Do's I like

Fick fråga om frisyrer (kanske inte är så aktuellt när hela dagen har gått, men, men). Jag kan ju visa det jag tycker är snyggast just nu men det blir väldigt vinklat eftersom jag själv är så himla nöjd sedan jag kapade håret a la Nicole/Jessica (tyvärr har jag ingen frisör som fixar det proffsigt varje dag). En lång page med aningens uppklippning är väldigt lätt att variera. Det syns inte minst om man kollar på alla vimmelbilder på Nicole och Jessica (även om Jessica har extensions varannan dag).

PAGE

Frisyr - Nicole Richie Frisyr - Nicole Richie 2 

Nicole Richie

Frisyr 2-1Frisyr 2-2

Hittade ett exempel på klippning om man vill ha lite lugg som ramar in ansiktet. Jag tycker det är finare om man inte klipper upp lika mycket som ovanstående bilder men formen är väldigt fin. Min lugg går precis till hakan nu, ska trimma den när nya pengar trillar in. Hellång lugg ger ett väldigt kompakt intryck och ansiktets form försvinner. En bra frisör vet hur ens lugg ska klippas för att bäst ta fram ens ansiktsdrag.

 

MELLANLÅNGT

Frisyr - Rachel Bilson1Frisyr - Rachel Bilson 2Frisyr - Rachel Bilson 3

Rachel Bilsons mellanlånga mörka hår är bra om man vill behålla sina längder men inte har superkvalitet på sitt hår. Lite längre än så här hade jag innan jag klippte mig och jag trivdes jättebra. Men efter kapningen känns håret mer lättskött och friskare. Mellanlånga hår går också att variera mycket, locka det (med inte för ofta så kvalitén blir försämrad) eller ha det rakt. Preppy med tofs och litten lugg. En svept lugg är snyggt för att få lite mer 'frisyr'.

 

FÄRG

Frisyr - Mandy MooreFrisyr - Jessica Alba 2Frisyr - Reese Witherspoon

Mandy Moore, Jessica Alba och Reese Witherspoon kör halvlångt. Alla tre är kamelonter som klär lika bra i blont som brunt hår. Nästan alla kan vara både och, det handlar om att hitta rätt nyans. På sommaren brukar mitt hår bli solblekt och blont. Men när hösten kommer och jag färgar det brunt igen så känns det mer jag. Egentligen är jag mörkblond men eftersom jag har mörka ögon och ögonbryn, trivs jag bäst i mörkt. Dock ej det punkmörka jag fick när jag tonade det för några veckor sedan (ser inte lika svart ut på kortet som det var i verkligheten).

 

Till hösten tycker jag att det är snyggast med hela klippningar och hela färgningar. Vill man ha lite mer liv i håret kan man be frisören lägga layers. Varva två närliggande nyanser, då ser det mer naturligt ut. Jag pratar bara brunt nu, kanske mest för att jag inte har ngn erfarenhet av riktigt blonda nyanser. Att blanda i lite guld i håret är jättesnyggt. Jag har redan mycket guld i mitt pigment så frisören får blanda i blått i guldfärgen för att det inte ska blir rött. Använder jag en toning som heter chokladbrun blir mitt hår jätterött. Men sådant ser frisören och blandar till individuellt.

Mer om kändisfrisyrer finns på BeautyRiot


Kommentarer:
Postat av: Ebba

Vilken kul hår-raport!!

Postat av: Maria

Nu känner jag mig som ett modeooffer. Men jag och Nicole har nog ungefär samma frisyr. Kom jag på nu. Jag har dock haft samma frisyr sedan i våras så nya tider stundar.

2005-08-10 @ 18:36:47
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: MiriamVelvet

åhh frisyrer är så kul eller hår är kul. Jag brukar alltid köpa tidningen Hair (brittisk tidning) den är superbra att få inspiration till när man ska klippa sig. Har oxå klippt av mig håret började redan i våras å tröttna rejält på det långa. Jag älskar mitt axelkorta hår som man kan rufsa till och se lite Debbie Harry ut i ;)

Postat av: stella.

love nicole´s hair! hon har blivit såååååå supernice med nya stilen! vilken chockartad makeover. ger faktsikt hopp åt alla. det går att vända ett sjunkande skepp, om man så vill. sen kan man ju behöva lite hjälp, som med nicole och hennes stylist, men smarta tjejer ser till att ta hjälp av sina medsystrar så som man vänder sej till rörmokaren för att få igång en krånglande kran.....eh. konstig liknelse kanske, vet inte men men...............

2005-08-10 @ 21:00:52
Postat av: Ussa

Gillar verkligen Rachel bilson! kollar du på o.c?

2005-10-02 @ 17:28:52
URL: http://www.ussa.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Japp :)

2005-10-02 @ 17:52:11
Postat av: Dena

Älskar Rachel, hon har så fint hår i säsong 3 tycker jag, särskilt när det är lockat :)

2007-06-23 @ 19:39:57
URL: http://denahoo.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits