Muskelkramp och OC-soundtrack

Hårt pass idag. Skönt att träna på dagen för omväxlings skull. Salen var inte proppfull av svettiga pumpare. En amerikansk tjej som ska ha NIKE Rockstar (Bounceinspirerat) ikväll körde också passet. Lite kul att hon inte var superduktig på pump(inte för att jag är det heller) så att man hade någon 'hållhake' på hennes ursnygga danskropp och lockiga Hollywoodhår.

Musiken betyder (nästan) allt när jag tränar. Är det kass musik så tar jag inte i på samma sätt. En del spinningpass spelas blippblipp utan ordentlig takt i en hel timme, inget jag gillar att dansa till och definitivt inte cykla till. Okej om det är en schysst takt men ofta så är det 'malande' musik.  Jag har kanske inte världens bästa musiksmak men tyska arga gubbar på ett spinningpass gör att man glömmer all mjölksyra. Eller tricepslåten idag: Phantom Planet's California....

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hjäälp!
Expanded Use Number vad innebär detta?
Jag försöker bli medlem i PayPal, men skrev mitt kortnummer och allt men vad är detta?

2005-09-27 @ 14:55:32
Postat av: Anonym

Ang. storlekar i USA. Är 7 en svenks 38? Finns det något annat man borde tänka på?

2005-09-27 @ 14:56:50
Postat av: Eleonore

anonym: har jag inte varit med om att det stått, har du dubbelkollat att du skrivit in rätt antal siffror, CVV kod osv?

anonym2: japp, 7 är en svensk 38. När det gäller skor så kan man kolla mått och mäta på ett par befintliga eftersom olika märken har olika storlekar. Kolla upp säljarens kommentarer och bjud strax innan auktionen slutar så att du inte trissar upp priset. Lycka till :)


...och just det, kolla fraktkostnaden och att de verkligen skickar till Sverige INNAN du bjuder

2005-09-27 @ 15:01:39
Postat av: Katarina

Hej Eleonore!

Gillar din blogg skarpt och särskilt det du skriver om din träning. Du skrev för någon dag sen om att du inte klarar dig utan din gelsadel. Eftersom du verkar vara en entusiastisk spinnare liksom undertecknad måste jag bara fråga om du använder såna där spinningskor som man hakar fast i pedalerna? Jag funderar på att investera i ett par men vill först veta om de verkligen gör någon skillnad.

För stockholmstrippen kan jag rekommendera affären Grandpa på Östgötagatan på Söder (tror den ligger på den gatan). De har snygga kläder, smycken, möbler, roliga prylar och trevlig personal. Nästan vägg i vägg ligger Coctail de luxe, trevlig shopping även där.

2005-09-27 @ 15:22:13
Postat av: Anonym

Katarina: det pinsamma är att jag har fått spinningskor och det enda jag behöver göra är att köpa clips till dem...men det blir aldrig av. Skillnaden med spinningskor är att man får effektivare och aktivare träning genom att du får använda hela muskeln. De tjatat ju om att man ska dra upp och trycka ner men oftast så slarvar man nog med att dra. Bara för att du skrev om detta ska jag ta tag i och köpa clips. Tack :)

2005-09-27 @ 15:29:34
Postat av: Eleonore

ovanstående skrevs av mig, namnet trillade visst bort :)

2005-09-27 @ 15:30:56
Postat av: Anne

Yes, visst är musiken på nya BP ganska bra? Jag gillade det förra bättre rent musikmässigt, men jag tror nog att det här kommer bli bra också. Särskilt förtjust i triceps och rygglåten, men axlar är inte heller dumt.

Om spinningskor - jag tycker att det är SÅ mycket bättre. Fick ibland problem med vristerna när jag hade vanliga skor, men nu med de nya är det en helt annan grej. Så skaffa du dina clips :)

Postat av: Kajsa

Åååhhh va skön den nya tricepslåten är. Den känns verkligen, samma är det med bröst och axlar. Pump är så skönt!!

2005-09-28 @ 11:28:02
URL: http://kajsasord.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits