Lukta gott

Jag gillar när dofter inte doftar parfym. Är det något som har testat philosofys?

Jag fastnade för beskrivningen av nedanstående, Baby låter ju som ett budgetalternativ til Clean Baby Girl men det är svårt att veta när man inte doftat själv. 

Baby Grace
...is a sophisticated, clean scent formulated for women who are young-at-heart. The perfect scent for those who love the way a baby smells.
Notes
Poppy, Green Accord, Pink Mimosa, Pepper, Creamy White Woods, Musk.
Style
Light. Clean. Slightly Sweet.


Pure Grace
A lighter, softer, crisper interpretation of the original Amazing Grace fragrance, Pure Grace is a clean, transparent blend of fresh blossoms and cool greens, laced with sensual, frosty musk.
Notes
Bergamot, Water Lily, Lavender, Jasmine, Cool Greens, Musk.
Style
Clean. Crisp. Sensual.

Kommentarer:
Postat av: ny blogger

Hej, kollar in din fantastiska blogg ofta. Nu har jag lite försiktigt själv börjat blogga, men jag e hopplös på data. Hur gör jag om jag vill länka till en sida? Tacksam för hjälp.

2005-08-31 @ 12:18:31
Postat av: Eleonore

Om du har webblogg.se eller blogg.se kan du skriva in adressen, markera ordet och klicka på symbolen som ser ut som en kedja. Ett fönster poppar upp som låter dig skriva in vad det ska stå och om du vill att det ska vara ett popup-fönster eller inte. Jag brukar använda HTML-editorn men om du inte är hemma på kodning är det nog bättre att göra det grafiskt. Lycka till!

2005-08-31 @ 12:22:31
Postat av: ny blogger

Som ser ut som kedja säger du, har inget som liknar det. Har blogg.se

2005-08-31 @ 12:54:33
Postat av: Eleonore

När du skriver ett nytt inlägg så har du en meny över editorn. På andra (nedersta) raden efter ikonen HTML så har du en symbol som ska likna en kedja(länk) om etidorn ser likadan ut som för webblogg...

2005-08-31 @ 12:59:00
Postat av: LuckyEm

Jag tycker heller inte om parfymer som luktar för mkt, jag har jättekräsen smak tycker att de mesta luktar tant. Jag har två favoriter MAT(tydligen Madonnas favvis) o Paris Hilton(jag vet man tror den ska lukta starkt men den är väldigt god)./Emma

Postat av: Anne

Yes box, jag har testat. Baby Grace tyckte jag var lite för söt. Pure Grace är däremot god, och rätt lik Clean. MEN - och det här är ett rejält men - de sitter nåt så erbarmligt dåligt. Doften går bort på nolltid, och hur trist är inte det. Säljs för övrigt via HQHair, eller på Cow i Sthlm - de kanske kan fixa prover åt dig.

2005-08-31 @ 16:14:58
URL: http://annesfood.blogspot.com
Postat av: Sandra

Tror det var Pure Grace som luktade som godis i flaskan men väldigt fräscht och nytvättat på =) På syrran satt den faktiskt hela dagen =)

2005-08-31 @ 16:27:51
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Anna

Philosophys Grace-dofter är helt ok. Jag tycket bäst om den första, Amazing Grace, som luktar rent (men utan både citron och den där Sprite-känsla som finns i Clean-dofterna) med muskig bas, som en dyr tvål helt enkelt. Den har bra staying power också.

2005-08-31 @ 16:35:18
Postat av: Jolle

Jag använder Baby Grace och den är helt underbar.
Håller inte med om att den försvinner. Många parfymer kan vara starka precis när man fått på sig den. Men det är inte denna. Perfekt för mig.
Min favorit!
Körde Clean "Baby Girl" innan, som också är god men inte lika.

Kan också rekommendera Bvlgari´s mamma-doft.
http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P0849&shouldPaginate=true&categoryId=S44444

Förresten, har du testat "Shop the states" ännu? Jag vill veta någon som gjort det, sedan vågar jag mig och på det.

2005-08-31 @ 17:29:53
Postat av: Ellinor

Amazing Grace har jag testat, och till skillnad från Anna gillade jag inte den alls.. menlös i mitt tycke. Fast det kan å andra sidan bero på att de där "cleana" dofterna inte är något för mig.. är nog mer för den blommiga stilen.

2005-08-31 @ 23:54:09
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Har hört många komentarer om Gucci´s Envy och det varierar väldigt mycket om vad folk tycker om den. Själv fick jag den när den var helt ny och hade aldrig luktat på den, men den passade mig perfekt! Helt underbar. Annars använder jag Armani di gio (?) och Salvador Dhali. Mums dofter!

2005-09-02 @ 15:18:09
Postat av: Eleonore

Jag gillar gucci's envy me också. En annan gammal favvo är Ralph Lauren Romance och Glamourus. Men just nu är jag inne i en period då jag helst vill dofta så lite som möjligt :)

2005-09-02 @ 15:29:53
Postat av: luckhu

I noticed one of our cats was sneezing quite a bit. http://www.replicawatches-us.com/ | He had a cold. What was more amusing is that the other cat is deathly afraid of sneezing and runs like hell whenever someone lets one out. http://www.monclerjacket-us.com/ | He was quite annoyed that the other cat was doing it constantly. http://www.eluxurysin.com/louis-vuitton-2010.html


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits