Shopping i Malmö, hjälp!

Nu behöver jag hjälp. Fast jag har lika långt till Malmö som till Göteborg så har jag aldrig shoppat i Malmö, det närmsta jag kommit är Sturup och där är det ingen vidare shopping :)

 

Jag ska i och för sig inte handla själv eftersom jag är i princip pank, men jag ska agera stylist åt en kompis. Det är så roligt att hitta grejer åt henne. För några år sedan ägde hon bara randiga, stickade tröjor och koftor. Men det har jag vant av henne med. Frågan är nu bara hur jag ska få henne att använda det igen :)

 

Hur som helst så skulle jag vilja ha tips på bra butiker och då inte H&M, Zara osv. utan mindre butiker med roligt utbud. Ni vet nog vad jag menar.


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Längs med gågatan i malmö kan man faktiskt hitta en hel del. Det finns bra mycket fler butiker än HM, Lindex. Beväpna dig med tålamod dock, gågatan är ganska lång och rak (varför inte bygga bättre centrum?) och missar du en butik och vill gå tillbaka till den sen så blir det lite jobbigt. Bekväma skor är ett måste.

Postat av: Dilona

Förresten, kolla in lunchutbudet på Saluhallen. Det finns ganska mycket att välja på och är gott.

2005-07-07 @ 08:49:59
Postat av: Dilona

Det ska förresten finnas en butik på samma torg som HM och McDonalds ligger (Gustav Adolfs torg tror jag) som säljer begagnade märkeskläder och sånt som liksom blivit över. Kanske värt att kolla in, fast jag minns inte vad den heter. Förra året fanns en hel del snyggt där.

Nu måste jag sluta kommentera och börja jobba.

2005-07-07 @ 08:57:03
Postat av: TINA

Apropå shoppingtips skulle jag vilja ha sådana för Halmstad. Gärna tips på bästa stället för lunch och bästa stället för fika också. Ska vill västkusten snart* :)

2005-07-07 @ 09:03:28
URL: http://tinasblogg.blogspot.com
Postat av: camilla

Butiken på Gustav Adolfs torg heter Eurostock och är en outlet som säljer gucci, d&g m.m. På Baltzargatan finns en hel del roliga butiker bla nr 19, på Stora nygatan finns en butik som heter Issue. Det finns ett nytt "köpcentra" på storgatan
som heter storgatan, där finns bla combination där har dom 30% på c&c california just nu. Är det något speciellt märke du letar efter?

2005-07-07 @ 09:12:58
Postat av: Eleonore

Halmstad centrum ör faktiskt ganska mysigt, bra utbud för en sådan liten stad. För roliga märkeskläder har du Soda, Paparazzi och Dodici. Sedan de klassiska kedjorna förstås. Ska ni ha picknick ska ni hämta sallad från De Mare delikatesser. Mums. Fika är mysigt på det lilla cafét som ligger mittemot Wayne's. De har bytt ägare för inte så länge sedan och nu kommer jag inte på vad de heter...Kedjor är kanske inte så kul men läget för Espresso House är jättefint i drottning kristina passagen. Det var i alla fall lite tips :)

2005-07-07 @ 09:15:33
Postat av: TINA

Å* Super! Det ska jag skriva upp! Espresso House är min favorit. Ser alltid till att vi har tid med ett snabbt stopp där när vi är på GBG:s station. Tack för hjälpen!

2005-07-07 @ 09:19:18
Postat av: Eleonore

camilla: tack för tipsen, jag är egentligen inte ute efter ngt särskilt märke, bara almänna tips om bra affärer. Men inte bra att de reas C&C eftersom jag gillar det. Jag får ju inte shoppa ju :)

2005-07-07 @ 09:24:53
Postat av: Helena

Tycker absolut att ni ska komma till Combination i Storgatans galleria! Förutom 30 % på C&C har vi även samma rabatt på Chip&Pepper, Rock&Republic, Juicy och andra roliga märken. Dessutom 50 % på våra "streeetmärken", dvs triple5soul, aem´kei, abercrombie mfl. Välkomna!

2005-07-07 @ 10:11:19
Postat av: Eleonore

Ska absolut komma till Combination, det svåra blir att hålla i plånboken verkar det som :)

2005-07-07 @ 10:15:02
Postat av: Eva

Helena: Jobbar du där :-)))

Jag har tittat på C&C-tröjorna men tycker de är lite dyra ändå.

2005-07-07 @ 10:16:55
Postat av: Helena

Ha ha, hur kunde du gissa det? Visst är de lite dyrare, men många blir så kära i passformen och kvaliten att de är beredda att betala lite mer för det. Men nu är det i alla fall rea!

2005-07-07 @ 10:46:02
Postat av: Camilla

Factory på Gustav Adolfs Torg brukar ha söta saker. Spirit (de har två butiker) som ligger längs gågatan har ACNE, FK, Marlene Birger och sånt. På den Spiritbutik som ligger närmast Triangeln (ett torg) finns det en Filippa K store-in-store på övervåningen. Sale pågår (men eftersom detta är Malmö och inte Stockholm kör de inte rean fullt ut..) : ( Issue är ett måste, de har 50% nu också.

2005-07-07 @ 11:07:23
Postat av: Jasmin

Jag älskar också Combination, blev så glad när det öppnade! Annars har du Nr 19+ på Baltzarsg. och Nr 19 vid Gustav adolfs torg typ, vid godisaffären Gottelisa som ligger på gatan som går ner mot "bakom" Lilla Torg. På samma gata som Issue ligger Las Vegas lite längre ner, som är an skitcool affär med smycken, väskor, kläder second hand och blandat. Men min egna lilla guldgruva (kanske inte borde skriva detta? haha) är Chique som också har 2nd hand (vintage Dior-väskor YSL solglasögon m.m.) är en undrbar liten affär som ligger vid Davidshalls torg, på en gata upp mot Fersens väg. På samma gata ligger också en liten skön surf-shop som har snygga bikinis m.m. Sen ligger ju Lilla glassfabriken på en gata som går parallelt med den, de har världens godaste glass! Hemmagjord såklart :) rekommenderar vit choklad och jordgubbssorbet om man är sugen på något fräscht, annars säger jag bara: rocky road och texas fudge - mmmmmmmmm! (Sen får man jogga lite extra långt på kvällen :) Och för jeans - glöm inte STUK och SOLO! Det var väl det mesta tror jag?

2005-07-07 @ 11:17:20
URL: http://jasmins.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Tack för alla tips. Extra tack till Jasmin för att du delade med dig av ett smultronställe, hade nog inte hittat dit annars. Nu har jag 'tillräckligt med kött på benen' för att spendera lördagen (ska bli 27 grader och sol, puh) i Malmö :)

2005-07-07 @ 11:21:49
Postat av: Jasmin

Malmö har växt otroligt bara de senaste året, det är en jätterolig stad att bo i! Helt perfekt, inte för liten och inte för stor! Vill man ha en riktig storstad ligger ju Köpenhamn 20 minuter bort, det är helt idealiskt! Tyvärr kommer man inte iväg så ofta... Jag hade velat se MANGO och Top Shop öppna i Malmö. Sjukt att TS finns utanför Lund men inte i Malmö! Har fortfarande inte varit på Nova Lund, man orkar sig liksom aldrig dit... Sen undrar jag hur nya Åhléns på gågatan kommer bli när det öppnar. de har sagt att det ska bli mer som Åhléns i Stockholm, och det är ju inte helt fel!

2005-07-07 @ 11:24:20
URL: http://jasmins.webblogg.se
Postat av: fia

CHIQUE som jasmin skrev. den ær så bra , dit måste du gå. dær hittade jag ett silvrigt YSL bælte som ær så snyggt før bara 70 kr :) sen har dom sånt fint kolllage med utklipp från olika modetidningar i sitt skyltfønster , blir alltid glad nær jag ser det. men kolla runt davidshall , dær finns massa små skumma butiker .

2005-07-07 @ 12:11:49
URL: http://thencioleriochiewannabe.blogg.se
Postat av: Eva

Det står lite om Chique i nya Elle!!

2005-07-07 @ 21:05:06
Postat av: Cissi

Om du fortsätter Nya Storgatan ner, ganska långt ner finns ytterligare en 2hand affär,de börjar få in mycket nu, kanske lite tantvarning på grejorna. Om du kommer ifrån stationen eller om du går ner till stationen via Stortorget finns en liten pärla som heter Issue, hon har cacharel och Marc by Marc Jacobs (bland annat) även Pucci. På Isola är det upp till 40% nu. Det ryktas att Eurostock säljer kopior. ABCD har rea nu... och de säljer bla Gucci.

2005-07-08 @ 09:51:51
Postat av: Cissi

Jag menade inte Issue utan Isola!!!

2005-07-08 @ 09:52:37
Postat av: Eleonore

Tack för de tipsen! Jag visste att ABCD fanns i Malmö, det har vi i Göteborg också. Lite varning på dem dock för jag upptäckte att en Gucci-väska jag har, kostade 500 kr mer där ...

2005-07-08 @ 10:01:27
Postat av: sesan

jag letar efter telefonnummret till en butik som ligger i "gallerian" Max 30 på gågatan i malmö. de säljer lite D&G och den ligger brevid make upstore. vet ej namnet på butiken. Någon som vet??
Vill hör aom de har rea på en klänning från Nina R.

2005-07-22 @ 13:12:34
Postat av: Adeline

På tal om shoppingtips, nån som har shoppingtips för Västerås?

2005-08-07 @ 10:39:19
Postat av: Ulrika

vet någon om combination tar emot praoelever från 9:an?

2005-08-07 @ 20:47:28
Postat av: julia

Någon som handlat på Chique eller Eurostock? Vad? Hur mycket kostade det? Finns det väskor, isåfall vad skulle en sådan kosta? Vilka märken har de? Ge mig massa tips! Ska till Malmö och shoppa på onsdag och har planerat att besöka de två affärerna.

2005-08-28 @ 18:43:41
Postat av: Mandy

Alla som e ute och shoppar i Malmö borde helt klart kolla in Sneakersnstuff på Engelbrektsgatan, på samma gata finns även nr19 oxå värt. Sneakersnstuff har skit nice sortiment på sneakers ofta sånt som ingen annan i Sverige har och som tar slut direkt i London www.sneakersnstuff.com

2005-12-26 @ 17:38:40
Postat av: simon

var ligger ABCD i malmö??

2005-12-27 @ 09:48:15
Postat av: linda

hejsan, jag har värkligen paraktik panik, hade en jättebra plats i stockholm men blev nedad den nu i stista sekund. Går textil och konfektion så måste hitta en plats som har något med kläder att göra, letar förbrilt efter en stylistfirma som både sysslar med hår,skönhet och kläd-rådgivning ! eller nått företag inom modebranshen, nån som har nått tips, känner någon stylist i skåne eller något, behöver värkligen hjälp ! finns på msn, [email protected]

2006-01-24 @ 10:25:18
Postat av: louisa

ABCD ligger på Baltzargatan (tror jag att det heter)precis bredvid MaxMara

2006-08-17 @ 20:37:58
Postat av: Anna

Hej, jag undrar om någon vet om PAPARAZZI butiken finns i malmö? var isåfall? tack så jättemycket

2006-12-30 @ 14:58:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits