Nyfärgat hår, resultat: SVART!

(Tänk nu inte på hur trött, osminkad och blek jag ser ut. Kortet är faktiskt taget klockan 6.30 när jag kom till jobbet i morse efter att ha gått upp vid 5.30 och åkt motorcykel hit)

 

Färgade ju håret igår då. Tog mellanbrun, från mörkblond till svart blev det. Kanske inte SÅ smart att färga ett solblekt hår kanske. Men gjort är gjort och det är bara att gilla läget. Får väl sitta i solen så att det bleks ner lite. Det kanske är en vanesak? Eller så ser jag helt enkelt ut som en punkare..... 


Kommentarer:
Postat av: Agneta

Brukar ju blekas lite efter några tvättar. Men jag tyckte att det var fint! Ser inte konstigt ut på kortet iaf.

Postat av: Eleonore

Det är nog chocken från att vara blond och efter håret torkat efter duschen är det svart. Kände inte igen mig i spegeln i morse, blev lite rädd :)

2005-07-05 @ 07:30:26
Postat av: Hanna

Tycker det ser jättefint ut. Av nån anledning (antagligen inte hårfärgen) så påminner du om Jessica Simpson på bilden.

2005-07-05 @ 08:11:47
URL: http://hanaslilla.blogg.se
Postat av: Eleonore

Tack för att du tyckte det såg bra ut, den värsta chocken har lagt sig (kanske för att jag inte kollat i spegeln), men tyvärr kan jag inte hålla med dig om Simpson. Tar det som en komplimang i alla fall för jag tycker Jessica är söt :)

2005-07-05 @ 08:17:15
Postat av: Anders

Håller med Agneta om att det ser naturligt ut på kortet. Matchar din ögonfärg fint oxå. (Kul att titta i ditt "modemagasin" förresten)

2005-07-05 @ 08:23:29
Postat av: camilla

Jag tycker att det ser jättebra ut.
Får jag fråga vilken storlek det
är på din AB väska, funderar på
att köpa en själv.

2005-07-05 @ 08:29:02
Postat av: Ella

Fin färg! Jag tycker att färgen passar bra till din hy och dina ögon. Du skall vara nöjd! :-)

2005-07-05 @ 08:32:06
Postat av: Eleonore

Tack för stödet, mitt självförtroende hoppade upp några pinnsteg nu :)
Camilla: jag har stl medium på min AB väska. Small kändes lite puttinuttigt för den här modellen och en stor väska har jag redan. Den är väldigt rymlig, idag har jag t.ex. borste, havaianas(hade dem där på vägen till jobbet, funkar inte så bra m flipflops på motorcykel), vattenflaska, mobil, stor plånbok (med tomt innehåll), digitalkamera, 4 läppglans, handcreme, skärp, solglasögon, almanacka, liten Gucci-väska, batterier....Kanske lite mer detaljerad info än du ville ha men nu förstår du att det räcker med en medium :)

2005-07-05 @ 08:38:44
Postat av: Linda

äh, det där var väl inte så farligt! ser förresten ut som om du skulle kunna vara så där mörk av dig själv om man ser till dina övriga färger. och punkare? pah, har du någonsin sett en stylish punkare? : )

2005-07-05 @ 10:28:06
URL: http://lindarling.blogg.se
Postat av: Den tjocke konsulten

Nejdå du är så snygg så, trevlig blogg att läsa i övrigt också!

2005-07-05 @ 12:53:37
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Rebecca

Haha, jag skulle kunna copy/paste-a ditt inlägg och köra på min blogg!!
För ett par månader sedan (är blondin ursprungligen men färgade det mellanbrunt på salong i mars) så ville jag darka ner håret lite och köpte en Wella Viva intensivtoning nyans mellanbrun. Det blev kolsvart (i alla fall nästan). Jag trivdes rätt bra med det även om jag aldrig valt det på egen hand. Det försvann allteftersom jag tvättade håret, och ingen utväxt blev det heller, eftersom håret ljusnade i takt med att det växte ut!

2005-07-05 @ 16:47:33
URL: http://rebeccommended.blogspot.com
Postat av: sanna

well, inte tracka ner på punkare! punkare är fina varelser.

2005-07-06 @ 01:26:46
Postat av: Alexandra

Det är alltid svårt med hårfärg! Jag blir oftast mörkt svartlila istället för ljuvligt chokladbrun.
Har inte färgat håret på ett tag nu, men är lite sugen på att testa L'oreal Tone Refiner. En genomskinlig glanstoning för brunt hår. Har bara sett den i USA än så länge men det går nog att fixa hit en flaska :)

2005-07-06 @ 07:31:22
Postat av: Eleonore

sanna: rackar inte ned på punkare, alla får ha sin stil - men det är inte min stil (pappa var punkare som ung) :)
alexandra: Tone Refiner lät ju jätteintressant, istället för att tona om håret hela tiden kan man bättra på med glans.

2005-07-06 @ 07:34:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits