonomiskt. När jag köpte min Rosebud så fick jag pröva en kräm som heter glycerodermine (ovan) och igår köpte jag den för ynka 59 kr. Rolig beskrivning medföljer ' is indispensable to the housewife. A small quantity, not larger than a pea, after dishwashing or laundering is enought..  ...and also is the best aftershafe cream for Daddy!...'

Den luktar mormor och det är ett plus eftersom min bor i uppe härliga Härjedalen, nu tänker jag på henne varje gång jag tvättat händerna. Och den är bra, inte någon lyxkräm men den går fort in i huden och man är återfuktad lääänge. Ibland är det bätte att gå ifrån dyra kemikalier och flashiga förpackningar.


Kommentarer:
Postat av: AnnaPanna

Var finns den att köpa, måste ha...
Jag har samma problem som du!

2005-09-23 @ 16:52:54
Postat av: Eleonore

Jag köpte den på frottéshoppen i Halmstad :)

2005-09-23 @ 16:56:07
Postat av: Julia

Älskar gammeldagsa kult produkter; carmex, Rosebud, och alla andra liknande. Me like!

Postat av: Dede

Jag har exakt samma problem som du och har också provat det mesta. Det bästa som jag har provat hittils är från L'Occitane som heter helt enkelt 'Hand Cream'. Kolla här på: http://uk.loccitane.com/product/product.asp?product=01MA150KA

Finns tyvärr inte i Sverige (som vanligt) men tror går att köpas på www.strawberrynet.com.

2005-09-23 @ 18:45:53
Postat av: Erika

hej! har ni torra fötter eller händer kan jag tipsa om märket "hemp" som finns på body shop. Den är suverän, testa den!

2005-09-24 @ 10:31:21
Postat av: Ligne De Vie

Hej,
Jag tänkte bara hälsa till Dede och ni andra att L'Occitane eller Loccitane finns att köpa i Sverige om ni inte visste det. Deras hemsida kommer snart och de finns i
Stockholm, medborgarplatsen, Salluhallen
Adress: söderhallarna 114
118 72 Stockholm
Tfn: 08-6441755
070-4778735
Har ni några frågor så bara ring !!

2005-12-08 @ 10:31:05
Postat av: CoCo

Hej..

Vet ni om den finns i malmö?Någon..?Jag har också samma problem.

2006-12-13 @ 23:01:57

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits