Mörka läppar?

Mörka läppar?

Läste hos Lipglossbitch att matta röda läppar kommer till hösten. Jag har aldrig använt läppstift, känner mig som en tant i det, läppglans har jag nog ett trettiotal. Snurfade runt på Rachel Pallys höstkollekion (kommer bilder snart) och fick syn på den här sminkningen. Om jag hade den, skulle jag känna mig jättesminkad, men det var så snyggt. Kanske får man följa Lipglossbitch råd att 'dutta' på lite läppstift så att det inte blir så markant. Bra tips!

Jag har äntligen blivit vän med mitt hår sedan färgningen och kör nog på mörkt nu. Tror därför att höstens röda toner kommer att passa bra till. Är det någon som har tips på ett snyggt rouge liknande ovan? Jag använder ju Orgasm nu men till hösten vill man inte se så 'peachig' ut.

 

Egentligen känns det fånigt att be om sminkråd när jag jobbat med smink själv, men genom att jag alltid sminkad mig MYCKET sparsamt är jag mer hemma på krämer i alla dess former pga min eksemhy (riktig torris).


Kommentarer:
Postat av: Ida

Nars "Hot orange" påminner lite om den färgen..

Postat av: Eleonore

tack för tipset, ska kollas in :)

2005-07-19 @ 10:48:06
Postat av: Hanna

Face har många bra toner, jag håller med om tipset att kolla efter orange-rouger. De blir ju inte orangea på huden.

2005-07-19 @ 11:15:01
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Ida

Såg nyss att nyansen från Nars kallas hot orange men heter Exhibit A :)

2005-07-19 @ 11:23:13
URL: http://idis.blogg.se
Postat av: Eleonore

Såg det också, men jag fick fram färgen ändå. Synd bara att man inte alls vet hur den blir på. Nu i sommar har jag haft mycket koralltoner och det vill jag komma ifrån. Nars blir ju inte alls samma färg när det är applicerat som i förpackningen...ngn som har den som kan skicka ett foto :)

2005-07-19 @ 11:27:42
Postat av: Maria

testa NARS "Lovejoy", mkt bra höstfärg och snarlikt det på bilden även om det på bilden kanske är något rödare.

2005-07-19 @ 20:16:15
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Eleonore

ska kolla upp den, tack :)

2005-07-19 @ 20:35:04
Postat av: Eleonore

Kollade på NARS hemsida, Lovejoy var nästan som ett rouge jag redan har (de tar ju aldrig slut) så just nu är det nog Exhibit A som ligger närmast...

2005-07-19 @ 20:44:09
Postat av: Anneli

Tips på ett bra rött-rött lip gloss: Makeup Store i nyansen Hot. Det är klarrött och blir jättesnyggt, går att användas dagtid också, beroende på hur mycket man kletar på såklart.

2005-07-19 @ 22:19:48
URL: http://plockgodis.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits