Höjt ribban

Filippa K - ribbat linne
De senaste dagarna har jag mått riktigt kasst. Självförtroendet i bott och framtidstron lika med noll. Idag sprang jag ner en snabbis på sta'n och insåg snabbt varför jag varit deppig. Inga pengar = ingen shopping = depression.

Jag har utnämt mig själv till ribbade-linnen-expert. Jag har ganska många och överallt jag kommer så spanar jag efter nya. Helst vita. Förra sommaren blev jag superglad när jag hittade ett på H&M som hade perfekt passform men det råkade jag färga rosa. Sedan dess har det varit dåligt med ribbade linnen. Jag har i och för sig köpt en massa men som inte är riktigt bra. Så för att bli frisk från min depression, skrev jag själv ut ett recept: ett nytt ribbat linne.

Och här är det, det blev ett från Filippa K. Samma modell som ett jag har från H&M men jag hoppas att resåren håller bättre i detta så att det sitter tajt även nästa månad. Gud va skönt att man kan unna sig lyxdepressioner och lyxproblem när världen ser ut som den gör.



Kommentarer:
Postat av: Frida

Jag har ännu bara ett vitt ribbat linne, men som jag älskar det! Borde oxå skaffa fler, för jag hinner inte tvätta detta tillräckligt ofta!

2005-09-07 @ 13:07:23
Postat av: Camilla

Jag har ett likadant filippa-k linne, du kommer inte att bli besviken.

2005-09-07 @ 13:17:43
Postat av: Emelie

Ett tips är topshops ribbade linnen, sitter åt så att man kan vara utan behå om man vill, och dom är precis lagom långa och fin ringning! 80 spänn!

2005-09-07 @ 13:19:11
Postat av: Lotta

Hej!
Inte ska du ha kasst självförtroende och dålig framtidstro. Du är 23 och har redan fixat klart utbildning och hunnit jobba. Dessutom har du denna underbara sida som jag besöker varje dag.
Du är LYCKAD i mina ögon!
Kram påre

2005-09-07 @ 14:12:39
Postat av: Eleonore

Frida: skaffa fler! kanske tråkigt men de passar ju till ALLT :)

Camilla: good, Filippa K brukar man inte bli besviken på, det är bra kvalitet :)

Emelie. jag fick det tipset en annan gång och travade iväg till TopShop men de var nog slut just då för jag hittade inga. Får bli ett återbesök för det är just åtsittande som är svåra att hitta :)

Lotta: kram på dej för de stärkande orden. Jag är inte den som brukar gräva ner mig men alla har väl svackor :)

2005-09-07 @ 14:17:56
Postat av: Linda

Hej! Jag har precis fått mitt första "riktiga" jobb och ska nu inhandla en svart kavaj, en sån som ska funka i alla lägen i princip. Undrar om du har några tips? Jag har en ganska lång överkropp och är dessutom ganska smal upptill (inte så mkt bröst). Tacksam för hjälp!

2005-09-07 @ 14:20:24
Postat av: Eleonore

Hej Linda!
Jag gillar ju min korta kavaj med trekvartsärm men om du har lång överkropp kanske en sådan kan se lite 'krympt' ut på dig. Ett bra tips jag har är att gå till Benetton (Göteborgs är jättebra), de har många modeller på kavajer och bra priser. De flesta går att tvätta själv på 40 grader. Lycka till!

2005-09-07 @ 14:32:00
Postat av: Kajsa

Det linnet från FLippa K är kanon. Har det själv.

Postat av: siv

vad kostade linnet?

2005-09-07 @ 18:24:37
Postat av: Carro

Hur mycke kostar de här linnet???

2005-09-07 @ 18:37:26
Postat av: Den tjocke konsulten

> . Självförtroendet i bott och framtidstron lika > med noll.

Nejdå du var väl ingenjör med någon form av IT inriktning? Sen svenska konsultbranschen går uppåt som en Arianeraket just nu och de stora drakarna har börjat rekrytera nyexade.

2005-09-07 @ 18:49:49
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Eleonore

Linnet kostade 249:-, helt överkomligt :)

2005-09-07 @ 19:52:07
Postat av: Snart nyexad ingenjör

Den tjocke konsulten:

Var hittar de stora drakarna sina nyexade? Dvs. var ska man finnas för att de ska se en?

2005-09-08 @ 10:35:42
Postat av: charli

Filippa K på Outleten i Barkaby (Stockholm) har detta linne för 150:-.Dessutom finns det puderrosa.....oxå.

2005-09-08 @ 10:59:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits