Snart dags att flytta in på gymmet igen

Nike - aut 05Nike - aut 05 2

Nike - hösten 05

 

Efter ett halvår av utomhusträning har jag vant mig vid löpning. Förut tyckte jag att det var urtråkigt och körde hellre spinning inomhus. Ändå längtar jag nu efter att få tina upp mitt SATS-kort igen. Från och med den första september kommer jag att gå på pass igen. Kan behövas, har inte varit på pump på ett halvår, lär få träningsvärk ett halvår efter första gången. När det gäller träningskläder är jag riktigt snål. Det är egentligen konstigt med tanke på hur mycket man använder dem och hur mycket de tvättas. Har i alla fall spanat in lite snygga träningskläder som jag skulle vilja ha. Jag gillar när det är lager på lager och sitter slappt, men det efterlevs sällan. Det är inte dirkekt stylish att  se mig på gymmet, knallröd i ansiktet och svetten rinnandes. Jag skulle nog känna mig lite konstig om jag kom in på lilla SATS i senaste Stella McCartney-kollektionen. Jag är ingen proffstränare och behöver nog inga proffskläder. Men tycka det är snyggt kan man ju ialla fall. Jag har nästan bara svarta träningsbyxor (och några grå), ska nog försöka hitta ett par röda. Det är snyggt. Det matchar ju ansiksfärgen också!

 

Stella McCartney for Adidas - layered tankStella McCartney for Adidas - shortsStella McCartney for Adidas - t-shirt

Stella McCartney för Adidas

 

Casall gillar jag. Det är bra kvalitet och ofta snygga plagg. Men nackdelen med alla märken är att jag inte hittar några byxor i bra modell. Alla är så himla höga i midjan att man får kavla ner och byxlängden är naturligtvis alltid för lång. Jag brukar köpa capri-längd, dels blir det inte lika varmt och så slipper man fålla.

Casall - HoodCasall - Capri

Casall - hösten 05


Kommentarer:
Postat av: Anna

det viktigaste när man tränar är att man har kläder man känner sig bekväm i, men två saker är värt att satsa pengar på: en bra träningstopp och bra skor!!!

Postat av: Eleonore

Håller med. Det är nog därför jag är så himla ostylish när jag tränar :)

2005-08-15 @ 17:06:37
Postat av: Jolli

Jag kan verkligen rekommendera märket Röhnisch, snygg design och mycket bra kvalitet.
http://www.rohnisch.com

2005-08-15 @ 19:03:53
URL: http://jollis.tk
Postat av: MiriamVelvet

jag tycker att det finns rätt lite snygga träningskläder.. saknar faktiskt riktigt snygga träningskläder så där borde designers jobba lite mer på. Gillar iofs de korta shortsen från stella. Får spana in dem i stocken i helgen tror jag allt.

Postat av: Nilla

Casall och Röhnisch och Esprit kommer mina favorit-träningskläder från. Sköna och bekväma vill jag förstås ha, men annars är jag inte så noga med vad jag på mig på gymmet.
Jag behöver egentligen inget nytt... men blir så sugen både på att shoppa och att träna när jag ser dina bilder här! :-)

2005-08-15 @ 19:31:45
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Lucky Em

Ja de finns inte så mkt snygga träningskläder, eller jag tycker inte det iallfall. Jag gillar att ha lite längre linnen o lite pösiga, lite längre pösiga shorts.Allt som finns tycker jag är för tajt o kort. Stella McCartney grejerna såg ju coola ut. Min stil helt klart./Emma

2005-08-15 @ 19:50:33
URL: http://LuckyEm.bloggi.se
Postat av: Anna

jodå, det finns snygga träningskläder, röhnisch, better bodies och cassal är väl de som har bäst kvalitet. men nike, adidas och puma har bra och snygga grejer, men lite knepigare storlekar, de verkar inte vara gjorde för folk som tränar.....men på stadium (where I work) kommer det snart drälla in en hel del nytt snyggt, jag väntar =D

2005-08-15 @ 20:27:06
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Kajsa

De Casall kläderna du visade har jag och de är suuuper sköna. Byxan är inte så hög i midjan å tröjan är mjuk och skön till och från gymmet

2005-08-16 @ 08:53:51
URL: http://kajsasord.blogg.se
Postat av: Maja

Better Bodies har enligt mig de bästa kläderna, har provat de mesta andra, typ Nike, Adidas, Röhnisch, Casall och Peak Performance, men numera efter att ha köpt min första uppsättning BB köper jag nästan bara dessa kläder! Sköna, funktionella, snygga och det mesta passar både för styrketräning, cardio och pass! Allt man vill ha och lite till!

2005-08-29 @ 14:48:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits