Filippa K - höst

Filippa K - Aut1Filippa K - aut 2Filippa K - aut 3

Nu har jag kollat höstkläder från Filippa K. Konstaterar att min svarta kavaj var ett bra köp, fast min var ju kort med trekvartsärm. En vit skjorta måste jag få tag på, funderar på att beställa en annan från LaRedoute, känner inte för att betala 800 kr för en enkel skjorta. Mina Acne-jeans känns också som ett klockrent köp. Älskar den mörka, otvättade färgen. Filippa K kör också med det otvättade. Fastnade för den smala halsduken till höger, randigt är fräscht.

Filippa K - aut 4Filippa K - aut 5

En senapsgul överdel vill jag ha. Outfiten till vänster känns så himla mycket jag. Lite nyfiken på 'jackan' till höger också. Skulle vara kul att prova för att se hur den sitter, lite oversized Chloé-känsla över den. 

Filippa K - aut man 1Filippa K - aut man 2Filippa K - aut man 3

Filippa lyckas bra hos killarna också, även om jag gärna skulle vilja se lite mer grovstickat. Tycker det är så himla mysigt med lite slappa jeans och en grovstickad polo som går upp längs hela halsen. Kul att killarna också får lite lila. My love har en jättesnygg mörklila skjorta som åker fram ur gömmorna nu. Och de grå gubbkoftorna, äntligen fick jag honom att köpa en i cashmere från Acne. Så fin. Eftersom han prioriterar sitt stora sportfiskeintresse så satsar han på klassiska plagg. Filippa K:s stickade tröjor är perfekta, de håller länge och känns tidlösa!


Kommentarer:
Postat av: anna

Finfina kläder gör filippa k.
snygga kavajer!

Postat av: Isabel

Hur mycket kostade din killes kofta?

2005-08-03 @ 17:59:04
Postat av: Eleonore

Han köpte den på Lager 157 för ca 500 kr. Ett riktigt fynd! Om herrstorleken hade passat mig hade jag också slagit till :)

2005-08-03 @ 18:00:38
Postat av: Isabel

Herregud! Det där lager 157 verkar vara rena himmelriket! Ligger i Göteborg eller?

2005-08-03 @ 18:09:25
Postat av: Eleonore

I Gällstad: www.lager157.com

2005-08-03 @ 18:12:46
Postat av: Linda

Jag tycker att Filippa K:s tjejkläder är lite tråkiga. Killkläderna är dock fina.

2005-08-03 @ 18:26:09
URL: http://bloggadoris.blogspot.com/
Postat av: Eleonore

Tråkiga = basplagg

Jag skulle 'aldrig' köpa en vit skjorta för mycket pengar tex. Men hennes stickade plagg har riktigt bra kvalitet. Man kan köpa nyckelplagg från hennes kollektion. I år ska jag nog tex. köpa en gubbkofta. Och så måste jag prova jeansen, tröjan och jackan i mitten :)

2005-08-03 @ 18:30:58
Postat av: Anonym

Vilka storlekar fanns det kvar på koftan i lager 157?

2005-08-05 @ 10:19:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits