Romantik

Ikväll ska jag och pojkvännen ut och äta, mysigt. Nu ska vi värma upp med att korka upp en flaska rött. Bordet är inte bokat förrän nio så jag får nog fika lite nu så jag hinner bli lagom hungrig. Idag har jag blivit bjuden på VÄLDIGT kladdig kladdkaka och smaskat många Maltesers. När jag handlade förut var jag tvungen att köpa Ballerina choklad/banan medan den finns kvar plus de obligatoriska lakritsi-stängerna från Fazer. Ingen hälsodag precis men det är ju lördag (igår proppade jag i mig lösgodis för 20 kr också) och imorgon är det ett nytt Tour de France-race på SATS så då får jag bränna på rejält. Kom precis på att jag pajat vinöppnaren så jag får vänta tills loverboy kommer ut ur duschen...

UPDATE
Nu har jag gjort mig lite fin. Hinner inte ta kort men jag känner mig som en äkta Nicole-wannabe i Min korta page som jag lockat, stuprören från Acne, en mörklila skjorta (Whyred) med puffärm utan knäppning och hög krage, svart stövlett och massor med Dior Show. Ha're gôtt!

Kommentarer:
Postat av: engla

åh va mysigt. Hoppas ni får en trevlig kväll, och de där banan/choklad ballerinas smakade jag för första gången idag. Goda!

Postat av: MiriamVelvet

mysigt att gosa med killen.. Själv sitter jag hos killen i gbg och myser... imorgon blir det shopping med Killen vi ska på hitta mellanjacka jakt till honom.. Svårt han vill ha en ganska billig men snygg jacka..ngra tips?? han är lite preppy/brittiskindie

2005-09-17 @ 19:34:41
Postat av: Sara K

Finns en superläcker i lite armystil på hm. En sån där med dragkedja på baksidan av kragen där man kan rulla in huvan. Var på jackjakt med lillebror häromveckan. Kostar typ 698 och finns i svart, marinblått och armygrön. Kan dock vara slut vid det här laget, skynda, skynda!

2005-09-17 @ 19:56:31
Postat av: Eleonore

MiriamVelvet: kanske på TopShop? Det där med jackor till killar är svårt om man vill ha lite budget, min pojkvän har samma problem...

2005-09-17 @ 20:10:36
Postat av: Karin

Såg en jätte fin kort 70-tals skinnjacka på HM (man) Brunogallerian idag. Very hot!

2005-09-17 @ 23:29:23
URL: http://karinjacobsen.com
Postat av: Louise

Den gröna armyjackan från HM köpte min kille och den är jättefin.

2005-09-17 @ 23:31:42
Postat av: Anonym

http://f.playahead.com/cefc7d8d81b045e99cd44cd9fe5f8730/share/32e8e7e420414eb689c3c9dfd6113ab2.jpg

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan jacka? Puff, rynkig axel detalj jag har blivit helt förälskad i. :)

2005-09-18 @ 00:29:16
Postat av: stella.

sy en själv. eller utveckla en köpt militärjacka med egen axeldetalj...borde ju inte vara helt omöjligt...

2005-09-18 @ 01:12:19
Postat av: MiriamVelvet

tack för all tips..topshop kanske är en idé..Det är svårt för killar att hitta ngt i bra prisklass som är snyggt och inte är HM... De vi har tittat på har legat på 2000-4000kr rätt mkt om man är student som killen är. Visst kan jag sy en men har inte tid just nu.. jobbar lite för mkt.. kramisar alla

2005-09-18 @ 09:15:45
Postat av: Linda

hmm..detta är säkert en jättedum fråga men vad är "dior show" för något?

2005-09-18 @ 10:08:32
Postat av: Charli

Linda: Dior show är en mascara.

2005-09-18 @ 10:53:56
Postat av: Ellie

Modeintresserad?
Söker du en ny rosa glamourblogg?

Jag snubblade precis in på en blogg som bjöd på allt från glamour, fashion till gossip!
Måste då tipsa om denna: www.fancydesire.webblogg.se
Ta en sekund och kolla in, du kommer bli nöjd!
Ellie

2005-09-18 @ 11:16:06
Postat av: emilou

Det roliga är att kommentaren ovan har man ju sett på de flesta bloggar... Snacka om marknadsföring:)

2005-09-18 @ 11:37:26
Postat av: Terése

Jag åt också på Pio i går! Vi måste ha varit där samtidigt, vi gick vid tiotioden. Alltid lika god mat där, jag åt gös och så klart vaniljglassen med den hemmagjorda kolasåsen till efterätt, ljuvligt gott!

2005-09-18 @ 13:20:33
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: azharia

sho bre måhzte tjacka bling bling vaffan tjöpp PÅ SEVHENELEVHEN?

2005-09-18 @ 14:07:02
Postat av: Ellinor

oj oj oj!!! va snygg ashley olsen är på denna bild!

http://www.celebweb.org/pictures/displayimage.php?album=1861&pos=0

2005-09-18 @ 14:31:48
Postat av: Karro på Glamourbloggen

Åh... Kladdkaka och godis! Du frestar mig! Det är tur att jag har ätdag på söndagar så nu måste jag sno ihop en kladdkaka! Men först rösta i kyrkovalet!

MVH Karro på Glamourbloggen
http://karolinalassbo.blogspot.com

2005-09-18 @ 14:36:46
URL: http://karolinalassbo.blogspot.com
Postat av: Lucky Em

Den där Kate Moss jackan är så jävla snygg om man få säga så. Jag har oxå varit ute efter ngt liknande men de är svårt att hitta. Mys m pojkvännen hade varit super idag om man hade haft ngn :( /Emma

2005-09-18 @ 15:38:20
Postat av: Stella:

Jo, men svårt att hitta rätt färg på tyget. Vill inte ha någon annan färg. Men men, annars får jag väl se hela jackan själv. :) Tur att man är lite pysslig.

2005-09-18 @ 17:13:24
Postat av: Matilda

När du för ett tag sen om det där marc jacobshalsbandet som föreställde hasselnötter (om än i fel färg) erinerade jag mig om att det någonstans i gömmorna fanns en hasselnötsbrosch som farmor haft. Jag letade hursomhelst upp den i veckan och i fredags så satte jag broschen på en guldkedja och vips blev det en snygg berlock! Kolla in fotodagboken den 16/9 på min hemsida så kan du få se en bild på det.. ;)
Tyvärr han jag inte ta en bild på hela min outfit innan dagen var slut. Men jag hade iaf svart "stickad kavaj" från mq, svart större t-shirt jag klippt v-ringing på, gråa fornarinajeans (som en gång i tiden var lätt utsvängda men numera är stuprör) och så skärpet jag införskaffade mig 12/9 + skinnjacka, converse och utsläppt vågigt hår.

2005-09-18 @ 20:33:30
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Hanna

Ngn som är intresserad av att köpa ett par helt nya Frye Boots, fick hem dom idag och tråkigt nog så var de en storlek för stora för mig.
Ellinor...hoppas att det är ok för dig att jag gör detta inlägg här. Säg till annars. Ha det bäst!!!

2005-09-18 @ 20:35:13
Postat av: Susanna

Skulle du kunna länka mig? Ha rlänkat dig,who has'nt ;)

2005-09-18 @ 20:55:01
URL: http://http://fashionistas.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Hanna!

Skulle jag kunan få din mail, så kan vi snacka vidare om vilken storlek, färg det är på dina fryes, för att jag är nämligen intresserad av ett par.

2005-09-18 @ 21:02:38
Postat av: Hanna

Helena: maila mig jätte gärna [email protected]

2005-09-18 @ 21:05:24
Postat av: Eleonore

Teresé: vi kom vid kvart över nio och satt vid fönstret, vi kanske såg varandra fast vi inte tänkte på det :)

Matilda: gud så sött det var...måste ta fram min pyssliga sida igen, symaskinen har stått framme hela veckan och väntat på att jag ska komma och sätta mig för att sy upp ett par byxor. Imorgon kanske :)

2005-09-18 @ 21:51:40
Postat av: Sara K

Smakrådstjejen tittar in igen ;)
Måste bara fråga vad som gäller med Friis & co-väskorna... Är de fortfarande lika heta som de var förra hösten? Har ju kommit i en massa läckra modeller, tex i kamoflaguetyp. Vill bara veta om det ät värt att lägga ner typ 700 spänn på (eller vad de nu kostar)!

2005-09-18 @ 22:21:42
Postat av: Eleonore

Sara K: jag tycker att Friis är snabba på att komma med kopior på de stora märkena (ex. Chloés Paddington och Silverado) så vill man ha de modellerna men inte har plånboken tycker jag absolut att man kan satsa på en därifrån. Däremot är jag (men det är en smaksak) trött på deras stora tygväskor med emblem på...där har du min personliga åsikt :)

2005-09-18 @ 22:27:15
Postat av: Emma

Skulle inte satsa på Frii's klassiska, känns som om det har blivit lite "fjårtis-stämpel" på dem, men resten av deras sortiment är fint. På Götgatsbacken i Stockholm finns det en affär som har väldigt stort utbud.

2005-09-18 @ 22:34:14
Postat av: Sara K

Okej... ja, det stämmer nog att de blivit lite uttjatade, får se om man hittar nån lite udda modell då. Sitter nämligen och dregglar över alla godsaker de har på hemsidan, de har ju massa underbara saker förutom just väskor, kolla in på http://www.friis-co.dk/ !!

2005-09-18 @ 23:24:55
Postat av: Terése

Vi satt där uppe, så jag såg dig nog inte.

2005-09-19 @ 08:35:05
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: julia

ang friis, jag tycker också att deras väskor är lite uttjatade. speciellt de "vanliga" men en krona som knäppe. men annars tycker jag att deras skor är väldigt snygga!

2005-09-19 @ 15:31:07
Postat av: Julia

Många av deras grejer får en billig kopia touch- skorna iaf.!

2005-09-20 @ 15:57:39
URL: http://obsession.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits