Bästa rengöringen

Fick en fråga om en bra rengöring som helst inte ska vara testad på djur. Genom att jag jobbat i skönhetsdisken så har jag i alla fall testat en del.  Alltifrån Cliniques trestegssystem, Kanebos fyra(!)stegssystem, mousse, gel och mjölk från Biothem, Lancome, Lumene, Make Up Store, Body Shop osv...Favoriten just nu är Kanebo Creamy Soap, man blir riktigt ren och så doftar den diskret. När jag är riktigt torr använder jag Galatée och Tonique Confort från Lancome (fast jag gillar inte deras stödparfymering i alla produkter). Ögonmakerengöring har jag ingen separat även om man ska det. Får nog införskaffa nu när jag gett mig in i ögonskuggedjungeln.

Men alla ni andra måste ju också ha en favorit, så tipsa på!


Kommentarer:
Postat av: Lisah

Jag gillar verkligen Clinique! Men deras ansiktsvatten är ju über-starkt (tycker jag)
så jag använder bara tvålen & krämen
i 3-stegs! Nått bra alternativt ansiktsvatten?

Postat av: Anonym

Jag använder NIVEAs blåa gel, den tycker jag är hur bra som helst. Eller det är bara jag som har en begrändas budget och inte vill lägga pengar på sånt?

2005-09-21 @ 15:56:25
Postat av: Eleonore

Man ska helst använda alla tre stegen eftersom de är anpassade efter varandra, jag antar att du har 2:an på ansiktsvattnet? Den innhåller alkohol och är ganska exfolierande. Det finns svagare varianter, 1:an eller den nya Mild:

http://www.clinique.com/templates/products/3step_prod.tmpl?CATEGORY_ID=CATEGORY5339

2005-09-21 @ 15:56:39
Postat av: helena

En väldigt mild rengöring (jag har känslig hy) som jag älskar är från serien rejuvi. den är helt underbar!

2005-09-21 @ 15:57:48
URL: http://heleina.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Niveas blåa tup har jag också använt, den är ett jättebra budgetalternativ. Deras peeling brukar jag alltid köpa. Anledningen till att jag köpt på mig en massa märkesprodukter är för att jag jobbat med det :)

2005-09-21 @ 15:58:31
Postat av: Eleonore

tub skulle det vara :)

2005-09-21 @ 16:00:37
Postat av: Mia

Jag är i desperat behov av hjälp. Har just nu en finnkris och känner mig jätteful. Jag har oren hud och får med jämna mellanrum dålig finnar (värre på vintern). Nu är jag väldigt sugen på att testa Dermalogicas serie mor problemhud och undrar om någob har erfarenhet av det märket eller har andra tips?

2005-09-21 @ 16:01:22
Postat av: Eleonore

Jag tror minsann att Ellinor testar deras produkter nu, du kan ju fråga henne kanske:

http://nippertippan.webblogg.se

2005-09-21 @ 16:04:40
Postat av: Vickan

Helena Rubensteins, Fresh Foaming Gel är världsbäst. Jag har testat det mesta...kan klart rekommendera denna produkt. HR´s ansiktsvatten Honey Tonic är också ljuvligt :-)

2005-09-21 @ 16:06:03
Postat av: maria

jag har testat en hel del. nu har jag precis börjat med shiseido pureness, verkar bra o är snäll mot hyn.

har ngn testat dermalogica lr Exuviance? Nyfiken på hur bra de är...

MIA:det bästa är om du besöker en salong o utför ansiktsbehandling, då blir du kvitt dina orenheter. sen ska man undvika rökning, stress o produkter som innehåller mineraloljor, såsom paraffin och laonil, hoppas jag stavade det sista rätt, lite osäker på namnet.

2005-09-21 @ 16:21:47
Postat av: Lisah

Jo, jag har använt 2: men då ska jag prova nån
av de andra alternativen, för 2an (den lila) torkade ut huden som tusan tyckte jag.

Föresten, nån som tror på tv-shop alternativet,
Proactiv mot finnar? Både Brittan och
Jessica Simpson har ju "satt-sitt-namn"
på att den är bra men jag har inte många
bra egenskaper av tv-shop!

2005-09-21 @ 16:27:49
URL: http://lillalisah.blogg.se/
Postat av: Nannis

Jag älskar Kanebos rengöring. Min hy har blivit helt fantastiskt sedan jag började använda deras grejor! Jag använder Cleansing Creme tillsammans med tvättlappen, därefter Cleansing Soap, ansiktsvatten samt ansiktscreme. Tar lite tid, men det är det värt! Hade problem med T-zonen tidigare, men nu har jag fått riktigt fin hy :-)

2005-09-21 @ 16:32:20
Postat av: Frida

Jag använder Lumene Moisture Dream och tycker den är superbra för min torra hy. Dessutom är den dryg.

2005-09-21 @ 16:32:39
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag gillar Dermalogica skarpt, dyrt, men går att beställa med 20-40% billigare pris på lookfantastic.com.

2005-09-21 @ 16:49:52
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har känslig hy och gillar Clarins Gentle foaming cleanser skarpt. Den löddrar knappt alls, men gör snabbt rent & går lätt att tvätta bort. Dessutom är den sjukt dryg, och sånt gillar man ju.

2005-09-21 @ 17:21:22
Postat av: Hanna

Många bra tips här! Själv anväder jag MD Formulations, super bra mot min torra o känsliga hy. Har nyss börjat att använda den o märker redan skillnad, ganska så dyr men verkligen värd priset.

2005-09-21 @ 18:02:46
Postat av: Jag på åsen

Lägger min röst på Dermalogica! Har prövat allt, känns det som ialla fall... Senast prövade jag Lumene mot känslig/torr hud. Tog bort torrheten men jag fick miljoner med tilltäppta porer istället...

2005-09-21 @ 18:12:19
URL: http://livetpaasen.webblogg.se
Postat av: sara

Clinique! Har glömt vad den heter, men det är en rengöringscreme i en stor tub - lite vitrosa är den och känns som grädde i ansiktet... underbar är den!

2005-09-21 @ 18:31:28
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Eleonore

sara: kan det vara Rinse-Off Foaming Cleanser du menar? Den är helt underbar, jag håller med. Och inte alltför dyr heller, tror den ligger strax under 200kr och så räcker den jättelänge :)

2005-09-21 @ 18:41:14
Postat av: Anna

Jag har sagt det förr och jag säger det igen... Dermalogica. :)

2005-09-21 @ 18:50:26
Postat av: hanna

helt annan fråga men...gabriella tipsade om abercrombie & fitch i en butik som heter combo på götgatan. hittar den inte på varken eniro eller telekatalogen. vilket gatnr...ligger den nära brunogallerian och vet nån om de har munktröjorna? någon som har koll? :) eller någon annanstans i sthlm?

2005-09-21 @ 19:57:31
Postat av: mia

En röst till på Rinse-Off Foaming Cleanser fårn Clinique. Håller ofattbart länge och doftar mums! och förutom det rengör den ju bra :)

2005-09-21 @ 20:05:37
Postat av: Gee

Dermacologica Ultra Calming Cleanser är superb om man har lätt att få oren hy. Jag har provat lots and lots men denna funkar finfint. Tror den lilla flaskan kostar 340 eller så- fast den räcker typ 6 månader så det blir inte så mycket om man slår ut det :-)

2005-09-21 @ 20:28:53
Postat av: Johanna

Mot finnar finns det inget bättre än Murads acne sortiment. Funkar på mig och väldigt många andra. Dyrt men värt det.

2005-09-21 @ 21:37:12
Postat av: Ellinor

(Mia:) Yes, testar Dermalogica just nu, i rengöringsväg så är det Dermal Clay Cleanser för djuprengöring. Hittills har den väl snarare orsakat finnar (!) men det tar ju ofta tid innan huden vänjer sig vid en ny produkt, spec. en som jobbar så aktivt som Dermalogica så jag tror det blir bättre. Mitt tips är att köpa ett kit med miniflaskor så slipper du lägga ut så mkt pengar på en gång och kan testa om de passar dig. Leta på eBay för billigare priser eller LookFantastic som någon tipsade om.

I övrigt så gillar jag Estée Lauders Sparkling Clean. Räcker i evigheter!

2005-09-21 @ 22:53:37
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Mia

(Ellinor): Joo, jag har kollat lookfantastic.com och tänkte beställa deras kitt för hy med tendens till hemska finnutbrott (om man får säga så) som jag har nu. Jag brukar beställa hårprodukter från den sida och den är verkligen suverän. Billigt och det tog tre dagar för mig att få hem alla tio flaskor jag och pojkvännen beställt. Jättetack för tipset!

2005-09-21 @ 23:45:45
Postat av: Tess

Vickan: Jag är också helt såld på Helena rubensteins hudvårdsserie. Det enda jag testat som gör min vanligtvis torra fnasiga hy alldeles mjuk och fin.

2005-09-22 @ 07:10:17
Postat av: Hanna

JAG HAR HITTAT MINA FAVORITER :)

2005-09-22 @ 08:11:58
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Hanna

JAG HAR HITTAT MINA FAVORITER :)

- Börjar med att göra rent ögonen med Lumenes eye make up remover. SUPERBRA!!

- Sen använder jag Cliniques vita creme i en tub med grönt lock. Den är DRYG och jätteskön om man lätt blir torr som jag.

- En eller två gånger i veckan använder jag ACOs Scrub.

- Avslutar med ACOs underbara ansiktsvatten.

2005-09-22 @ 08:16:07
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: vickan

Tess: HR´s hudvård, klart bäst. Tips om du har torr hud...Köp Force-c masken och lägg ett lager innan din make up kräm, funkar som en askungenkräm, helt super...maken håller hur länge som helst samtidigt som hyn håller sig super fräsch.

2005-09-22 @ 09:09:24
Postat av: Blå Boj

Hmm är det nån som vet... många av nämnda märken proklamerar ju ut att de inte testar på djur men vad jag förstått gör de det ändå, fast på delar av produkterna, och sen lägger de liksom ihop tre djurtestade delar till en hel produkt som sen inte testas på djur. fult, men de får sen skriva att produkten inte testats på djur. Nån som vet hur många av dessa som verkligen håller måttet? Själv har jag hållt mig till Body Shop eftersom de är de enda som i alla fall säger att de inte testar ingedienser heller. Vore kul att prova annat också ju!!

2005-09-22 @ 09:20:03
Postat av: Anonym

apotekets rengöringslotion oparfymerad!! Störtbra till att ta bort smink med!! Har använt biotherms ansikstvatten biosource ett tag men när det tog slut fick det bli en budgetvariant: NIVEAS men det är verkligen bra! blev väldigt imponerd! å så luktar det gott oxå! Har sällan finnar men kan få en då och då..finns det nåt bra "medel" mot enstaka finnar, så man slipper behandla hela ansiktet!?/emma

2005-09-22 @ 13:40:11
Postat av: Eleonore

anonym: Clinique har olika produkter för det ändamålet. Läs mer om dem här:

http://www.clinique.com/templates/products/multiproduct.tmpl?CATEGORY_ID=CATEGORY4913

2005-09-22 @ 13:46:06
Postat av: Isabel

Jag har snöat in mig på Suki's produkter. De är helt naturliga och är helt underbara. Just nu använder jag lemongrass cleanser, clay mask, och sukis velvet facial cream. Kolla grejerna på pulpstore.se VERKLIGEN VÄRDA ETT FÖRSÖK!

2005-09-22 @ 22:24:59
Postat av: Thess

Testa NUXE rengöringsgel! Den är hur bra som helst o innehåller inga mineraloljor eller är testad på djur. Jag var skeptisk emit detta märke förut men den här rengöringen rockar!!! Dryg som tusan är den oxå, o detär ju alltid ett plus!

2005-09-23 @ 09:12:11
Postat av: Anonym

Darphin är ju jättebra, även jättedyrt tyvärr... Jag använder produkterna för känslig hy, funkar hur bra som helst för en torris.. Kan starkt rekommendera deras Mild aroma peeling, den bästa skrubb/mask jag har testat!

2005-09-23 @ 09:18:32
Postat av: Mia

Jag har beställt en serie från Dermalogica nu så det blir spännande. Min hudterapeut som jag brukar gå till har Darphin och höjer det märket till skyarna, men jag tycker att det luktar för mycket. det funkar inte i anskiktet, man blir ju nästan hög.

2005-09-23 @ 10:26:00
Postat av: Helena

Använder också MD Formulation, fast för blandhy. Helt suverän. Exfolierar lätt varje gång, behöver inte använda ansiktsscrub särskilt ofta alls längre.
Bästa ansiktsscruben är annars Cliniques, skönt mintig.

2005-09-23 @ 12:31:07
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Stephanie

Hej, jag har en överlägsen favorit:Karin Herzog Finest Chocolate Cleansing! En djuprengöring som används som en mask.Den innehåller äkta kakao(mums,luktar som kola..)och den tar även bort ögonmake up.Man känner verkligen hur den arbetar på huden! Den är inte testad på djur.Serien har äver en super skrub med äkta marmor.Man blir len som en barnrumpa! GOD JUL!

2005-12-20 @ 10:24:24
Postat av: Joppan

Jag har svinigt mkt finnar just nu, och det blir SKITMKT värre då jag typ äter choklad,osv. Jag håller på och testar ACOS acnerens(ej säker på rens) som jag köpte på apoteket idag. köpte ett täckstigt för säkerhets skull ;)

kan skriva om jag märkt ngn förändring,men köpte ju idag;)

VET att sista skrev för tp ett halvår sen, men skriver iaff:) Kram

2006-07-25 @ 20:13:52

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits