Cropped

Twelfth Street by Cynthia Vincent - Kort sammetskavajTwelfth Street by Cynthia Vincent - Kort kavaj
Min farmor är sömmerska, mamma har också sytt en hel del i sina dagar. När jag var liten satt jag och stickade, virkade och sydde kläder åt mina dockor, troll och barbies. Nuförtiden åker symaskinen fram när jag ska sy gardiner eller fålla jeans. Önskar verkligen att jag började sy igen. Jag älskar stilen på outfitsen ovan. Korta kavajer, den till vänster i midnattsblått sammet. Till höger är en kort svart kavaj kombinerad med spets. Så sött och verkligen min stil. Men det är inte lätt att hitta plagg som dessa till budgetpris på kedjorna. Jag har i alla fall inte hittat det. Båda kavajerna och spetslinnet kommer från 12th Street by Cynthia Vincent och hennes snygga kläder kostar mer än jag kan betala. Tyvärr.
Bilder från Active Endeavors

Kommentarer:
Postat av: Charli

De två ursöta kavajerna kan inte vara svåra att sy själv.
De finns ju massor av "basmönster" som du kan använda dig av och sedan korta av/ändra om.
Jag har ibland anv. mig av Stilmönster som jag sedan ändrat efter tycke och smak.
När jag ändå har dig på "tråden" :-) så kanske du/någon har något förslag på bra väskeBayare?

2005-09-21 @ 14:46:49
Postat av: Eleonore

Charli: Nej, det kan ju verkligen inte vara svårt. Och extra coolhetsfaktor att ha knåpat själv. Men så är det det att man ska ta tag i det också, det svåra är att jag inte vill att det ska se hemmasytt ut vilket det med all sannorlikhet kommer att göra...

Väskor på eBay är svårare om man vill ha äkta. Jag har ju bara köpt en vintage dior och min andrea brueckner och det var från säljare som bara sålde ngn enstaka. Så tyvärr kan jag inte ge dig något namn. Vad är det för märke du är ute efter?

2005-09-21 @ 14:54:32
Postat av: emilou

Nu behöver jag ett litet outfit tips igen:) Ska på fest på fredag, och tänkte ha svarta knälånga shorts, svarta strumpbyxor, beige/cremefärgade stövletter med snörning fram (från h&m, kanske bbara finnt i sthlm) och så tänkte jag ha blusen som du också har, med "polokrage" och lite spets osv, i krämvit... Låter det bra? eller ser det konstigt ut med svarta shorts och svarta strumpbyxor under? Har du nåt annat tips?

2005-09-21 @ 15:07:48
Postat av: Eleonore

Ja du, det där med shorts är svårt nu när det börjar bli kallt. Jag hade tyckt att det skulle vara snyggast utan strumpbyxor men då fryser du väl ihjäl? När man har svarta strumpbyxor blir det väldigt vintrigt och med den tunna blusen så kan jag tycka att det blir lite 'obalans' (vinter möter sommar). Men här ska tilläggas att jag inte är någon stylist eller expert heller för den delen...

2005-09-21 @ 15:18:11
Postat av: Lucky Em

Det är inte så svårt att sy en liten kort kavaj, bara det inte är ngn komplicerad krage då kan de bli lite knepigt. Jag skulle rekomendera att man köper en bok i mönsterkonsstruktion, där följer oftast med enkla mönster som man lätt kan ändra efter sin kroppsform. Jag har sytt en del korta kavajer själv det är inte så komplicerat.Stil mönstrena brukar inte vara så bra men.../Emma

Postat av: emilou

Tack för tipset! jag ska leta vidare, men shortsen tror jag att jag behåller, och strumpbyxorna också, för det va rätt snyggt. Men dilemmat om toppen kvarstår! Tur att det är löning på fredag:)

2005-09-21 @ 15:35:37
Postat av: Charli

Eleonore: Jag får en känsla av att du skulle kunna få ett "hemasytt" plagg att se orginellt och inte alls selfmade ut.Du som är så otroligt kreativ!!

Väskproblemet är........jag vill ha en mörkbrun,läder,gärna vintage men i orginal!
De väskor som finns på eBay tycker jag i många fall ser så "billiga" ut.
Hittar du någon som låter som min lite otydliga beskr. så får du gärna tipsa mig.
Tack för att du fögyller så mångas vardag!
Jag hoppas att du förstår dit värde för oss alla "bloggberoende"!!!!!

2005-09-21 @ 15:40:00
Postat av: Eleonore

Charli: Jag ska hålla utkik, ngt som är snyggt som jag heller inte hittat ännu är en gammal brun skinnväska som påminner om Mulberrys Roxanne, en sådan som jag kan tänka mig att de fått inspiration ifrån. Gammal sliten skolväskestil...är det något sådant du är ute efter?

2005-09-21 @ 15:45:14
Postat av: Lucky Em

Emilou: nu lägger jag mig i...men de verkar fint med shortsen, strumpebyxor och stövlarna. Jag skulle nog tipsa om att kanske ha ett svart topp och ett skärp i midjan som matchar stövlarna. Eller ett topp som matchar stövlarna./Emma

2005-09-21 @ 15:54:42
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: emilou

Jag blir bara glad för alla tips! Ang ditt tips, så lät det väldigt intressant!

2005-09-21 @ 15:58:36
Postat av: Eleonore

Lucky Em: du lägger dig inte i, ju mer förslag och idéer desto bättre!

2005-09-21 @ 15:59:29
Postat av: emilou

Jag har beställt den jättefina stickade polotröjan i rosa/beige från h&m med bollar på om ni vet vilken jag menar... Den hade varit helt perfekt till eftersom skorna är på gränsen till lite rosa, svårt tt förklara färgen. Men det känns kanske inte så party, men en polotröja, även om den är väldigt fin. Ett skärp till i så fall.

2005-09-21 @ 16:09:22
Postat av: Charli

Eleonore: Japp,en mix mellan Roxanne och Bayswater skulle vara toppen.Jag kollar oxå runt och tipsar dig om jag hittar något.

2005-09-21 @ 16:37:51
Postat av: Matilda

Jag vill jättegärna ha en sån kort kavaj, helst den från oasis som jag sett på deras hemsida. Någon som sett den i affär?
Sy en har jag inte tid med (iaf inte innan året är slut) har 500 andra projekt på g ungefär.. :p

2005-09-21 @ 21:59:23
URL: http://www.pusspjett.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits