Nicole var verkligen ett fetto....

Nicole var verkligen ett fetto....

Läser i en artikel att Nicole var pinnsmal i hela sitt liv ända tills hon var på rehab för drogerna. Efteråt gick hon ned från stl 4 till 0. Hon har 24 i tumstorlek. När hon var "fet" hade vi samma storlek. Jag har 27 i tumstorlek och upplever mig inte alls som fet. Blir ju lite tokigt att hon säger att hon var fet förut när hon egentligen bara behövde omfördela sin vikt. Hur många vuxna kvinnor har 24 i tumstorlek? Det hade man innan man kom i puberteten.


Kommentarer:
Postat av: a

Jag måste påpeka att jag kan ha stl 24 på vissa jeans och jag är absolut inte jättesmal. Men storlekarna på jeans nuförtiden är ju så konstiga. Provade Antik jeans häromdagen i stl 24 och de var inte tajta! Jag har 26-27 på Acne....

2005-07-05 @ 11:05:42
Postat av: Eleonore

Ja, visst är det så att storlekarna varierar. Antik är ju stora i storleken men någon 24 kommer jag inte i, snarare 26 :)

2005-07-05 @ 11:08:43
Postat av: Elin

Hur som helst tycker jag att hon såg väldigt söt ut på den bilden!

2005-07-05 @ 11:11:19
Postat av: Josefin

Hmmm...vad skulle då sägas om mig som för tillfället pendlar mellan 28" - 29"(!)? Inte pga droger utan mer pga dålig karaktär, tvångsvila från träning samt förkärlek till Häegen Dazs! Men vänta bara, är snart nere till att bara vara "fet" igen och slinka i mina 27"or

Det är första gången jag skriver här (har tjuvläst några dagar nu) och måste säga att jag är mäkta imponerad av ditt detektivarbete, både vad gäller mode och kändisliv!

Ser fram emot att läsa mer om Nicole Richie och Rachel Bilson!

2005-07-05 @ 11:12:43
Postat av: Agneta

Om man mår bra med sig själv så spelar det inte någon roll vilken storlek man har! Jag har storlek 29 på jeans och 36-38 på byxor, men jag känner mig inte alls tjock! När jag var som smalast i mitt liv mådde jag också sämst och kände mig tjockast. Tycker inte att 29" är speciellt stort faktiskt. Jag ber om ursäkt för detta något irriterade inlägg, men jag har haft ätstörningar och kämpar fortfarande varje dag. Det är j uinte roligt att leva om man måste tänka på vad man stoppar i sig varenda sekund. Men det är så klart väldigt viktigt att röra på sig också :-). Jag ber verkligen om ursäkt, detta ämne triggar mig lite :)

Postat av: E

När det gäller Nicole Richie får man helt enkelt uppmärksamma de otroligt snygga kläder hon oftast bär! Uppmärksamheten kring hennes viktnedgång bryr jag mig inte ett dugg om.

2005-07-05 @ 11:36:42
Postat av: E

När det gäller Nicole Richie så ägnar jag min uppmärksamhet till de otroligt snygga kläderna hon oftast bär! Titta och njut! :-)

2005-07-05 @ 11:40:07
Postat av: Eleonore

Detta var verkligen något som alla har åsikter om, kul :)

Agneta, jag förstår precis vad du menar. Att må bra är naturligtvis det viktigaste, men det är alltid roligt att gotta sig i kändisskvaller. Smal eller tjock sitter inte i tumstorleken och det var precis det jag menade när hon definierade sig som fet när hon hade samma storlek som jag. Hur man uppfattar sig själv kan man inte se på kort eller i en spegel. Vissa dagar är man "fet" och andra dagar är man modellsnygg. Så är livet :)

2005-07-05 @ 11:45:07
Postat av: Agneta

Bra sagt Eleonore! Jag blev bara lite upprörd, för jag vet hur jag skulle ha tänkt för 10 år sedan. Tycker bara så oändligt synd om alla tjejer som går omkring och känner sig odugliga bara för att alla "kändisar" är så smala.

2005-07-05 @ 11:52:09
Postat av: Ida

Jag har haft 32(!) i jeans. Och DÅ var jag fet (led för tre år sedan av fetma när jag var i femtonårsåldern). Men nu däremot kommer jag i ett par 28-or (replay, acne osv) och är mer åt underviktshållet än övervikt i bmi). Tror det beror mycket på benstrukturen. :) Men jag har smala ben så det är ofta ett problem att passa in i midjan gällande jeans..

2005-07-05 @ 15:51:31
URL: http://idis.blogg.se
Postat av: Jessica

Nej, nu måste jag oxå lägga mig i.

Man är INTE fet när man har 32 i jeans. Tänker inte ens lägga till ett utropstecken efter storleken heller. Ida får det att låta som att om man har 32 i jeans så är man elefantfet. Vet hut!

32 i jeans motsvarar ungefär 42/44 vilket är en MYCKET vanlig storlek bland svenska HELT NORMALA kvinnor.

Detta jämförande av tumstorlekar i jeans är så dödsbarnsligt så man baxnar. Smalast vinner INTE!
En vuxen kvinna som har 24 i tum....hrm...om inte tumstorlekarna är helt galna.....så skulle jag nog säga att det är sjukligt, för det borde väl motsvara typ stl 140 i barnstorlek (dvs stl 10år).

Sådärja, nu har jag fått morra högt och länge nog!

Mode och stil är totalt oberoende av storlekar, sådeså!

I övrigt - stående applåder till dig Eleonore - älskar din blogg och läser flera gånger om dan. Extra roligt inslag är dagens outfit. Keep up the good work! : )

2005-07-06 @ 08:20:15
Postat av: Eleonore

Jessica: tack för berömmet. Jag håller med dig men återigen ligger det där helt hos sig själv, det är därför det är så himla svårt att diskutera. Min bästa väninna har också 32 midjan och hon trivs alldeles utmärkt med det. Det viktigaste är ju trots allt att man är nöjd med sig själv :)

2005-07-06 @ 08:27:41
Postat av: Ida

Men ok, låt mig klargöra min kommentar. :)

Det var inte meningen att det skulle uppfattas så. Men när jag för första gången i mitt liv kunde använda jeans som 16åring blev det storlek 32. Och nu som 18åring 28.
Och jag har haft stl 48 i kläder, nu 36. Men självklart behöver man inte vara fet om man har 32 i jeans. Sorry om det uppfattades så.. Fast å andra sidan hade jag faktiskt övervikt då, men alltid haft smala ben. Hm, kan bero på det också, att jag ansåg mig större i storlek (32) än var det egentligen är, bara för att jag själv var stor. Äh. :) Inget illa menat iaf!

2005-07-06 @ 09:13:15
URL: http://idis.blogg.se
Postat av: Maria

Alltså, Nicole är ju utmärglad. Jag väger runt 55kg ( längd 168) och har 25 tum i jeans. Och jag är inte pinnsmal på något sätt. Så det är nog inget att gå efter vilket jeansmått man har...

2005-07-06 @ 23:16:22
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: karin

jag har 30 i jeans.. men 24 är ju lite väl smalt! önskar bara att jag var det... väger ca 60 å e 172 cm lång... ska gå ner till typ 50. vet ej bara hur.. har tränat rätt så mkt men de blir ju bara muskler å man ser inte smalare ut av det... å svälta sej går ju typ inte... men men... ha det!

2005-08-04 @ 19:41:58
Postat av: Eleonore

50 kg när man är 172 cm låter väldigt lite. Jag väger 49 och är 158,5. Det känns proportionerligt. Och muskler väger mer än fett så häng inte upp dig på vågen :)

2005-08-04 @ 19:57:57
Postat av: matilda

Att säga att den som har stl 24 på jeans inte har kommit in i puberteten är helt fel. Jag har 24 i tum och jag är inte alls överdrivet smal. Det där beror helt på hur man är byggd.

2005-08-10 @ 15:30:55
Postat av: vicki

Alltså jag väger 51 och är 164 cm lång, jag bryr mig inte jag har storlek 70 på en del kläder och storlek 35 på en del...

2005-12-21 @ 12:34:40
Postat av: Sophia

Nicole är ju skit äcklig nu! hon ser HEMSK ut. Hon e ful, äcklig och snuskig nu... Hon var bättre som kurvig.

2006-08-16 @ 16:54:57
Postat av: lajjan

Nicole Richie har en guds garderob! -men jag tycker inte att hon utstrålar hälsa och hälsa och välmående är det viktigaste varesig man väger tre eller åttio kg. Mitt bmi är 19,9 och är stl. 27-28 i jeans med en hälsosam kroppsuppfattning!

2007-04-26 @ 19:53:18
Postat av: rebecca

Hej! Nicole är ingen förebild, för smal hon tkr själv att hon är assnygg men det är hon absolut inte, blir så trött på massa fjortisar som tror det är fint o banta ner sig så där, TÖNTIGT.

2007-06-09 @ 21:35:41

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits