Naglar

Dion - Manicure SetO.P.I - That’s an “EL”of a Color!

För ett par år sedan hade jag tippar, det kostade mig ca 3-400 kr i månaden. När jag bestämde mig för att sluta så kom jag på att jag trivs bäst med korta naglar. Ett tag efteråt körde jag med Diors 'French Manicure' men tröttnade på att sitta och måla vitt längst ut. Nu lägger jag fingrarna i citronvatten så bleks tippen naturligt. Sedan brukar jag lacka med det rosa lacket i Diors set och köra med det superbra överlacket efteråt. Sedan behöver jag inte tänka på naglarna på en vecka. Jag är himla dålig på att använda färg på naglarna. Har ett jättefint korallfärgat från O.P.I som används allt för sällan. Nu känns det för sent eftersom hösten är på G.

 

O.P.I är för övrigt ett märke jag rekommenderar. Jättebra kvalité, nackdelen är att flaskorna är alldeles för stora, genom att jag använder färg ytterst sällan hade det varit smidigare med Mavala-storlek på flaskorna. Men det här är verkligen ett lyxproblem. Färgen på lacket ovan (NL W49) är snygg men när jag har rött på händerna känner jag mig som en tant för mina händer är beniga och ådriga. Kanske ska köpa en flaska ändå och vänja mig? Det är så snyggt på andra....


Kommentarer:
Postat av: MiriamVelvet

jag rekommenderar ett nagellack som heter Sally Hansen det är grymt bra och det kan jag faktiskt lova. Har alltid haft lite fula naglar så jag har alltid nagellack och detta nagellack är det enda!! som klarar av en vecka utan flagas bort även på mina arbetar händer ;) tror iofs att det inte går få tag på i sverige.. men vi har ju ebay!

2005-08-19 @ 17:58:18
Postat av: Sara K

Har också några från sally hansen, "no more peeling" är utmärkt om man har problem med naglar som skivar sig. Brukar be kompisar köpa så fort de åker till USA, där finns det överallt! Men jag fattar inte det där med citronvattnet... Hur mkt citron i förhållande till vatten och hur lång tid ska man ha händerna i det?

2005-08-19 @ 18:03:07
Postat av: Beccy

Jag har hört mycket gott om Opi, men tycker inte att de är så bra. Rekommenderar själv Trinds produkter för naglarna. Speciellt "Nail Repair" som är ofärgat och finns i högglansigt - perfekt som överlack och sitter som berg. Naglarna blir hårda och skivar sig inte.
Sen har jag ett tips till: Color Calcium från Nivea. Köpte ett klarrött. Man behöver bara måla en gång, det täcker direkt! Och håller jättelänge! Det flagar inte bort, utan liksom "tynar" bort.
Ska nog ta o testa de där Sally Hansen...

Postat av: Mia

för sent för nagellack? hösten piffas upp ALLRA bäst med nagellack! använd ditt korallfärgade, har mitt från Mavala varje dag o det håller kalasbra!

2005-08-19 @ 20:35:36
Postat av: Matilda

Var köper man OPI? Och Trind? Jag letar efter ett bra genomskinligt lack och ett bra rött (ska testa niveas tror jag).

2005-08-19 @ 20:57:56
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Eleonore

Mia: inte för sent för nagellack :) men när jag är blek som jag är nu, passar inte korallfärgat så bra...

Matilda: OPI säljs på Kicks, Trind finns bl.a på Åhléns

Tack för tips! Ska kolla upp Sally Hansen :)

2005-08-19 @ 21:01:31
Postat av: Birgitta

Hej!
Vill bara meddela Sally Hansen numera finns i Sverige. Forte Cosmetic i Höör har fått agenturen på det och vi säljer till fackhandelsbutiker och dagligvarubutiker. Kick's & Åhléns kommer att ta in produkterna i oktober och Parelles Parfymerier kommer att ta in dem successivt.

Med vänliga hälsningar
Birgitta Linné
Forte Cosmetic AB

2006-07-20 @ 16:43:39
URL: http://www.fortecosmetic.se
Postat av: pimmen

Sally Hansen!!!!
Tack Birgitta för att ni äntligen börjat sälja dessa fantasiska produkter i Sverige.
När kommer Just feet

2006-07-24 @ 18:35:35
Postat av: Anonym

Sally Hansen Just Feet har också kommit till Sverige. Det finns på City Gross Ica Maxi Åhléns City.

2007-10-05 @ 22:16:55
Postat av: Sally Fans

Finns numera även att köpa på e-shopen Frozza.se

2008-05-29 @ 16:13:24
Postat av: Karin

Kolla in det här http://www.nagelgrossisten.se/html/nagellacker.html

Köpte några Magnetic nagellack hos Nagelgrossisten i Södertälje härom veckan.

YEEEEEAS.....det var de bästa nagellack jag någonsin provat, och då har jag provat det mesta...:-)

De täckande lackerna var verkligen täckande och de höll otroligt länge, och vilka färger...värt varenda krona!

2009-04-02 @ 20:34:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits