Kändisars jeans

Ebba får nog ett roligt jobb på VeckoRevyn, där får man mer än ett ynka uppslag på dåligt tidningspapper. Grattis, jag tror hon kommer göra ett kanonjobb! Förutom kaffeoman så är jag nog tidningsoman också. Jag köper allt från Marie Claire, Vogue, InStyle, Lucky, Damernas, ....och när jag plöjt dem så brukar jag till och med läsa amelia, veckorevyn, hennes och alla andra jag kommer över. Vill inte ens tänka på hur stor min tidningsbudget är i månaden, det borde vara avdragsgillt.

I senaste Amelia hittade jag en rolig artikel om par-singlar och jag och min pojkvän var en exakt kopia av ett annat par som var med. Ja, inte utseendemässigt men av intresse. Hon gillade att shoppa och han fiskade. Exakt så har vi det. Vi har helt olika intressen och liv men kan ändå inte leva utan varandra.

I nya numret av Veckorevyn är det mamma-barn reportage där bland annat Ebba och hennes snygga mamma är med. Kortet var jättefint, Ebbas ansikte (sminkning+anisktsuttryck) påminner lite om Nina i Cardigans. Nice. Sedan en rolig grej för oss jeansfantaster: vi får se Josefin Crafoord, Josephine Bornebusch, Pernilla Wahlgren och Emma Anderssons favvosar. Bra nummer att läsa även om jag kanske inte tillhör deras huvudmålgrupp.

Kommentarer:
Postat av: sofie

hejsan!
din sida har blivit en ny favorit hos mig. skoj att läsa! skrattade när jag läste det senaste nu. köper också massa tidningar... kan oftast inte låta bli längre.. blir en del pengar ( :
ha det bra!
- sofie

2005-09-08 @ 13:52:17
Postat av: MiriamVelvet

ahh fy jag vågar knappt tänka på hur mkt jag lägger ner på tidningar.. främst utländska modemagasin.. tips är brittiska skvallrisar som även har moderepotage.. alltid färska bilder på kändisar och deras outfits ;)

Postat av: sara

tips, på de flesta bibliotek kan man läsa alla möjliga tidningar, även utländska och ibland får man även låna hem. fiffigt. billigt. läser man där blir man a) inte störd. b) inte tvingad att släpa alla lästa tidningar till insamlingen.

2005-09-08 @ 14:15:07
Postat av: amanda

hejsan! behöver råd! jag har hittat en söt rutig skjorta på topshop, inte så dyr heller, blå och beige-rutig. Den var lite stor så jag får nog sy in den, men det är lungt...ska jag köpa den? kände mig lite som om jag var tillbaks i tvåan igen...hade en liknande typ -93...help! puss o kram

2005-09-08 @ 14:23:35
Postat av: Jasmine

Hej!
Jag är sugen på en ny väska. Helst medium i skinn, mocka eller läder...hmm skinn och läder kanske är samma sak?:) Har du några förslag? Helst inte över 3500kr. Hoppas på råd:)

2005-09-08 @ 14:34:28
Postat av: ida

jag måste ha missat nåt... är det officiellt att Ebba ska gå över till VR eller är det spekulationer och rykten...?

2005-09-08 @ 14:35:06
Postat av: sandi

Hej, gillar också tidningar, måste tipsa om en som du inte räknade upp... Superbra danska costume... danskan är inte så jobbig i skrift...de har jättebra mode, kul repotage mm läs den!! http://www.costume.dk/

2005-09-08 @ 14:41:19
URL: http://www.sandi.blogg.se
Postat av: ida

ok... nu läste jag på expressen.se att Ebba faktiskt ska sluta... så nu vet jag det...

2005-09-08 @ 14:45:19
Postat av: MiriamVelvet

kul för Ebba då... Vecko Revyn har ju bytt chefredaktörer på löpande band de senaste åren.. nja ingen höjdartidning precis... tror nästan det är ett nerköp för Ebba och jobba där.. Hoppas bara att ngn med RIKTIG journalistutbildning kommer skriva för Expressen och ingen outbildad brud med stortklädkonto som kan berätta om vad hon köper för kläder.. Mer intressant om mode på riktigt om intressanta designers blandat med varjedag mode vill jag ha!! oj... långt inlägg sorry

Postat av: engla

Hej, hörde på nyheterna i förmiddags om att Ebba slutar, det första jag tänkte var att : Nu vet jag vad Eleonore fått för jobb, du ska ta över efter Ebba. Säg att jag har rätt ;). Du är då som gjort för det! Kram

2005-09-08 @ 15:17:15
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: Hanna

Hahaha, jag tänkte samma sak, skrev precis ett inläg om det ju!! http://hannaslilla.blogg.se/080905132726_nu_vet_jag_vad_eleonore_ska_gra.html

2005-09-08 @ 15:29:06
Postat av: Karolina Lassbo på Glamourbloggen

Jasså här får man höra... Mycket nyheter på en gång. Det är härligt när det händer något, om inte så får vi nåt att prata om här på bloggarna! =)

Idag har jag en juridisk analys av Big-Brother-flickorna, borde kanske göra en modeanalys Eleonore v.s Ebba i morgon!

http://karolinalassbo.blogspot.com

2005-09-08 @ 15:44:24
URL: http://karolinalassbo.blogspot.com
Postat av: MiriamVelvet

Elenore skrev i ett annat inlägg att hon inte fått det jobbet... Tror det var inlägget om hennes outfit idag... Tror nog man måste vara eller ha lite journalistutb för det jobbet.. fast det stoppade iofs inte Ebba ;)

Postat av: Andrea

OJ OJ Detta är stort hoppas på en bättre VR from. nu, Men min första tanke är faktsikt denna: Vem ska då ta över efter Ebba... kan det kanske vara vår egen favorit, damen som startat bloggen Ytligheter?

2005-09-08 @ 16:06:51
Postat av: Karolina Lassbo på Glamourbloggen

Eleonore!

Titta nu har jag skrivit och upplyst Expressen om din kompetens! Det finns ingen mer värdig än du att ta över efter Ebba!

http://karolinalassbo.blogspot.com

2005-09-08 @ 16:40:09
URL: http://karolinalassbo.blogspot.com
Postat av: Lea

Precis som många andra här, tänkte jag direkt på dig när jag såg att Ebba ska sluta. Tänkte också maila dem och berätta om dig, men såg att Karolina hunnit före! = )

2005-09-08 @ 17:05:26
Postat av: Helena

Håller med om att tidiningsbudgeten överstiger all rim och ranson varje månad, och precis som du så börjar jag med de roligaste för att sen i slutet av månaden gå över till amelia, VR, Hennes etc... är det riktig kris och en riktigt lång månad kanske ett par Se&Hör slinker ner oxå!
Förresten... Hade gärna sett dig ta över Ebbas jobb på Expressen, hade passat dig perfekt! Ring dom.

2005-09-08 @ 17:27:21
Postat av: Terése

Jag är också en tidningstok, vill inte tänka på hur mycket pengar jag lägger på tidningar varje månad.

2005-09-08 @ 17:28:29
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Susanna

NEJNEJNEJ. Ebba ha rInte blivit chefredaktör på Veckorevyn.Hennes svar var total-ironiskt...De tär bara för att i senatse Vr numret är det ett repotage med ebba opch hennes mamma.

2005-09-08 @ 17:28:59
URL: http://http://fashionistas.blogg.se/
Postat av: Karro på Glamourbloggen

Jo det stämmer att hon tar över. Kolla!

http://www.expressen.se/index.jsp?a=432886

2005-09-08 @ 17:39:37
URL: http://karolinalassbo.blogspot.com
Postat av: Eleonore

amanda: jag hade också rödrutig skjorta på 90-talet. Det är nog nu när man börjar uppleva trender en gång till som man inser att man inte är tonåring längre :) Jag tycker definitivt att du ska slå till! Jag köpte en häromveckan på Carlings med volanger vid bröstet men jag ångrade mig, jag vill hitta den perfekta och den har jag inte sprungit på ännu...så köp!

Jasmine: Det finns många snygga väskor i den prisklassen. Vill du härma min väska så såg jag att det nu finns en del på eBay: http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=andrea+brueckner&category0=

Mulberry Blenheim finns på rea nu lite varstans så den ligget runt 3500:-, jag kan fortsätta i evighet så jag får nog göra ett väskinlägg med väskor i den prisklassen. Hoppas att det inte är akut för jag är lite busy busy just nu. Men jag ska göra en grej på det så snart jag kan. Lycka till!

Sandi: det var ett bra tips, jag har inte läst den :)

För att klargöra så ska jag inte jobba på Expressen, precis som MiriamVelvet skriver så tror jag faktiskt att de vill anställa en journalist och inte en ingenjör :)

Susanna: Ebba ska bli chefredaktör, det är sant :)

2005-09-08 @ 17:44:00
Postat av: Lia

MiriamVelvet - nu har iofs ebba läst journalistik i ett år har jag läst nånstans. med tanke på hur svenska journalistutbildningar ser ut vettefan om det behövs så mycket mer ;) och hon charlotta har väl varit på VR rätt länge nu?

2005-09-08 @ 18:21:50
Postat av: MiriamVelvet

Lia> jo jag vet hon har läst mediakunskap Ebba fast det är iofs inte samma sak. Jag är en sådan som värdesätter utbilding tror jag.

Elenore..hoppas du inte tog illa upp jag menar ju inte att du inte skulle ha ngn chans.. utan att oftast måste man ha lite erfarenhet tror jag.. eller vem vet det har ju hänt förr att folk fått jobb baserat på annat än kompetens och utbildning ;) Att bara ha ett jobb tycker jag är bra i dagens arbetsklimat :)

2005-09-08 @ 18:35:36
Postat av: Cintia

MiriamVelvet: Förutom medie- och kommunikationsvetenskap har Ebba även läst journalistik vid U of MA.:)

2005-09-08 @ 19:07:31
Postat av: MiriamVelvet

Cintia..(schysst namn förresten) jo fast det är ju i USA ... där kan vem som helst läsa vad som helst ;) hihi.. det är ju inte riktigt samma som att läsa på Journalisthögskolan fast att ha läst utomlands är en otrolig merit...

Postat av: Frida

ååh jag är med tidningsfreak! dessutom gillar jag att klippa & klistra med bilderna som inspiration!

2005-09-08 @ 19:29:21
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Lia

MiriamVelvet - jag värdesätter utbildning OTROLIGT mycket. dock inte riktigt journalistikutbildning. är själv ganska insatt i branschen och tycker inte alls det finns så mycket samband mellan utbildning och vilka journalister som blir bra.

2005-09-08 @ 19:50:04
Postat av: Eleonore

MiriamVelvet: jag tar absolut inte illa upp :)

2005-09-08 @ 20:19:13
Postat av: MiriamVelvet

nej ibland är det inte så att de bästa journalisterna är de med lång utbildning men jag tycker ändå att de flesta som har utbildning är bättre än dem utan.. och så finns det ju de som skriver och skriver och blir bra... Själv diggar jag Fredrik Strage han har ett schysst språk som både är nyskapande och roligt..

2005-09-08 @ 21:04:15
Postat av: Lina

alltså nu har jag surfat runt och kollat in en massa s.k. modebloggar. ni kopierar ju ebbas blogg rätt mycket samt varandras. tråkigt och inte så orginellt... sen tror jag inte att du kan ta över ebba heller.

2005-09-09 @ 00:24:06
Postat av: Hanna

Efter att ha läst i tre år utan att se ett jobb i horisonten så gratulerar jag människor som får jobb utan utbildning. Jag tror ofta att erfarenhet och motivation är bättre än utbildning. Själv lärde jag mig mer på en månads praktik än på ett års studier. Fast visst är det skönt att känna till teorin också.

2005-09-09 @ 08:07:56
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits