Flyttar ni med mig?

Från och med nu finns jag på nya jobbet:

http://www.finnveden.nu/ytligheter eller
http://www.jonkoping.nu/ytligheter



Hjälp dig själv och andra

Fick tips om att Lipglossbitch har en insamling för Bröstcancerfonden, ett bra initiativ. Det fattas alltid forskningskapital så även om man bara skänker en liten slant så bidrar man stort.

Ni glömmer väl inte...

...kanelbullarna idag? Jag får be pojkvännen köpa med sig hem från konditoriet för vi (jag) har ätit upp de som bakades förra veckan. Längtar redan.

Till bullarna skulle jag vilja ha den
här bollstickade koftan.

Portmonnä

Leather coin purse
Fastnat för börs. Har haft några stycken men de måste tyvärr vara så stora för att korten ska få plats. Den här görs även i svart och det var detaljerna som gjorde att jag föll. Priset är (som vanligt) över budget, 100 dollar, men inspirationen är gratis.
Bild från Shopintuition

Dagens jeans

Eva Longoria - J & Company
Ursnygga Eva Longoria har jeans från J&Company, 130 dollar. Sitter snyggt på henne men jag har inte provat några så jag kan inte uttala mig. Någon som har ett par och kan ge recension?
Bild från Shopintuition


Hjälp Emma

Jag är väldigt busy busy just nu men om ni har mer tid än jag kan ni väl samla lite Göteborgstips till Emma?

Jag ska fixa en samlingsida för shoppingtips snarast...

Killmode

StyleDiary skriver om hur killar ska bygga sin basgarderob. Man bör ha:

  • Ett par schyssta, enkla jeans (Acne har snygga som jag håller på och prackar på pojkvännen)
  • En kavaj eller jacka att kombinera till t-shirt och jeans
  • Roliga vintage t-shirts
  • Basic t-shirts
  • Långärmad t-shirt med knäppning
  • Ett par snygga, enkla kostymbyxor
  • Några par skor att variera mellan: läder, sneaker och en skön arbetssko
Läs mer här

Listan

Snälla Anna har gjort en lista på vilka butiker vi strosade runt på i fredags....själv är jag alldeles för förvirrad för att hålla reda på sånt. Tack Anna!

Ytligheter i storstan

Mango - halsduk
I fredags var det bara ytligheter som gällde. Hoppade av tåget, in i en taxi till studion och sedan var det bara att sätta sig ner för att bli sminkad och stylad i håret. Både fotografen och sminkösen(ny skönhetsredaktör på PLAZA Kvinna) var jätteproffsiga och trevliga! Otroligt roligt att en gång i livet få ta proffsfoton, att stå och låtsaspluta med läpparna och kolla in hur jeansen sitter mot en icke-existerande spegel är inte så lätt som det låter...

Efter fotograferingen åkte jag (med volymhår och ett ton smink) och Anna till söder och spanade in lite affärer och fikade. Hade hoppats på att känna på MJ skor men de var tyvärr slutsålda. Supertrevliga ägarinnan visade i alla fall inköpskatalogen så nu har jag koll på vilka hon ska ta in, ifall jag skulle vinna på på en trisslott eller så. Här är listan på en del som jag inte köpte:
Lite stolt är jag att jag inte shoppade något mer än halsduken ovan. Det är nog det närmsta jag kommer Burberry Prorsums i år.

hits