SJP

SJP
Gud så vacker hon är. Rosiga kinder, röda läppar och röd väska. Avundsjuk blir man på hennes tjocka, lockiga hår. Själv har man skandinaviskt och tunt. Man vill ju alltid ha det man inte kan få (och det är väl det folk tjänar pengar på). Har man spikrakt hår vill man ha fall och har man lockigt så tycker man att det trasslar sig. Tur att det finns kemikalier, platt- och locktänger och ett oändligt utbud av produkter. Nepp, om man skulle ta och resa sig och blåsa håret kanske? Och glöm inte ett värmeskyddande spray Eleonore...


Kommentarer:
Postat av: Emma

Hej! Jag älskar också hennes hår!
Är det någon som kan tipsa på hårprodukter som ger Sara´s "delade" lockar? Alltså att lockarna inte bara blir ett enda burr utan särar på sig i relativt breda mjuka lockar? Har testat någon produkt (komemr ej ihåg namnet) men då blev håret bara fett och trist. Vad jag är ute efter är ett medel som fungerar typ som saltvatten. Vill ha struktur och "delade" lockar. kram!

2005-09-25 @ 13:57:09
Postat av: jemawi

Hmm... Tänk så olika man kan tycka. Jag tycker faktiskt hon ser ut som en...häxa, vårta i ansiktet och allt. Men jag diggar hennes stil och hon är ju charmig men vacker? Nä.

2005-09-25 @ 14:25:34
Postat av: MiriamVelvet

är rätt säker på att Sarahs hår inte är speciellt fin kvalité på. Såg henne nyligen på tv och tyvärr är det nog ett stort burr bara. Men hennes lockar är i allafall äkta precis som hela henne. vilket gör henne till en bra förebild. Dessutom är hon ju så söt.

Postat av: Emma

Jag håller med MiriamVelvet, hon är en bra förebild, genuin och äkta. Men som sagt, ingen som har tips på min förfrågan här ovan?? Vore sååå kul att hitta en bra produkt!

2005-09-25 @ 16:25:24
Postat av: MiriamVelvet

Emma.. du ska ha ngn produkt som har curl up effekt flera märken har det idag. En mer geleartad konsistens kan passa om man redan har lockigt hår har men bara lite vågor så brukar mousse och en trattfön funka. Saltvatten spray funkar okej men det luktar oftast mkt och det blir lite klibbigt tycker jag.

2005-09-25 @ 17:18:07
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Frida

jaaa gud jag har alltid velat ha lockigt hår!!

2005-09-25 @ 17:53:53
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Ran

Jag blir mest avundsjuk på alla hennes Birkinväskor, den på bilden i krokodil är too die for!

2005-09-25 @ 18:13:22
URL: http://koga.webblogg.se/
Postat av: ella

Emma! Jag har använt mig av följande tips från min superduperfrisör: Håret bör självtorka om man har lockar och man ska inte heller borsta. Trattfön funkar men vanlig fön = burr. En produkt som jag använder är Small talk från Tigi... "Defines, separates and controls", den luktar bubbelgum och är oerhört dryg, används innan trattföning. Kolla hos din frisör om den kan passa ditt hår.

2005-09-25 @ 18:54:10
Postat av: ella

emma, tänkte bara tillägga att jag inte är superlockig utan har självfall som lätt blir lockar om jag gör som beskrivit ovan, eller efter en heldag på stranden... =)

2005-09-25 @ 19:24:12
Postat av: Emma

Tack för tipsen!! Ska skaffa mig Small talk helt enkelt!

2005-09-25 @ 19:33:48
Postat av: Eleonore

Emma: vad bra att du fick hjälp, kände inte att jag hade ngt tips att ge med mina tunna testar :)

Ran: du ska inte vara avundsjuk, du har ju en alldeles egen Birkin, det är mer än vad jag har :)

2005-09-25 @ 20:23:00
Postat av: Hanna

Emma: Jag har självlockigt hår och jag brukar använda matrix curl life, schampo och balsam. (det gröna) Efter det torkar jag bara till håret lite med en handduk, benan fixar jag med händerna. Sen tar jag i lite fructis antifrizz och låter det självtorka. Det brukar iallafall hålla mina lockar någorlunda i schack :)

Det viktigaste är nog grunden med schampo och balsam. Om det inte är anpassat för ens hårtyp blir det nog knas hur man än gör sen. :)

2005-09-25 @ 20:35:17
URL: http://swisch.blogg.se
Postat av: Hanna

Ella: Jag blev faktiskt lite sugen på den där small talk också. :) funkar den att använda när man bara låter håret självtorka också?

2005-09-25 @ 20:37:11
URL: http://swisch.blogg.se
Postat av: ella

Hanna: Japp det funkar då oxå, fast jag får hålla på och krama till det då innan det torkar. Läs mer här http://www.tigihaircare.com/nu/products/
Det utlovas "fyllighet, struktur, fixering, volym, energi, tillför fukt och motverkar krull"... haha vilken superprodukt.

2005-09-25 @ 21:24:02
Postat av: Sandra

Har vågigt som kan bli mer vågigt o lite lockigt m hjälp. Ni som har testat saltvatten spray, vad tycker ni. MiriamVelvet sa att det var klibbigt, håller ni andra med?

2005-09-25 @ 21:29:50
Postat av: Lina

Emma: Testa Tigi´s Curls Rock! Funka perfekt på mitt raka hår iaf...

2005-09-26 @ 01:29:07
Postat av: Åsa

Jag har haft d:fi beach bum och den gick inte att ta i håret utan att man blev jättekladdig. Urk!

2005-09-26 @ 09:51:28
URL: http://aska.webblogg.se/
Postat av: Frida

jemawi: Jag tänker inte på en häxa när jag ser henne, men hennes näsa och burriga hår får mig osökt att tänka på Dee Snider i Twisted Sister...

2005-09-26 @ 18:46:16
Postat av: joo

ja hon har ju säkeret sådär röda kinder, lockigt hår och hela den där superstajlade looken naturligt :P

2005-09-26 @ 19:14:20
Postat av: Ussa

Saknar Sex and the city! tur att det finns serier som O.C, som börjar om 5 min!

2005-09-30 @ 17:08:58
URL: http://www.ussa.webblogg.se
Postat av: Anna

Vet nån om det e en 30cm eller 35cm tan Birkin på bilden ?

Postat av: Anna

Får se om länken funkar nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0408/11/NYHETER-11s12-noppe-61_368.jpg

Postat av: Toryburch Shoes

l love this shoes

2010-11-24 @ 02:54:10
URL: http://www.9lala.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits