Syndat och nu: botgöring

Jag har godisdag på lördagar, men det blir alltid fredag-lördag-söndag. Likaså idag, det har blivit en flipper och en massa smågodis. Just nu gör jag min botgöring genom att äta färsk ananas och gul vattenmelon.

 

En kompis och jag diskuterade godis förra helgen, hon är precis som jag en godisoman. Men efter man proppat i sig godis mår man bara illa och blir darrig av allt socker. Mat är så himla mycket godare egentligen, varför fortsätter jag tugga gelatin när jag vet att jag kommer att må illa?

 

Snart är arbetsdagen slut, det har varit helt dött på jobbet idag, alla har nästan semester. Skönt att det inte är så himla varmt när jag ska sätta mig i min skrutt och åka hem. Countdown: 25 minuter kvar


Kommentarer:
Postat av: Marajja

Undrar oxå varför man gör så!!!!!
Man vet ju att man kommer må så himla illa , ändå så äter man tills det är slut!
Ont i tänderna får jag mä!
Man är ju helt klart beroende av socker, men allt innehåller ju det oxå så de är ju inte det lättaste å sluta med.
Vill oxå gå hem nu OCH ha semester. Hela två veckor kvar.....
Ska nu hämta mitt paket med koftan alla beställde och paket från zoovillage med nya flipflop från havaianas!!!
Alltid nåt att glädjas åt!

2005-07-15 @ 15:44:15
Postat av: Hanna Nordsten

Åh, nu blev jag också sugen... ska nog kila ner och köpa lösgodis och fredagsbilagorna strax, har inte bltit av än. :)

2005-07-15 @ 16:58:05
Postat av: Louise

Jag är också något av en godisoman. Älskar allt som är sött, godis, glass, bakverk, osv. Godis går verkligen inte att sluta äta, har jag en stor påse och har ätit massa och nästan mår illa kan jag verkligen INTE sluta tills allt är uppätet. Det är nästan skrämmande ju. Mat är jättegott, men är man godissugen är man. Frukt är inte godis då :P.

Postat av: engla

jag är med godisoman, allafall när det gäller smådgodis som karamellkungen. Säger att jag ska bara äta på lördagar men det blir fre, lör, sön + nån dag i veckan för mig med. Scheisse. Som att kroppen skriker efter det...hmm.

2005-07-15 @ 18:44:36
Postat av: bambs

Hmm. Gul vattenmelon = honungsmelon?

2005-07-15 @ 23:04:53
Postat av: Eleonore

Gul vattenmelon=Gul vattenmelon :)

2005-07-15 @ 23:08:37
Postat av: bambs

Trodde dom bara var röda. :o

2005-07-16 @ 00:36:44
Postat av: Linda

Jag älskar lakritskritor!

2005-07-16 @ 16:56:28
URL: http://bloggadoris.blogspot.com
Postat av: sara

mig är det nog nåt fel på - jag tycker inte om godis. Kanske en gång i månaden äter jag godis - skulle aldrig köpa godis till mig själv. Möjligen riktigt mörk choklad...

Socker är blä, salt är gott! JaG ÄLSKAR nötter istället!

2005-07-16 @ 18:49:41
URL: http://hedgehog.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits