Lurendrejeri

Många undrar ju om eBay. Ett tydligt exempel på något som är för bra för att vara sant är den här säljaren. Han/Hon försöker sälja en 100% authentic Paddington med kvitto. 100% i positiv feedback. Låter ju säkert.

När man kollar på feedback-kommentarerna och ser vilka grejer som sålts fattar man ganska snart att man har och göra med en bluffare. Ganska lustigt att ingen av de s.k. köparna inte längre är registrerade.

Så ett tips är att kolla kommentarerna, kolla fraktkostnaden, i detta fall vill säljaren ha 50 euro för frakt och det är så han/hon tjänar pengar. Genom att ta ett nytt användarnamn, lägga ut en fejkannons och ta fraktkostnaden. I det här fallet så verkar det som fejksäljaren blivit en fejkköpare och avslutat auktionen i förväg eftersom ingen nappat.

Haja ALLTID till när det står att produkten finns i Kina, särskilt när det gäller amerikanska jeans. Ni som har fler tips, bidra gärna!

Kommentarer:
Postat av: Lollo (wear sunscreen)

Jag hajjar för det första Alltid till när varan finns i Kina, handlar aldrig därifrån. Och precis som du säger, de som kommenterat finns ej längre kvar som registrerade medlemmar... När jag såg "China" första gången och var attraherad en vara så läste jag kommentarerna (12 st) ungefär samma dag bara negativ feedback, och jag lovar... denna säljare tjänade på dessa, kan tyckas futtiga 12 st... som sagt jag handlar aldrig därifrån.

Postat av: wear sunscreen

Glömde skriva, att efter dessa 12, var han förstås puts väck...

2005-08-30 @ 16:34:31
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: sofia

Jag har aldrig handlat på ebay, men tänkte bryta isen någon dag snart. Men min nybörjar fråga är om ni brukar köpa från usa och hur mycket frakten isf brukar kosta?

2005-08-31 @ 10:09:52
URL: http://sofiansblog.blogspot.com/
Postat av: Eleonore

sofia: jag handlar mest från usa, frakten kan variera från ca 12-35 dollar. Det beror på säljaren, en del tar betalt för S+H (shipping and handling) medan andra låter ett program räkna ut fraktkostnaden baserat på vart du bor och vikten på paketet.

2005-08-31 @ 10:17:01
Postat av: Sofia

Hur gör ni med paket från USA. Frågar ni säljaren innan ni börjar buda om de kan tänka sig skriva gift(för att slippa tull och dyl) på paketet eller ställer alla upp på det ändå?

2005-08-31 @ 22:12:34
Postat av: Eleonore

Du kan ju fråga innan om du vill. Jag brukar sällan göra det eftersom det aldrig brukar vara ngt problem, men det är ju bättre att fråga om du är osäker :)

2005-08-31 @ 22:14:15
Postat av: Jasmine

Vågar man köpa smink och sådant på E-bay? Är det inte risk för att det kan vara snuskigt? När jag vill ha tag på smink som inte finns här köper jag det i London, men vissa grejer finns ju inte ens där..

2005-09-02 @ 23:14:55
Postat av: lolita

Det finns hemsidor där man kan köpa läskigt bra kopior och man får med bild, kvitto, dustbag, tag ja allting, fast fake. Sidan säger att de har många ebay-försäljare som säljer sakerna och det går bra eftersom att de har ju alla papprerna och allting... Därför ska man nog avvakta lite om man vill ha en paddington. Tydligen är ju de flesta riktigt bra kopior...

2005-09-03 @ 10:44:04
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: cissi

Jag förstår att det är lätt att säga - handla inte varor där det står- made in China, men faktumet kvarstår och gör en mycket cynisk. Vi tar ett ex. Dior solglasögon - på deras stämpel står det made in Italy, men saken är att dem görs i Thailand och fraktas sedan till Italien där det bara skruvas ihop och då anser de att att dem har rätt att stämpla made in Italy. Jag blir i allafall cynisk.

2005-09-06 @ 09:11:14
Postat av: Eleonore

Jag menar inte att man inte ska handla saker som det står 'Made in China' på. Många stora märken har sin tillverkning där, tex. BCBG Max Azria. Men om man ser en auktion på ett par Seven-jeans (som tillverkas i USA) som säljs från Kina. Då kan man garanterat veta att de är fejk :)

2005-09-06 @ 10:20:46
Postat av: degli

Luogo molto buon:) Buona fortuna! http://www.usate348.org/degli

2007-02-19 @ 07:50:33
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 03:56:16
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-25 @ 01:01:10
Postat av: lesbo

Ich fand gute und wichtige Informationen - dir zu danken. http://www.canaxe.org/lesbo

2007-02-28 @ 10:23:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits