Stolt bränna....

..i helgen har jag varit mycket på playan och solat smart. Rejält med solskyddsfaktor och jag är riktigt stolt över detta. Jag brukar inte bränna mig så lätt men jag blir ofta först röd sedan brun. Men med solskyddsfaktor slipper man se ut som ett stoppljus och man blir brun direkt. Riktigt fräsch bränna har jag lyckats med. Till och med händerna och benen blev bruna, något jag inte brukar lyckas med. Så idag passar mitt korallfärgade nagellack från O.P.I utmärkt. Man känner sig snyggare när man är brun tycker jag. Synd att vädret sviker idag bara. Trodde inte det var sant när det var 25 grader på midsommarafton, har nog aldrig spenderat dagen på stranden förut. Bäst firas midsommar i Leksand tycker jag. När jag var liten hade jag landskapsdräkt och allt. Nog med skryt om väder och bränna, jante come back :)

Kommentarer:
Postat av: sara

åh, ja - Leksand... Min barndoms midsomrar firades dock på Gammelgården i Rättvik men det är helt okej. Jag tycker inte att det är midsommar om man inte är i Siljansbygden.

Ska till Leksand på semester - på lördag! Två veckor med hockeyskola och stillsam shopping. Lovely!

2005-06-27 @ 14:54:46
Postat av: Eleonore

Jag och pojkvännen pratade om det i helgen - att åka upp alltså. Lite svårt att matcha när det passar för båda dock. Men ett besök ska jag definitivt hinna med i sommar. Var där i våras och köpte farmor och farfars gamla bil men då hade det inte blomstrat upp ännu. Ha det så trevligt där och hälsa Leksand från mig!

2005-06-27 @ 15:00:26
Postat av: sara

det ska jag - och jag ska gå i timmar på Lop-Nor... Har aldrig förlåtit mig själv för att jag inte köpte en gulbrun teservis från Nittjö där för två år sedan...

2005-06-27 @ 15:04:39
Postat av: Eleonore

Har alltid tyckt att Lop-Nor är världens konstigaste namn, vet du vad det står för? Är det bara en fökortning för Loppis på Noret??

2005-06-27 @ 15:12:57
Postat av: sara

haha, det har jag också undrat men visst måste det vara som du skriver. Övervåningen i ladan är skitläskig, man kan se ner genom plankorna... men det finns många fina saker där.

2005-06-27 @ 22:44:31
Postat av: Jasmin

hihi, vad roligt att folk pratar leksand! morföräldrarna har hus där, så är van vid dala-midsommrar sedan, ja... alltid! detta var första sommaren på hur länge som helst som jag inte kunde åka upp p.g.a jobbet :( saknar det verkligen! Lop-Nor med mamma och Leksands Filmfestival är alltid självklara måsten! :)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits