Wella decoré

Jag klippte mig och färgade håret för mindre än en månad sedan. Solen har blekt bort all färg och nu är jag mer blond- än brunhårig. Gick till min eminenta frisör och frågade om det var ok att färga det själv eftersom det blir ganska dyrt om hon ska färga om det varje vecka :)

 

Hon gav mig tips om vilken färg jag skulle ta och jag färgade det i fredags. Men nu har jag ju varit ute i solen i helgen och verkligen försökt skydda håret med scarf och allt. Men nu är det ljust igen. Ska köpa en riktigt mörkbrun nu för jag blir så trött på det här! Jag har bruna ögon och mörka ögonbryn fast jag är mörkblond. Jag trivs bättre i brunt hår och det är så snyggt när man blir brun på sommaren. Stackars håret bara, lär väl bli slitet.

Wella decoré

Kan i alla fall tipsa om Wella Decoré, jag använde 7/7 nu men ska pröva 5/0 eller 4/0 istället. Let you know how it goes!




Kommentarer:
Postat av: Agneta

Vill man vara fin så... Men en toning kan ju snarare vara bra för håret. Mitt såg rent ut sagt fördj***igt ut, men efter en toning hos frissan blev det som nytt!

Postat av: sparris

Vet att det är grupp 8-linsgrytevarning på't och jag har inte provat det själv heller, men henna då? Om det finns någon brun nyans som funkar för dig?

2005-07-04 @ 14:31:45
URL: http://blekgul.blogspot.com
Postat av: Eleonore

hennafärg finns väl bara i röda nyanser? Jag hatar rött hår, det påminner mig om när jag var i 12-13 årsåldern och tonade håret i alla röda nyanser som fanns.

2005-07-04 @ 14:36:01
Postat av: bubblas

henna finns i rött svart och brunt... det funkar jättebra! jag är askblond men färgar mitt hår svart med henna (köper den i en utländsk livsmedelsbutik så det är ett märke som österländskor använder) det är verkligen kolsvart... har tröttnat på det nu så jag tänkte börja färga utväxten brun... så jag får en mjuk övergång till lite ljusare färg... henna går nämligen inte att färga bort... man ska heller inte använda vanlig hårfärg eller permanent efteråt eftersom det förmodligen inte går ihop kemiskt... är lite sur för det eftersom jag skulle vilja permanenta mig nu... dessutom kan man blanda färgerna sinsemellan...

2005-08-11 @ 21:49:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits