Vita tänder

Sarah Michelle Gellar - vita tänder

Jag vill ha vitare tänder, inte blåvita men några nyanser ljusare. Jag är kaffeoman så det bidrar nog till min dassiga färg. Nackdelen med blekning är att det kan leda till ilningar och skörare emalj. Att det är dyrt är också en nackdel, ännu dyrare för mig eftersom jag har en 'protes' på halva höger framtand. Skulle skjutsa min kusin på cykeln när jag var i tioårsåldern och cyklade rakt på en cementsugga, flög över styret och tappade halva tanden. Biten som satt kvar trycktes upp under näsan så tandläkaren fick lägga hela sin tyngd på att försöka trycka ned den igen. Smack så åkte den tillbaka. Så höll han på i en timme. Jag såg ut som ett freak med halva ansiktet svullet och sönderslaget medan min kusin inte hade en skråma. Hon hade bara rest sig upp från pakethållaren när jag flög iväg. Så kan det gå.

 

Någon som blekt tänderna?


Kommentarer:
Postat av: Hanna

ojojoj..här kommer inläggen på löpande band från mig. har själv inte blekt tänderna,håller med dig om att det e lite i dyraste laget om man ska gå till tandläkaren o göra det. men har en snäll moster i usa som ska skicka över ett nån blekning man gör hemma som tydligen ska vara riktigt bra...så talar sen hur jag ser ut,förhoppningsvis kommermaninteseut somman har sockerbitar i hela munnen :)

2005-08-04 @ 19:04:58
Postat av: emma

Jag har blekt tänderna. (Är rökare) Gick till tandläkaren och fick såna där bettskenor gjutna efter mina tänder, och så blekte man hemma själv 1 timma varje dag i typ 10 dagar. Resultatet blev vekligen hur bra och naturligt som helst. 3000 kr kostade det, och då fick man tillräckligt mkt medel så det skulle räcka för 2 omgångar. Alltså de säger att man ska behöva bleka varje halvår eller nåt, men jag gjorde det för 2 år sen och mina tänder är fortfarande vita. Fördelen med den metoden är ju att man sen bara kan köpa medel hos tandläkaren, som inte är lika dyrt eftersom man har sina skenor kvar. Det ilade ganska mkt i tänderna under hela behandlingen, men det gick över ganska snabbt sen. Det bästa är väl laser skulle jag kunna tänka mig, men det är nog mkt dyrare och är nog inte heller beständigt. Oj det blev långt det här:)

2005-08-04 @ 19:42:11
Postat av: Eleonore

Långt men bra :)
Nackdelen för mig är att jag i så fall måste byta halva framtanden och då får man väl lägga till någon tusenlapp till...

2005-08-04 @ 19:59:21
Postat av: emma

Ja det kanske det blir... Men det är helt klart värt det, för mig var det det iaf. Finns inget värre än att tycka att man har gula tänder. Nu hade jag väldigt gula tänder iofs. (I mitt tycke:)

2005-08-04 @ 21:39:04
Postat av: mary

jag har blekt hemma med opalescence och gjutna skenor, det kan man även köpa hos tandläkaren (mkt dyrare), jag fixade på ebay. maila mig om du vill veta mer...
snyggmary(at)hotmail(punkt)com

2005-08-04 @ 23:17:43
Postat av: Fia

Nä, har inte blekt tänderna, men har också "proteser" Lyckades slå av båda framtänderna totalt 7 ggr som barn... Bytte ut båda framtänderna helt för 4 år sedan, vilket egentligen kostar 9000. Tack för försäkringar!

2005-08-05 @ 13:50:10
Postat av: sara

Hej På Er!!!
Jag har gjort såkallad zoom blekning..(laser)
resultatet varade i ca 2 veckor, för när man njuter av kaffe, vin, senap, coca cola, rödbetor, lakrits m.m) så tar det ganska snabbt bort den vita nyansen och man går tillbaka till sk. dassig färg..
jättetråkigt. jag tycker det var slöseri med pengar för så mycket besvär, hade ilningar i 2 dagar.. och vad det ilar! djupt ner i roten,.. Om man ska ha bestående resultat så måste man nog göra som de flesta kändisarna (regelbunden "mini" blekning) jag köpte en special tandkräm som man skall använda så fort man ätit något, men hur lätt är det att smyga fram sin tandborste på krogen..
well well, jag skulle inte tipsa någon att bleka sina tänder om man inte har stora problem (mörkgula tänder) för det gör alldeles för ont!
Ciao bellas!

2005-08-05 @ 14:46:57
Postat av: Anna

Men är det ens möjligt att få vita tänder om man inte haft det från början? Mina tänder har aldrig varit vita, inte ens innan cigaretter och Coca Cola. Hur går det till liksom? Har testat med tandläkarblekmedel (fast med fel skena) och det gände just inget. Porslinsfasader är nog det enda.

2005-08-05 @ 17:25:49
Postat av: sara

jag hade nyansen som var näst högst upp på "skalan" , och efter blekningen låg jag på A1 som är högst upp, men jag tyckte inte att det var speciellt mycket vitare (ingen i min bekanskap märkte någon skillnad..)
, så jag håller med dig, vill man uppnå "bländande vitt" så är det porslinsfasader som gäller..

2005-08-06 @ 22:02:16
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en bra idè till de som vill bleka sina tänder men inte har ekonomi för det. Man köper skenor(tandskydd) i sportaffär Tex: Stadium. Pris Ca 50kr st, sen så köper man bleknings medel hos tandläkaren. Pris Ca 300kr (räcker till 2 behandlingar)Skenorna lägger man i kokande vatten sen tar men upp dem försiktigt och plaserar dem försiktigt i munnen, och då får man rätt passform som hos tandläkaren. Biligt och bra! Det här kalaset skulle gå på Ca 3000kr hos tandläkaren, för det är självaste skenorna som kostar. Kan hålla med om att man kan få ilningar med det går över efter ett par dagar. Har själv gjort det och det fungerade alldeles utmärkt för mig :)

2005-08-10 @ 01:37:13
Postat av: Anna

Ett bra gör det själv tips.
Bikarbonat (finns på de flesta matvaruaffärer).
Häll lite på en blöt barn tandborste och borsta varsamt tänderna.
Jag använder det i perioder för att inte slita på tänderna för mycket, på morgnarna efter att ha borstat tänderna med tandkräm.
Efter bara några dagar märker man skillnad!
Det är inte farligt!

Det är inte farligt!

2005-08-13 @ 16:32:05
Postat av: Eleonore

Anna: det brujar jag också göra! Fast med lite salt iblandat också, svider lite men ger bra resultat när man vill få bort kaffe/te :)

2005-08-13 @ 16:45:21
Postat av: Eleonore

brukar:)

2005-08-13 @ 16:52:02
Postat av: Mahira

Kan hålla med om att det är dyrt att bleka sina tänder,men nu finns det en möjlighet för alla de som inte har råd att betala hela behandlingen på en gång.AVBETALNING 309 kr per månad i 24 månader,det är väl en bra lösning,och då får man ZOOM blekning,(som man använder på extreme make over)på kliniken och är färdig på 1,5 timme.Resultatet varar i flera år :)) SUPERBRA

2005-09-28 @ 14:55:54
Postat av: johana

Har blekt tänderna, men ser ingen skillnad ännu...Har haft totalt nu 7ggr 4 timmar skenan i munnen (opalecense)utspritt på olika veckor.Kanske jag skulle ha haft det i följd istället?tandläkaren sa man kunde sprida ut det, medans jag ser andra tandläkare säger man måste ha det i följd!

2006-01-06 @ 11:48:10
Postat av: Tess

Har blek mina tänder.....så bra! Köp eller beställ White stripes från USA- 250 kr! Man använder det i fjorton dagar eller tills man tycker att det är tillräckligt vitt. JÄTTE BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-06-13 @ 22:40:05
Postat av: jessica

när man bleker tänderna med zoom lampa så måste man ju ta vara på sina tänder efteråt och inte återgå till kaffe cigg eller cola. blekte mina tänder för 2 år sen och mina är lika vita fortfarande. så gör inte som exemplet ovan och förstör era nya tänder. hej svej flickor

2006-07-13 @ 17:12:55
Postat av: Ailin

jag bleket min tänder idag och jag säger bara faaan! Göt inte det, de blev vita o fina men jag liver som bara den! Har jätte jätte on just nu och håller på att dö.

2007-07-23 @ 22:18:33
Postat av: David Persson

Hej om du vill kan du få prova våra produkter gratis nu under vår uppstartsperiod.
Maila mig på [email protected] med adress så skickar jag ett paket.

Postat av: suss

ojjjjj det gör skit ont med zom blekning håller med föregående talare inte värt pengarna

2007-09-23 @ 14:00:28
Postat av: suss

nu e det jag igen tänderna blev inte riktigt vita lite finare men.. illningar och en ruskig smärta i en dag (jag rekomenderar inte det här till någon )
ren totyr :(
man fick ha en plast skena runt munnen en plast bit tryckte till b tungan komperser i munnen man fick inte gapa
näää hualigen blek hemma i stället finns att köpa saker på affären kram på er å lycka till /suss

2007-09-23 @ 14:06:07
Postat av: Linda

jag ska bleka mina tänder med zoom lampa i morgon hos tandläkaren är lit nervös när jag har läst en del av kommentarerna om ilningar och att det gör så ont. Men jag hoppas på ett vitt leende men det gäller att sköta tänderna efteråt det finns en tankräm som heter Opalescence 140 kr hos tandläkaren och det är efterbehandling som ska hålla tänderna vita. Min tandläkare sa att nyblekta tänder håller i ca 5 år men tänderna kommer alltid vara ljusare än innan jag blekte tänderna och det tycker jag låter bra

2007-09-26 @ 14:17:01
Postat av: Linda

Nu har jag blekt mina tänder och det gör jag aldrig om igen dom blev vita men jag hade hämska ilningar under behandlingen och efter behandlingen och det gör så ont så jag vet inte vad jag ska göra, har köpt en tankräm sensodyne mot ilningar hoppas det hjälper!

2007-09-27 @ 21:49:31
Postat av: Malin

Ska bleka mina tänder om några veckor med Zoom lampa börjar bli riktigt nervös när jag hör hur ont det kan göra hur länge håller smärtan i flera dagar??

2008-05-21 @ 12:05:12
Postat av: marre

borsta tänderna med BAKPULVER :D
testa, det är så alla mina amerikanska kompisar gör, och de har alla vita tänder!

2008-05-21 @ 17:19:05

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits