MAC -. Headliner vs. Clinique - Shy beige

MAC -. Headliner

Som många andra jagar jag alltid efter perfekta jeansen och perfekta läppglansen. Har ett tjugotal, varav 5-6 åt gången i väskan....Hörde att MAC skulle ha väldigt bra glans så jag köpte ett i färgen Headliner(ej på bilden), beskrivs som:

"Shade description: Creamy pink vanilla with gold pearl (Frost)"

Tyckte att den var jättesnygg i ca två dagar. Sedan var mina läppar så uttorkade att följande vecka var det Labello som gällde.

Återgick efter mitt test till min favorit när det gäller beiga naturliga läppar: Clinique Shy Beige(ej på bilden)...den är tyvärr på upphällningen nu men det blir nog ett återköp. Läpparna blir mjuka och lagom beiga, inte heltäckande.

 

Det var det.


Kommentarer:
Postat av: Ran

Min bästa vän skickade mig nyligen ett underbart lip gloss från Nars i färgen orgasm. Skumt namn men riktigt bra resultat, som inte ser för målat ut.Finns dock endast hos Sephora än så länge.

2005-06-10 @ 11:28:53
Postat av: Ran

Kan annars tipsa om ett lip gloss från Nars som heter orgasm. Skumt namn men jättefint resultat, som inte ser för målat ut.Sephora är än så länge den enda återförsälaren för detta gloss.

2005-06-10 @ 11:30:36
Postat av: Eleonore

Finns på eBay också...det är ju samma nyans som rouget (som jag aldrig köpte). Lite korallrosa i färgen, det är ju snyggt. Själv är jag inne i en fas med väldigt naturliga läppar så det är beiga toner som gäller. Hade en lång rosa period förra året och testade olika Juicy tubes och Biotherm (faktiskt den som Sofi tipsar om i Aftonbladet idag) så just nu ligger rosa kvar i badrumsskåpet.
Kan ju passa på att varna för Make Up Stores korallfärgade(nästan orangea) lipgloss wand. Värdelös applikator och det håller i tio minuter max.

2005-06-10 @ 12:24:43
Postat av: Ran

^^
Gäller detta även deras ögonskuggor? Har funderat på att köpa deras skuggor eller eventuellt från Face sthlm. Men jag är lite skeptisk och undrar hur deras kvalitè är..

2005-06-10 @ 12:59:41
Postat av: Eleonore

Jag har ganska många skuggor från MUS och jag tycker inte att de är så bra. På mig lägger de sig i veck, men å andra sidan har jag kompisar som älskar deras skuggor. En grej jag är nöjd med är deras guldiga eyedust och deras rouge som är prisvärda och finns i många färger. Ansiktssprayen är också bra när man sitter mycket framför datorn.

Den absolut bästa ögonskuggan jag testat är Estee Lauders, sitter hela dagen och så har de de gulligaste förpackningarna. Men inte de gulligaste priserna.

2005-06-10 @ 13:07:44
Postat av: Ran

^^
Ok, tror nog att inte att jag kommer testa MUS-produkter. Håller mig till mina gamla vanliga godingar från Chanel, YSL och Nars. Estee Lauder brukar tråkigt nog inte ha färger som passar mig som är mörkhyad.

2005-06-10 @ 21:44:06
Postat av: Rebecca

Jag bloggade bara för ett par dagar sedan om Locobase Repair som finns på apoteket. Den är jättebra att grunda läpparna med innan man tar läppglans. Jag har den under ett från just MakeUpStore (som heter "hot" och är fint i övrigt men rätt uttorkande), det funkar riktigt bra. I övrigt tycker jag Face kickar MakeUpStores rumpa när det gäller det mesta. Speciellt de lösa ögonskuggorna är Face mycket mycket bättre på!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits