Dagens jeans

Robbie Williams, Lindsay Lohan, Gwen Stefani, Kate Moss och Kylie Minogue är några kändisar som har jeans från australienska Tsubi. På mycatwalk kan man köpa dem för ca 1650 kr inklusive frakt. De verkar inte ha fått in höstens färger ännu men det kommer kanske. En tjej som hypar sina Tsubi är candyyy och på henne ser de verkligen ut att sitta klockrent. För att slippa tull kan man ge sig ut på eBay och leta.

Kate brukar man ju annars ses i sina grå Sass & Bide som nu börjar komma till Sverige. På Browns kan du förbeställa ett par för 135 pund. Sofi hade sina på bio i söndags...



Kommentarer:
Postat av: Karro på Glamourbloggen

Åh... Jakten på de perfeka jeansen tar aldrig slut! Vet inte hur många jag provar innan jag slår till. Det är ett helvete. Samma sak i provrummet varenda gång. Det är roligare med Gasqueklänningar, men kolla in Carmen Electras vansinnesklänning:

http://karolinalassbo.blogspot.com

Jag måste försöka stoppa henne till nästa awards! ;)

Postat av: MiriamVelvet

jag är rätt säker på att det inte är Sass & Bide som Sofi har på sig det är ett par Miss Sixty för jag frågade nämligen henne men de är väldigt lika..

Postat av: Eleonore

Oj, då var de väldigt lika! Miss Sixty ligger nog lite lägre i pris så det är ju ett jättebra budgettips :)

2005-09-13 @ 13:14:38
Postat av: Sofia

Jag köpte ett par tsubi jeans när jag bodde i sydney för ungefär 4 år sedan och jag ÄLSKAR dem fortfarande. Fast mina är lite mer udda, stora baggy med mycket slitningar och deras klassiska små loggor. Skitsnygga och grymt sköna. jag har fått massor med komplimanger för dem!

2005-09-13 @ 13:40:13
URL: http://sofiansblog.blogspot.com/
Postat av: Ev

Har för mig att det var någon som ville ha ett kukui halsband, men vågade inte bställa från ebay? Var det inte i den här bloggen..? Hittar inte inlägget....

Hursomhelst, jag har ett kukui halsband till salu.

2005-09-13 @ 15:38:17
Postat av: Charli

Ev:Hm,jag tror nog att det är mitt inlägg du har läst:-)
jag är totalt rudis på Ebay..........
Det kukuihalsbandet som jag vill ha är tigermönstrat.Alltså inte brunt eller svart.
Hur ser ditt ut och hur mycket säljer du det för?

2005-09-13 @ 15:42:41
Postat av: Sara K

Hej Eleonore och alla andra! Jag har (som många andra denna höst) extrem stövel-ångest... Vill ha en i mörkbrunt och inte alltför comwboy-aktig. Har varit och provat den här (http://www.billibi.dk/sko_stovler_uk.htm# spalten längst till vänster, tredje raden uppifrån)ett par gånger nu men är inte helt säker... Synpunkter och tips om vad man bör tänka på mottages hjärtligt!

2005-09-13 @ 15:49:52
Postat av: johanna

jag köper gärna ett kuikuihalsband.
vad är det för färg och pris på det?
mvh. johanna

2005-09-13 @ 16:14:01
URL: http://johannasmode.blogg.se
Postat av: Julia

Sara K: SKIT SNYGGA! Synd att de inte har en rundare tå...

2005-09-13 @ 16:46:59
URL: http://obsession.blogg.se
Postat av: Ev

Charli: Okej, det jag har är svart. Annars säljer jag det för 150.-

Johanna: Det är svart och jag säljer det för 150.-

2005-09-13 @ 17:14:39
Postat av: Eleonore

Åhå, man kanske skulle starta en egen eleonoreBay :)

Sara K: Stöveln var ursnygg! Jättesnyggt med den mörkbruna nyansen och att den var blank. Tänk dig dem till mörka istoppade jeans och en stor stickad tröja :)

2005-09-13 @ 18:03:55
Postat av: Ellie

Du verkar vara en tjej med intresse av haute couture! Måste då tipsa om denna blogg som jag snubblade in på av en slump!
Salig blandning skrivet av en tjej som älskar mode, svaller och designerplagg!
ENJOY!

www.fancydesire.webblogg.se

mvh. Ellie

2005-09-13 @ 18:58:13
Postat av: MiriamVelvet

Ellie.. brukar läsa hennes blogg och hon min... Kanske en blogbay... där vi kan byta (sälja) grejer med varann ;)

2005-09-13 @ 20:43:17
Postat av: Sara K

Okej, så då är de godkända då...? tack så mkt för åsikter, alltid skönt att få lite feed back! meddelar om/när jag köper dem!

2005-09-14 @ 02:13:45
Postat av: wear sunscreen

MiriamVelvet, blogbay lät ju som ett himla roligt förslag, why not?!!

2005-09-14 @ 07:43:24
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: MiriamVelvet

visst är det en bra ide ;) hmm undra om det är lagligt.. jo det bör det väl vara man får väl sälja privat hur man vill ...

Postat av: ellen

Måste man betala tull om man köper något från ebay?
Blogbay är ju en grym idé!

2005-09-14 @ 16:01:09
Postat av: Eleonore

ellen: jag har aldrig betalat tull, de skriver ofta 'gift' på paketet om du ber om det :)

2005-09-14 @ 16:44:46
Postat av: Lucky Em

Tsubi jeansen såg super snygga ut helst de som såg lite lilaaktiga ut....jag vill ha.//Emma

2005-09-14 @ 19:51:03
URL: http://LuckyEm.bloggi.se
Postat av: wear sunscreen

Det borde vara lagligt, frågan är bara: hur skulle det gå till?? :) Ska alla enskilda bloggare skapa en till enskild blogg bara för detta ändamål eller skulle det vart en gemensam? Skulle ha vart himla kul, särkilt eftersom man ibland lessnar så fort osv...

2005-09-15 @ 02:30:57
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: Anna

Jag vet inte hur många ställen du skrivit det på men det är inte alls säkert att du slipper tull om du handlar på Ebay så kan du s l u t a sprida den villfarelsen nu?

Du ska a l l t i d tulla om du handlar från land utanför EU OM inte tull och moms understiger 100:- eller om du får något som gåva vars värde understiger 500:- Gåva från företag får vara värd högst 200 kr. Vilken tulldeklaration som sitter på paketet kan ha betydelse för hur tullen behandlar din vara.

2005-10-04 @ 09:41:06
Postat av: Eleonore

Anna: Jag har handlat ganska mycket på eBay och aldrig betalat tull, det är förstås ingen garanti för att man alltid slipper det. Ska vara mer tydlig i fortsättningen :)

2005-10-04 @ 10:02:25
Postat av: Maria

hejsan vill ba säga att om ni vill köpa dem jeans som alla kändisar i holly har så finns dem på EFFE (västarhamangatan 23 jämte 7-eleven) dem har dem märkeran som ej finns i andra butiker i gbg..SÅ där köper jag iallafall min jeans som tex: frankie b(som Paris Hilton alltid ahr på sig) o sen har dem 575 o masssa andra...Så gå ditt om ni vill ha snygga o speciella kläder o jeans ..kram

2005-10-21 @ 11:51:15

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits