Späd, spädare...

Nicole & Mischa
Jag skulle vilja se Nicole i verkligheten. I början av viktnedgången sa hon att hon alltid varit smal och att det var när hon var på rehabilitering för drogerna som hon gick upp i vikt. Men så här liten var hon nog inte. Mischa Barton är lång och slank av naturen och ändå ser Nicole ut som en liten fågelunge brevid henne. Fotona från senaste omslaget av tidningen 944 är visserligen snygga men snart funkar inte Nicole ens som barngalge för Rachel Zoe's kreationer.

Bild från Nicole-Richie.org

Kommentarer:
Postat av: Linnsa

Nä fyfan, det där var inte snyggt. Det är inte snyggt att se ut som ett skelett. Inte ens om man heter Nicole Richie.Inte ens på omslag.
Undrar vilken storlek hon har på kläderna.

2005-09-27 @ 17:21:07
Postat av: Andrea

Jag håller med, Nicole ser ut som en vandrande pinne. Hon borde hänga på Lindsay Lohan som faktiskt fått tillbaka lite av sina former på sista tiden. Nej det är snyggt att vara smal till en viss gräns men hon har definitivt gått över den.

2005-09-27 @ 17:23:42
Postat av: Andrea

Förresten, när jag ändå är igång och kommenterar så vill jag säga att jag verkligen uppskattade din "jack guide" Inför hösten och vintern. Kanonbra! En figursydd dubbelknäppt skepparkavaj i svart ull från Filippa K har inhandlats som säkert kommer att funka bra när det blir kallare. Ett plus för den bra "halvkorta" modellen som ju passar oss lite kortare.

2005-09-27 @ 17:29:46
Postat av: Eleonore

Andrea: kul att du gillade den :) Jackan från Filippa K är jättesnygg!

2005-09-27 @ 17:38:38
Postat av: Anonym

Ja gud ja, jag har alltid tyckt att Mischa var så himla smal. Men nu när man jämför med Nicole så ser hon inte ens smal ut längre. Bara normal.

Postat av: Cat

alltså jag tycker hon ser skitsnygg ut, men då får ni ta hänsyn till att jag var på anorexiklinik för bara 2 månader sen. hon ligger illa till, det är jag helt säker på! :/

2005-09-27 @ 18:01:10
Postat av: Lucky Em

Nicole är verkligen väldigt smal. Klart man vill vara smal...men de där är lite too much. Hon har nog 0 i storlek. Jag som tycker de kan vara svårt att hitta kläder ibland för att jag är liten...hon måste ju ha massa problem. //Emma

2005-09-27 @ 19:08:56
URL: http://Luckyem.webblogg.se
Postat av: JCCLindquist

Hej! Vill saga tack for en bra sida Eleonore! Jag tycker Nicole Richie ar jattefin. Forsoker sjalv ga ner i vikt, jag vill ha samma kropp som Nicole. Tycker den ar helsnygg iaf! // Jen

2005-09-27 @ 19:18:50
Postat av: Sara

Jo, nog är hon smal! Är det ditt ideal ellinor? Du verkar ju träna som en tok! Är det nån baktanke med det?

2005-09-27 @ 19:26:50
Postat av: MiriamVelvet

JCCLindquist> Du Nicole är inte frisk! det är inte friskt att se ut så! okej att man vill vara slank men att se ut som ett levande skelett är varken vackert eller hälsosamt. Visst finns det de som är slankt byggda och kan äta vad som helst. Men det är en annan typ av magerhet än den onormala som Nicole har.

Tycker det är viktigt att vi tjejer slutar tänka på vår vikt och andras för den delen och startar gilla oss själva precis som vi är.

2005-09-27 @ 19:26:56
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Sara: Nicole Richie är absolut inte mitt ideal. Jag tränar mcyket för att jag får en kick av det och mår bra. Jag skulle nog ha svårt för att bli smalare med tanke på att jag älskar mat och godis, det skulle jag aldrig prioritera bort (sitter just nu och mumsar på chokladbollar)....så baktanken med min träning är att det är kul och kanske träna upp min platta rumpa :)

2005-09-27 @ 19:35:58
Postat av: Karro på GlamourbloggenK

Håller med om att det ser lite otäckt ut med Nicoles upp- och nedgångar... Kan aldrig vara hälsosamt. Tycker synd om henne att hon verkar ha såna krav på sig. Det verkar som bantningen började under inspelningen av Simple Life. Efter det så rasade hon. Tragiskt.

MVH Karro på Glamourbloggen
http://karolinalassbo.blogspot.com

2005-09-27 @ 19:49:30
URL: http://karolinalassbo.blogspot.com
Postat av: Sara

Eleonore (förlåt att jag stavade ditt namn fel tidigare!=)) - låter bra. jag älskar den där träningsrushen själv, adrenalin är ljuvligt! kan bara känna att det är så mycket fokus på kroppen att man lixom inte får träna för att det är kul (känns skönt efteråt) längre. nu ska man träna för att bli smal å snygg, that's it. och jag håller på att falla dit. så nu har jag skitdåligt samvete för popcornen som står och poppar på spisen även om jag just spinnat. förstår du vad jag menar? det är så jävla tråkigt att aldrig vara nöjd med kroppen!

2005-09-27 @ 19:55:13
Postat av: Eleonore

Sara: Klart jag förstår vad du menar och det är mycket fokus på kroppen och alla påverkas, vare sig man vill eller inte. Jag tror det är viktigare än vad man tror att det kommer fram förebilder som är 'normala' i kroppen. Det är sjukt att idealet är undervikt.

Och du, ha inte dåligt samvete:

Popcorn = majs = jättenyttigt (såvida du inte häller på 1 dl smör)

2005-09-27 @ 20:06:10
Postat av: Anonym

är det bara jag som inte kan öppna länkarna till bilderna på nicole?

2005-09-27 @ 20:11:31
Postat av: Eleonore

testa att refresha sidan så ska de dyka upp :)

2005-09-27 @ 20:17:25
Postat av: MiriamVelvet

En bloggfråga Eleonore> du måste man verkligen spara alla bilder man vill ha upp på bloggen på sin hårddisk? kan man ta upp bilderna från bild registret (det som poppar upp när man vill lägga in en bild)? för vi verkar knappt ha ngt ytrymme kvar på vår blogg.. haha ;)

2005-09-27 @ 20:21:05
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Lydia Joy

Jag kan inte heller öppna Nicole-länkarna.
Tycker att Nicole har en fin figur men på sistone har hon blivit lite väl mager.

2005-09-27 @ 20:21:09
Postat av: Lydia Joy

Nu så. Vilken fantastisk hy tjejen har!

2005-09-27 @ 20:25:28
Postat av: Eleonore

MV: du kan ju länka in bilderna istället om du inte vill spara ned dem och ladda upp dem på ditt konto. Jag har det lite större kontot så jag sparar på servern men om det inte är superviktigt att bilderna ligger kvar kan du skriva in tex. http://www.bildsida.nu/bild.jpg i dialogrutan för länkar. Var det begripligt alls? Fråga igen annars :)

2005-09-27 @ 20:29:22
Postat av: Frida

herregud, kolla armbågarna på näst sista bilden...tjejen ser ut som ett skelett, väldigt twiggy över bilerna också..

2005-09-27 @ 20:29:46
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag tycker att hon ser för j-vlig ut. Helt sjuk att hon ska vara i var och varannan tidning så att alla tonåringar kan se "hur man ska se ut" för att få vara på omslaget.

2005-09-27 @ 20:48:36
URL: http://bloggadoris.blogspot.com
Postat av: Victoria

Hon ser ut som Twiggy. Undrar om hon är medveten om det själv. Stora ögon på ett barns kropp.

2005-09-27 @ 22:29:41
Postat av: s

Titta på ögonen på sista bilden. Dom är jätteläskiga ju, gropen ovanför ögat är ju hur stor som helst.

2005-09-27 @ 22:30:26
Postat av: Eleonore

Om man kollar på Chanels höstsminkningar så är de 60-tals, twiggylook som gäller....nästan lika som de gjort på Nicole här

2005-09-27 @ 22:33:55
Postat av: Emma L

hon är kusligt lig twiggy i kroppen nu, och det är inte positivt.

2005-09-27 @ 22:59:43
Postat av: Heléne

Är det bara jag som inte kan se bilderna?

2005-09-28 @ 07:05:02
Postat av: MiriamVelvet

fast twiggy är väl ngra huvud längre än Nicole ;)

2005-09-28 @ 07:41:06
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Em

Heléne, jag hade också problem med länkarna, däremot kunde jag gå in på http://www.nicole-richie.org och själv klicka mig fram till dem. Testa det du med!

2005-09-28 @ 08:53:48
Postat av: Anonym

Jag tycker att hon har blivit snyggare sen hon gick ner i vikt.. och sen måste man ju tänka på att mischa är ganska mycket längre än vad hon är så det är inte så stor skillnad på dem viktmässigt egentligen. Förresten så läste jag att mischa hade tappat ganska mycket vikt senaste tiden också.

2005-09-28 @ 09:47:02
Postat av: Anonym

Ja, när den enskilda kroppsdel som är störst på en människa är fötterna så ska man nog börja tänka sig för. Visst är hon vacker, men det hade hon varit med några till kilon på kroppen också, på samma sätt som Stella är vacker så man storknar på bilderna i ditt tidigare inlägg.

2005-09-28 @ 10:15:37
Postat av: Matilda

Ja, Misha är längre men >väldigt

2005-09-29 @ 19:01:05
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Jasmine

Jag tycker hon är mycket snyggare nu, särskilt i ansiktet, när hon inte har plufsiga kinder och dubbelhaka längre. Även om hon är på gränsen till för smal, kan man inte förneka att de flesta blir mycket snyggare av att vara smala..

2005-09-30 @ 19:54:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits