Röd väska

Botkier, Röd
Jag har letat efter en snygg röd väska till ett bra pris men det är inte lätt. Helst skulle jag vilja ha en röd Paddington eller Araline(som inte ens tillverkas i rött). Ovanstående modell från Botkier anses nog vara 'ute' av många men jag tycker att den är snygg. Nackdelen med budgetväskor är skinnet. Ett bra material slits och blir bara snyggare med åren medan man får slänga en budgetväska efter en säsong. Skulle vara roligt att hitta en snygg på second hand men det är inte så lätt det heller. Nope, back to work...

Bild från Active Endeavors



Kommentarer:
Postat av: MiriamVelvet

godmorgon.. De där jeansen som du trodde var Sass & Bide på Sofi Fahrman finns med på hennes modesida idag. Det är som jag sa innan ett par miss sixty nr 8 i höstens bas plagg bildextra. Bra pris har de oxå.. Röd väska är väldigt fint speciellt till svarta kläder och kanske röda skor..jag brukar köra röda pumps och en gammal röd secondhandväska.. fast jag ser mest rockig ut..

2005-09-16 @ 08:54:09
Postat av: MiriamVelvet

hmm de här väskorna är rätt snygga och röda... Asos

http://www.asos.com/images/prods/DACWB54237-Red/image1l.jpg
http://www.asos.com/images/prods/DACWB54262-Red/image1l.jpg

2005-09-16 @ 09:00:30
Postat av: Eleonore

Alltid kul när man ser fel på dyra och lite billigare saker, det är ett gott tecken på bra design! Jag är ju inte så rockig av mig så min väska skulle kombineras med mer jordnära färger...jag tycker den rockiga stilen är snygg på andra, men det är inte jag :)

2005-09-16 @ 09:02:44
Postat av: Eleonore

De är snygga, nackdelen är att det inte är äkta skinn..men bra tips. Gud vad kräsen jag låter :)

2005-09-16 @ 09:05:30
Postat av: MiriamVelvet

ää du är inte kräsen.. jag byter väskor så ofta så jag köper oftast billigt crap så jag inte får dåligt samvete när jag köper en ny och den andra åker upp på vinden.. Japp visst är det underbart när snyggt är billigt ;)Jag har varit en riktigt indie/rock brud innan.. du vet svart hår svarta kläder.. Men det var längesen.. fast älskar såklart fortfarande indiemusik..

2005-09-16 @ 09:30:59
Postat av: Lisa

hörrni, alla som läser här. Det står på accessora.se hemsida att man kan tipsa om varor som dem ska ta in, Kan inte vi alla tipsa om att dem kan ta in Nars-rouge? Hur mkt lättare vore det inte för oss om de fanns där & beställa? ;)

2005-09-16 @ 10:25:56
Postat av: Lucky Em

På tal om Sassa and Bide, så va jag o syrran inne på Gina Tricot igår. Va såg vi inte där jo en kopia av Sass and bide jeans....konstigt.De var väldigt lika samma fickor m.m. men bara lite mörkare grå. Jag börjar bli lite smått irriterad på Gina kan de inte hitta på ngt själva. Är det ingen annan som är irriterad? /Emma

2005-09-16 @ 10:30:17
Postat av: MiriamVelvet

ja klart vi går samman och tipsar.. tror du vi kan lura dem att ta in Barry M ögonskuggor och Sally Hansen nagellack oxå...

2005-09-16 @ 10:39:41
Postat av: Shopaholic.se

Både Sally Hansen och Nars Rouge kommer in till www.shopaholic.se inför lanseringen 1 Oktober
Vi ses där då!

2005-09-16 @ 10:56:49
Postat av: Mia

Eleonore, hade du provat paige jeans? Hur är de i storlekarna?? Var köpte du dem?

2005-09-16 @ 11:46:41
Postat av: Andrea

Hm, jag har haft ett Sally Hansen-nagellack och det var nog faktiskt ett av de sämsta jag någonsin prövat. Men det kanske finns olika varianter.

Däremot har jag inte prövat SH:s benspray, sån där som man ska ha i stället för strumpbyxor i syfte att få lite färg på benen. Jag är mycket skeptisk!

Postat av: Eleonore

Mia: Jag har 27 på mina Paige-jeans, de är likadana i storleken som Seven (ej a-pocket)

2005-09-16 @ 11:54:16
Postat av: mia

Vart köpte du dem?

2005-09-16 @ 11:57:48
Postat av: Eleonore

på eBay :)

2005-09-16 @ 12:00:23
Postat av: Mia

Tack!

2005-09-16 @ 12:02:54
Postat av: MiriamVelvet

för mig funkar Sally Hansen superbra.. och då är jag en såndär som använder händerna mkt.. syr och diskar.. vilket gör att nagellacket blir bortskavt direkt.. Sally Hansen är det enda nagellack som inte skavs bort direkt.. Men visst det finns olika versioner..

2005-09-16 @ 12:33:49
Postat av: Marajja

Såg också en kopia av Antik Denim jeansen och True Religion jeansen på Gina Tricot. Det var inte så diskret direkt....

2005-09-16 @ 13:55:23
URL: http://marajja.blogg.se
Postat av: Sara

Är intresserad av ett enkelt halskedja med någon form av berlock i antingen guld eller silver. Är det någon som har tips på var man hitta snygga? Har letat men inte hittat några snygga...

2005-09-16 @ 15:06:27
Postat av: Julia

Budget väska $610.00?!

2005-09-16 @ 15:25:10
URL: http://obsession.blogg.se
Postat av: Eleonore

Jag menade inte att Botkier var en budgetväska :)

2005-09-16 @ 15:27:32
Postat av: Sandra

Hmm väskan är jättesnygg, vem bryr sig om att någon tycker att den är "ute" =) Finns kanske i billigare variant på Friis ;-P men det kanske du inte är ute efter? =) Hoppas du har mer tillgång till internet och kamera snart! =)

2005-09-16 @ 16:24:57
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: TINA

Jag gillade verkligen den första väskan MiriamVelvet tipsade om. Kan inte bestämma mig för om den kommer att se billig ut i verkligheten. Kan ngn hjälpa mig att resonera? :)

2005-09-16 @ 16:36:42
Postat av: Caroline

Sara: H&M Rowells, har med sånt där hjärta som man kan öppna och sätta in ett foto i, som i alla fall jag älskade när jag var liten tjej.. Men de är jättesöta tycker jag, lite små kanske men för 29:-, kan man inte så höga krav.

2005-09-16 @ 17:07:51
Postat av: Eleonore

TINA: Jag är löjligt noga när det gäller materialen på väskor. Jag skulle mer än gärna använda fejkskinn om de kändes och såg ut som äkta. Men det har jag inte stött på...ännu. Byter du väskor var och varannan månad är det naturligtvis smartare(biligare) att satsa på budget. Brukar du använda väskor i flera år är det bättre att investera i kvalitet. Tycker jag.

2005-09-16 @ 17:08:15
Postat av: MiriamVelvet

visst ska man köpa en väska och tänkta att ha den länge så ska man satsa på riktigt läder.. Men om man gör som jag köper väskor här och var rätt ofta så är det ok med en väska i härligt fejkat läder ;) men det finns ju de väskor som ser mkt plastiga ut och de som man knappt märker att de är gjorda av fejkläder. Jag gillar köpa väskor secondhand (om de inte luktar för mkt) och då brukar det vara enklt hitta fin kvlité..

2005-09-16 @ 17:39:22
Postat av: Matilda

Jag är lite som Eleonore med skinnet. Jag vill ha en bayswater eller scarlettkoobaväska i mocka (men förstnämnda känns ändå som en mer klassiker?) båda i mörkbrunt. Men kommer ej ha råd i höst för jag investerar i ett annat dyrt plagg - en svart trenchcoat. :D
Om jag skulle ha en röd väska skulle jag också vara rockig som MiriamVelvet i svart med röda skor. :)

2005-09-16 @ 17:57:55
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Emma

Är också kär i Mulberry Bayswater, sjukt snygg. Rizzo tycker jag har snygga väskor till schyssta priser, har en av deras säckigare modeller. Botkierväskan tycker jag verkligen inte är värd pengarna. Däremot skulle inte en röd Roxanne sitta fel ;)

2005-09-16 @ 19:17:16
Postat av: Andrea

Jag tycker om modellens svarta jacka/kavaj/kofta väskan är snygg men inte min stil...Förresten någon som är intresserad av att köpa min begangnade Mulberry Roxanne Oak? 1/3 av priset + frakt begärs.

2005-09-17 @ 11:44:22
Postat av: Sparkle

otroligt fin väska :)

2005-09-17 @ 23:08:55
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag har en sådan röd botkier väska, medium trigger men jag vill sälja den i fall någon ät intresserad.

2006-11-11 @ 17:16:46
Postat av: Ester

Som den väskfantast jag är så måste jag rekommendera soovintage.com
Där finns otroligt coola vintageväskor som man definitivt får vara ensam om.

2007-02-07 @ 14:13:07
URL: http://www.soovintage.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits